White Fox Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) På mange internettsider jeg går inn på er det skikkelig liten skrift. ofte uleselig. Er det noen instillinger jeg kan fikse på for å få det vanlig igjen. Hvilken skjermoppløsning er best å bruke? Endret 17. august 2004 av eirik99 Lenke til kommentar
kimweb Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hold <ctrl> mens du skroller ! Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Hold <ctrl> mens du skroller ! Det er så simpelt altså. hva med piksler da? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Bruk den skjermoppløsningen som du synes er mest behagelig. Det finnes ingen fasitsvar på akkurat det. Noen LCD-skjermer har anbefalt oppløsning, da er det kanskje greit å holde seg til denne. For å svare på tekststørrelse-tingen: Før da jeg også brukte Internet Explorer (*grøsse*), opplevde også jeg at fontstørrelsen helt uten videre endret seg på visse sider uten at jeg hadde gjort noe som helst. Har lest om flere lignende tilfeller, så det er nok en bug i Internet Explorer. Du kan også stille tekstørrelse ved å gå til Vis > Tekststørrelse > [verdi] Den beste løsningen er selvsagt bare et klikk unna. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Bruk den skjermoppløsningen som du synes er mest behagelig. Det finnes ingen fasitsvar på akkurat det. Noen LCD-skjermer har anbefalt oppløsning, da er det kanskje greit å holde seg til denne. For å svare på tekststørrelse-tingen: Før da jeg også brukte Internet Explorer (*grøsse*), opplevde også jeg at fontstørrelsen helt uten videre endret seg på visse sider uten at jeg hadde gjort noe som helst. Har lest om flere lignende tilfeller, så det er nok en bug i Internet Explorer. Du kan også stille tekstørrelse ved å gå til Vis > Tekststørrelse > [verdi] Den beste løsningen er selvsagt bare et klikk unna. Bruker egentlig opera... Var bare inne på ie en liten stund for å laste ned noe på windowsupdate.com Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Det er så enkelt å øke skriftstørrelsen i nettleseren ja. Du trenger ikke å endre oppløsninga, bare skriftstørrelsen. Hvis du endrer oppløsninga så vil bilder også endres. Evt. hvis du har opera så kan du zoome hele nettsida inkludert bilder. Men hvis du vil ha litt personlige meninger om oppløsning og skriftstørrelse så må du komme med litt mer info: Hvilken type og hvor stor skjerm du har. Hvilken oppløsning du bruker nå, hvilken nettleser du bruker og hvilken skriftstørrelse du bruker i nettleseren. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Bruker egentlig opera... Var bare inne på ie en liten stund for å laste ned noe på windowsupdate.com Og det var IE som viste liten tekststørrelse, eller? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Simen 1: Skjerm og grafikk Skjermtype 15.4" LCD, TFT WXGA (widescreen) Oppløsning 1280x800 punkter, 32-bit farger Utgang for ekstern skjerm 15-pin D-sub (standard analog) Støtter Dualview (samtidig bilde på LCD og CRT) Maks. oppløsning ekstern skjerm 1600x1200 punkter, 24-bit farger, 85 Hz Skjermkort, type ATI Mobility Radeon 9600, AGP8X Skjermkort, minne 128 MB DDR TV-utgang S-video Lurte på en ting?? Har en sånn videosladd kabel. Hvordan gjør jeg sånn at grafikkortet "deler ut bilde" til både pc skjerm og tv skjerm??? Nå bruker jeg oppløsning 1024x768 Nettleser: opera(Ie hvis det er absolutt nødvendig) Skriftstørrelse: Mellomstor i Ie. Opera=???? Polecat: Nei, i begge tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå