Gå til innhold

Hva burde jeg bruke?

Morten3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De proffe gutta/ jentene, koder selv. Feks. i notepad.

Dersom dette er sider for en bedrift, bør sidene lages skikkelig. Da er ikke Frontpage løsningen. :no: Dersom sidene skal ha noen funksjon for en bedrift, bør de lages av noen som kan web design. Du kan jo poste noen spørsmål i Web-design, HTML og CSS :thumbup:

Jeg vil uansett råde deg til ikke å bruke FrontPage! Bruk heller Macromedia Dreamweaver.

(Ja, jeg veit at jeg bruker FP fortsatt, men så er det heller ikke en side for en bedrift.) :blush:

XenZor

Lenke til kommentar

Synes det bare er teit å kode i notepad. I mine øyne er dette noe folk bare gjør for å virke "old school" og dermed "tøffere" enn resten.

Selv om du skriver inn all kode selv, er det greit å bruke en editor slik at du kan preview'e siden.

Ikke det at jeg har mye greie på html-koding...

Lenke til kommentar
Påenget mitt var at webdesignere koder selv. Om det gjøres i notepad eller Dreamweaver. Fordelen med å kode i f.eks. Dreamweaver er at da er kodene fargemerket og det er nummer på linjene, noe som er fint for feilsøking i koden.

XenZor

Oki :)

Mange som koder alt selv ja, har bedre kontroll da.

Lenke til kommentar

Code-delen til Dreamweaver er veldig grei som XenZor allerede har nevnt.

FrontPage er greit for nybegynnere's personlige hjemmesider, men til å lage nettside for en bedrift er det "big neinei".

Ja til valdidert, semantisk og strukturert kode.

Til det finnes det ingen WYSIWYG-editorer som er gode nok. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...