EpziloN Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 jeg har et ganske rart problem på gang. jeg var innom Clas Ohlson og kjøpte meg en PS/2 -> USB adapter så jeg kunne bruke PS/2 mus og tast i USB porten. det som skjer nå er at ved jevne mellomrom så slutter tastatur og mus å fungere, får å fikse dette må jeg nappe ut USB pluggen og sette den inn igjen, da fungerer alt fint, men kun for en stund så skjer det samme igjen. noen som vet hva som kan være feil ? har prøvd å bytte USB port, det hjalp ikke. burde kansje avinnstallere USB driverene, skal teste dette senere. om noen har et forslag så mottas det med takk. Epz. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Skyter litt i mørket, men du kan prøve å aktivere "Legacy support" (e.l.) under USB-innstillinger i BIOS. Spørs litt hvor nytt hovedkortet ditt er, men meninga er å la BIOS styre USB-tastatur og -mus i stedet for OS'et. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 jeg har et Abit AN7, noe som er ganske nytt. har leita litt rundt i bios, ikke funnet noe om USB tastatur. Epz. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 nå har jeg endret det du foreslo *krysse fingre* Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 faen .. det fungerte ikke. noen forslag ? Epz. Lenke til kommentar
pfviv Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Slutter det og virke mens du bruker musen og tastaturet er ikke dette løsningen:-) Men jeg hadde samme problem med tataturet mitt, og det var att usbporten har en funksjon som heter Power Management. så etter en liten stund så slo den av stømmen til tastaturet. Du finner instillingen i Enhetsbehandling - Universal SerialBus kontroller - Usb Root Hub - Høyre museklikk og egenskaper. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 nå har jeg slått av den muligheten som "pfviv" foreslo. nå får vi se da. Epz. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 hallo. neida, dette hjalp ikke noe. har trickset i bios og i device manager, men fremdeles så låser keyboard og mus seg. kan det hende at dette er noe Clas Ohlson dritt og ikke at det er min maskin sin feil ? Epz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå