FpsStu Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hva er brukbar pris på brukte bøker som ble kjøpt i fjor? 80%? 60%? Hva med bøker som er bruk i to år? Er det noen som vet hvor mye Norli i Universitetsgata betaler for brukte bøker? sånn ca i %? Lenke til kommentar
salif Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Norli i Tønsberg betalte i hvert fall 30% av ny pris. Jeg har hørt at 50% av ny pris alltid har vært en grei ting når man selger bøker selv Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Hva er brukbar pris på brukte bøker som ble kjøpt i fjor? Vanlig takst da jeg drev med denslags biznizz var 50% av nypris, uavhengig av hvor gammel boken er. Er det noen som vet hvor mye Norli i Universitetsgata betaler for brukte bøker? sånn ca i %? 2/3 av fullpris er utsalgspris iallefall. Du blir neppe rik av å selge bøkene dine til Norli iallefall. Endret 17. august 2004 av sumptrollet Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 2/3 av fullpris er utsalgspris iallefall. Du blir neppe rik av å selge bøkene dine til Norli iallefall. Også gir de deg vel 50 % selv, og selger til 66 %. Du blir ikke rik av det, men du slipper å streve så forferdelig.. Ofte selger man vel til femti-seksti prosent av hva man selv kjøpte bøkene for. Men det spørs jo litt på hvor hardt bøkene er brukt også.. Dog, dette er ungdomsskolebøker jeg har erfaring med når det gjelder egen-salg. Norli skal imidlertid gjelde vgs. Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Tar som regel 60-70%, avhengig av personen som kjøper Det som er lurt når du skal selge er å finne ut hvilke bøker som er meget etterspurte, og prøve å kjøpe opp så mange som mulig. Deretter kan du selge dem til en litt høyere pris (litt sånn monopol). Huff, nå høres jeg sikkert ut som en svindler Edit: gjelder selvfølgelig bare dersom bøkene er i god stand Endret 17. august 2004 av Jerre Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 50% med rom for pruting. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Eg solgte dei bøkene eg kjøpte nye i fjor for 1/2 pris og resten for nesten ingenting... Blei vel omtrent 1300kr (GK allmennfagbøker.) Lenke til kommentar
goggys Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Kjøpte alle mine bøker brukte. De fleste tar 50% av ny pris noe jeg synes er en helt grei pris. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Jeg har et sett med Vk1 kjøretøy bøker som bare brukes på den gamle skolen min. Er det mulig å få høyere pris siden det er nærmest umulig å finne slike brukte bøker? Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg har et sett med Vk1 kjøretøy bøker som bare brukes på den gamle skolen min. Er det mulig å få høyere pris siden det er nærmest umulig å finne slike brukte bøker? Selvfølgelig Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Svarte kake!! Hadde med 12 bøker til byen i dag, og tydligvis bruker INGEN av skolene i Oslo de bøkene! sitter igjen med 12 gamle bøker, og ingen nye fordi jeg hadde tenkt å kjøpe nye bøker med de pengene jeg fikk fra de brukte bøkene! :@ Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 p(a)=1/(a+1) er en fin formel. Halv pris for et år gamle bøker, en tredjedel for to år, en fjerdedel for tre år osv, så runder man opp eller ned etter hva slags stand de er i Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Solgte de fleste av bøkene mine for 25-30% av nypris, heh Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 I made a killing! Solgte nesten alle bøkene på 1 time, ca 60-70% av nypris Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) hah, jeg fikk solgt alle mine bøker på 10-15 minutter. Men... det kan jo selvfølgelig ha hatt noe å gjøre med mine ekstremt lave priser å gjøre, jeg var vel den som solgte dem billigst 0: Endret 18. august 2004 av Soldier_448 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå