delfin Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Online ADSL er den suverent raskeste Internett-tilknytningen du kan få over telefonlinjen - opptil 16 ganger hurtigere enn ISDN. Med ADSL løper det heller ingen tellerskritt når du er ute og surfer. Surfeopplevelsen blir mer intens, med lyd og levende bilder i god kvalitet. Har du et Online Internett- abonnement fra før, kommer ADSL på toppen av abonnementet. Hastighet inn / ut: Inntil 384 / 128 Kbps: laste ned lyd og bilde, samt gjøre flere ting på en gang Inntil 704 / 128 Kbps: laste ned filmklipp, programvare og andre store filer Inntil 1024 / 256 Kbps: laste ned og sende ut store filer raskt og effektivt Kjekt å vite. Jeg fant ut at jeg ville betale litt ekstra for å få den midterste, 704/128 fordi jeg ville gjøre akkurat det som står beskrevet: laste ned filmklipp, programvare og andre store filer. "Med ADSL løper det heller ingen tellerskritt når du er ute og surfer." Dette var selvfølgelig en annen viktig faktor. Nå viser det seg at Telenor har planlagt å bryte kontrakten som forplikter dem til å levere overnevnte vare. Jeg må få påpeke at de har hatt et litt uheldig ordvalg, som kan få folk til å misforstå det de EGENTLIG mener. Istedenfor å skrive at "704 / 128 passer for folk som vil hive pengene sine rett inn i den overbefolkede og inkompetente telenor administrasjonen." skriver de at det passer for de som vil laste ned filmklipp og store filer. Jeg tar selvkritikk hvis det er JEG som har misforstått reklamen, og skrevet kontrakt med telenor i den tro at jeg faktisk ville få den lovte varen. Lurer forresten på hva forbrukerrådet sier til Telehors monopol på kobbernettet, og villedenden markedsføring. Telenor vil få et STORT problem om noen år når "ungene" som mistet ADSL, og har et heller dårlig forhold til Telenor, kommer i stillinger der de får velge ISP. Da blir det ikke mange som frivillig velger Telenor. Lykke til Stjelenor, dere trenger det. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei! Legger ved ein link fra itavisen.no Forbukerombudet setter foten den for tellerskritt på ADSL: http://www.itavisen.no/art/1298676.html Lenke til kommentar
martnber Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Det er flere som har tatt opp dette... Telenor får nok høre det etterhvert! http://www.dn.no/artikkel?ID=EPS_58289 Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2002 Quote: On 2002-05-03 00:57, Kjetil Lura skrev:hva mener d når d sier lite,er d en time i døgnet eller er d 2 mb nedlasting,hva mener d med stor bruker er 24/7 eller 10gb.blir litt iretert når d holder på sonn.må vel bytte adsl levrandør neste år når bindings tiden er gått ut.noen som kan svare meg på d?? Det srørste problemet mitt er jo at jeg har investert i en bredbåndsrouter til 1300 kroner slikk at jeg har oppetid på 24 timer i døgnet uannsett om maskinen er på eller ikke! Telenor vil enten ta betalt pr tellerskritt eller ta betalt for hvor mye man laster ned! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå