rornes Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg prøver å lage en code som er slik ... while recordsett1 NOT EOF Liste opp data i en tabell1 while recordset2 NOT EOF Liste opp data fra andre recordset i ny tabell2 moveNext() moveNext() Altså liste en tabell i en tabell. Feilen som oppstår er når tabell2 kjøres for andre gang. Den vil jo være EOF. Hvis jeg coder moveFirst(), kommer feilmld: Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record Noen som har tips hvordan en koder en slik nesting. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Jeg prøver å lage en code som er slik ... while recordsett1 NOT EOF Liste opp data i en tabell1 while recordset2 NOT EOF Liste opp data fra andre recordset i ny tabell2 moveNext() moveNext() Altså liste en tabell i en tabell. Feilen som oppstår er når tabell2 kjøres for andre gang. Den vil jo være EOF. Hvis jeg coder moveFirst(), kommer feilmld: Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record Noen som har tips hvordan en koder en slik nesting. Hva er det for et språk du har skrevet? Det likner iallefall ikke på asp. Prøv dette while not recordsett1.eof while not recordsett2.eof recordsett2.movenext wend recordsett1.movenext wend Endret 18. august 2004 av kaffenils Lenke til kommentar
rornes Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Riktig.. HeHe.. Beklage. Språket er en hurtig pseudo kode. Din kode er lik ideen som jeg prøver å utvikle. Problemet er når recordsett1 kjøres andre gang. Da er jo recordsett2 EOF og recordsett2 kjøres da bare en gang. Jeg prøvde å legge inn: while not recordsett1.eof recordsett2.movefirst while not recordsett2.eof recordsett2.movenext wend recordsett1.movenext wend Da får jeg feilmld at settet er EOF eller BOF. Kan ikke movefirst brukes når recordsett er EOF? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Da får jeg feilmld at settet er EOF eller BOF. Kan ikke movefirst brukes når recordsett er EOF? Du kan ikke bruke noen av move metodene hvis recordsett2 ikke inneholder noen rader. Hvor åpner du recordsett2? Før while recordsett1.eof løkken eller inni løkken? Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 while not recordsett1.eof while not recordsett2.eof recordsett2.movenext wend recordsett1.movenext recordsett2.movefirst wend Ellers skjønte jeg bare ikke spørmålet(er litt sent) Lenke til kommentar
Kidder Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hvorvidt man kan bruke movefirst er avhengig av hvordan man har åpnet recordset'et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå