Gå til innhold

Shuttle sn45G, ute av produksjon ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skulle til å kjøpe en shuttle sn45g idag, men den var borte... seinest i går kl 22:00 så jeg på den, og hadde tenkt å kjøpe den neste dag (idag)...

Komplett har fjernet den over natta..

Så: har den gått ut av produksjon, eller er det bare komplett som har slutta å selge den ?

Vil ikke ha sn45g v2.0 fordi jeg har hørt at man ikke kan stille volten i bios...

please help me! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klart du kan stille på volten med v2.0, skjønner ikke helt hvorfor du kjøpte vanlig SN45G.

Å jasså? Prøv å forandre spenningen på minnet med sn45gv2-ern din, du!

-Nei, ikke gjør det, for all del! Resultatet vil etter all sannsynlighet bli et stykk dødt hovedkort. Dette er en kjent (?) feil på v2 som Shuttle aldri riktig har innrømmet. Det de istedet har gjort, er å fjerne muligheten for tukling med vdimm-en i de nyere BIOS-ene til maskinen.

Jeg har selv en versjon 1, og er glad for det! Vil man ha større strømforsyning, kan man jo bare bytte (men jeg kan altså overklokke både cpu og skjermkort så mye jeg vil på min maskin uten å støte på strømproblemer, så undervurder ikke 200w psu-et i maskinen! ;))

Lenke til kommentar

uff... *sukk* og atter *sukk*

Fikk shuttelen i posten på fredag... Og det stod SF41/45v2 på hovedkortet :'(

Vil tro det betyr version 2. at de har sendt meg en v2 av shuttle sn45g..

Litt kjipt i og med da kunne jeg like så godt ha kjøpt sn45gv2 med 250W psu.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å flashe med en BIOS fra SN45G2V1 da..

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å flashe med en BIOS fra SN45G2V1 da..

hadde jeg bare skjønnt 1 ord av hva du snakker om så :dontgetit::blush:

Lenke til kommentar
Klart du kan stille på volten med v2.0, skjønner ikke helt hvorfor du kjøpte vanlig SN45G.

Å jasså? Prøv å forandre spenningen på minnet med sn45gv2-ern din, du!

-Nei, ikke gjør det, for all del! Resultatet vil etter all sannsynlighet bli et stykk dødt hovedkort. Dette er en kjent (?) feil på v2 som Shuttle aldri riktig har innrømmet. Det de istedet har gjort, er å fjerne muligheten for tukling med vdimm-en i de nyere BIOS-ene til maskinen.

Jeg har selv en versjon 1, og er glad for det! Vil man ha større strømforsyning, kan man jo bare bytte (men jeg kan altså overklokke både cpu og skjermkort så mye jeg vil på min maskin uten å støte på strømproblemer, så undervurder ikke 200w psu-et i maskinen! ;))

Hvorfor skulle man trenge å stillle volten på rammen? Hvis du skal kjøpe 250W silentx senere så vil det koste ekstra, like greit å kjøpe V2 siden det er så og si samme pris som vanlig SN45G.

Lenke til kommentar
Avartaren passer deg dårlig Kverna :p

Flashe BIOS er en oppdatering eller nedgradering av programvaren der du stiller inn alt av harware settings når du slår på PC'n og trykker på DEL :roll:

trukke aeinstein kunne så jevlig mye mer om flashing av bios enn meg ;)

ergo, passer ganske bra :D

Hvorfor skulle man trenge å stillle volten på rammen? Hvis du skal kjøpe 250W silentx senere så vil det koste ekstra, like greit å kjøpe V2 siden det er så og si samme pris som vanlig SN45G

for oss som klokker kanskje ? :)

Endret av kverna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...