kverna Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hei! Skulle til å kjøpe en shuttle sn45g idag, men den var borte... seinest i går kl 22:00 så jeg på den, og hadde tenkt å kjøpe den neste dag (idag)... Komplett har fjernet den over natta.. Så: har den gått ut av produksjon, eller er det bare komplett som har slutta å selge den ? Vil ikke ha sn45g v2.0 fordi jeg har hørt at man ikke kan stille volten i bios... please help me! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Du må vell kjøpe boksen fra at annet sted da. F.eks: mpx,netshop og databutikken. Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=22891 edit; wops, ahpadt var litt raskere enn meg, men se på hva klokka er Endret 17. august 2004 av Nunzio Lenke til kommentar
kverna Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 tusen takk! visste ikke at mpx solgte shuttle en gang klokka er fin den Lenke til kommentar
kverna Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Bestilte nettopp Shuttle SN45G fra mpx.no... kommer på 2021kr... pappa betaler (av alle ting) Han skulle ha den gamle maskina mi, den som gikk åt skogen, men det er en billig pris å betale Takker alle som svarte, nå gleder jeg meg! Lenke til kommentar
arokh Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Klart du kan stille på volten med v2.0, skjønner ikke helt hvorfor du kjøpte vanlig SN45G. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 mange som hadde problemer med volten på minne eller noe.. husker ikke.. leste det i en post her på forumet. går heller for v1, billigere også Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Klart du kan stille på volten med v2.0, skjønner ikke helt hvorfor du kjøpte vanlig SN45G. Å jasså? Prøv å forandre spenningen på minnet med sn45gv2-ern din, du! -Nei, ikke gjør det, for all del! Resultatet vil etter all sannsynlighet bli et stykk dødt hovedkort. Dette er en kjent (?) feil på v2 som Shuttle aldri riktig har innrømmet. Det de istedet har gjort, er å fjerne muligheten for tukling med vdimm-en i de nyere BIOS-ene til maskinen. Jeg har selv en versjon 1, og er glad for det! Vil man ha større strømforsyning, kan man jo bare bytte (men jeg kan altså overklokke både cpu og skjermkort så mye jeg vil på min maskin uten å støte på strømproblemer, så undervurder ikke 200w psu-et i maskinen! ) Lenke til kommentar
kverna Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 uff... *sukk* og atter *sukk* Fikk shuttelen i posten på fredag... Og det stod SF41/45v2 på hovedkortet :'( Vil tro det betyr version 2. at de har sendt meg en v2 av shuttle sn45g.. Litt kjipt i og med da kunne jeg like så godt ha kjøpt sn45gv2 med 250W psu. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 uff... *sukk* og atter *sukk*Fikk shuttelen i posten på fredag... Og det stod SF41/45v2 på hovedkortet :'( Vil tro det betyr version 2. at de har sendt meg en v2 av shuttle sn45g.. Litt kjipt i og med da kunne jeg like så godt ha kjøpt sn45gv2 med 250W psu. Du kan jo prøve å flashe med en BIOS fra SN45G2V1 da.. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 uff... *sukk* og atter *sukk*Fikk shuttelen i posten på fredag... Og det stod SF41/45v2 på hovedkortet :'( Vil tro det betyr version 2. at de har sendt meg en v2 av shuttle sn45g.. Litt kjipt i og med da kunne jeg like så godt ha kjøpt sn45gv2 med 250W psu. Du kan jo prøve å flashe med en BIOS fra SN45G2V1 da.. hadde jeg bare skjønnt 1 ord av hva du snakker om så Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Avartaren passer deg dårlig Kverna Flashe BIOS er en oppdatering eller nedgradering av programvaren der du stiller inn alt av harware settings når du slår på PC'n og trykker på DEL Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg har V2, med nyeste bios, og all slags volt endringer funker utmerket -_- Lenke til kommentar
arokh Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Klart du kan stille på volten med v2.0, skjønner ikke helt hvorfor du kjøpte vanlig SN45G. Å jasså? Prøv å forandre spenningen på minnet med sn45gv2-ern din, du! -Nei, ikke gjør det, for all del! Resultatet vil etter all sannsynlighet bli et stykk dødt hovedkort. Dette er en kjent (?) feil på v2 som Shuttle aldri riktig har innrømmet. Det de istedet har gjort, er å fjerne muligheten for tukling med vdimm-en i de nyere BIOS-ene til maskinen. Jeg har selv en versjon 1, og er glad for det! Vil man ha større strømforsyning, kan man jo bare bytte (men jeg kan altså overklokke både cpu og skjermkort så mye jeg vil på min maskin uten å støte på strømproblemer, så undervurder ikke 200w psu-et i maskinen! ) Hvorfor skulle man trenge å stillle volten på rammen? Hvis du skal kjøpe 250W silentx senere så vil det koste ekstra, like greit å kjøpe V2 siden det er så og si samme pris som vanlig SN45G. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Avartaren passer deg dårlig Kverna Flashe BIOS er en oppdatering eller nedgradering av programvaren der du stiller inn alt av harware settings når du slår på PC'n og trykker på DEL trukke aeinstein kunne så jevlig mye mer om flashing av bios enn meg ergo, passer ganske bra Hvorfor skulle man trenge å stillle volten på rammen? Hvis du skal kjøpe 250W silentx senere så vil det koste ekstra, like greit å kjøpe V2 siden det er så og si samme pris som vanlig SN45G for oss som klokker kanskje ? Endret 22. august 2004 av kverna Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Kjøp en sånn ocz-sak da. Så slipper du stresse. Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) SN45gv2 har 250W strømforsyning. Iallfall ifølge Komplett sine sider http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300518&view=detailed Endret 23. august 2004 av hjalmar Lenke til kommentar
kverna Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 hva har det med saken å gjøre ? Vi prater om at jeg fikk en v2 istedet for v1 som jeg bestilte.. ville jeg hatt v2 kunne jeg like godt bestilt den og fått med 250W psu istede for 200W som v1 har.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå