Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor lover lavere ADSL-priser for folk flest.

Anbefalte innlegg

http://www.digi.no skriver i dag at Telenor lover lavere priser for de som ikke bruker nettet mest...

http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/te20020430...542_er_79264362

Tror jeg skjønner hvor de vil hen! Hvis de ser at størsteparten ikke bruker nettet "hele tiden", og får dem med på å bare betale for den tiden de bruker på nettet, vil jo Telenor få størsteparten med seg på det... AARRRGhhh......

Fra siden:

"For storforbrukere av ADSL er dette en dårlig nyhet, men det kan like mye være en god nyhet for den større gruppen vanlige lav-volumbrukere..... "

"....Han vil ikke love noen ting, men innrømmer at hvis Telenor setter opp prisen for storforbrukere, bør prisen for vanlige kunder reduseres...."

Liker ikke utviklingen. Tenk hva som skjer dersom dette forslaget slår gjennom!!!

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-05-01 16:58 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

On 2002-05-01 16:54, Kenny000 skrev:

Fra siden:

"For storforbrukere av ADSL er dette en dårlig nyhet, men det kan like mye være en god nyhet for den større gruppen vanlige lav-volumbrukere..... "

"Vanlige lavvolumbrukere" kan da for F A E N holde seg til ISDN og ikke ødelegge for oss andre

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-02 11:28, TheEdge skrev:

"Vanlige lavvolumbrukere" kan da for F A E N holde seg til ISDN og ikke ødelegge for oss andre

Men det ville i sin tur føre til eit _stort_ prishopp på ADSL, ettersom alle småbrukarane i dag sannsynlegvis subsidierer storbrukarane.

Hadde det ikkje vore fint om Bjørn Rosengren hadde hatt rett, det ville sikkert vore mykje enklare å forhalde seg til alle typar tenester?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-02 11:28, TheEdge skrev:

Later du som eller er du bare dum? De som ødelegger er jo de som bruker nettet mye...de såkaldte "Vanlige lavvolumbrukere" er ikke problemet for telenor, og hadde alle vert som de hadde ikke telenor gjort hva de nå gjør(Jeg forsvarer ikke telenor sine handlinger men prøver bare å fortelle deg om hvem som har provosert det fram)

Lenke til kommentar

Hei Telcontar!

Ein bil blir ikkje billigare å bruke om du ikje bruker den ofte..

Det blir heller veldig dyre km dei få gangene ein bruker den..

Men,om ein ikkje eiger bil..

Kan ein kjøre mykje drosje for det det koster å ha ein bil i året..

Lenke til kommentar

Kanskje det ikke er så dum ide med differensiert avgift? Ta en titt på Telia i Danmark sine sider:

http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred...e5nd&CID=-27469

Du får tilgang til 2048/512, om jeg ikke husker feil. Minimumspris er 150 pr. mnd, og du blir belastet pr. MB over 50 MB. Maks pris er 650 dkr pr. mnd. Om vi får en tilsvarende løsning i Norge, vil det vel ikke være så alt for galt.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-02 12:08, abjork skrev:

Kanskje det ikke er så dum ide med differensiert avgift? Ta en titt på Telia i Danmark sine sider:

Du får tilgang til 2048/512, om jeg ikke husker feil. Minimumspris er 150 pr. mnd, og du blir belastet pr. MB over 50 MB. Maks pris er 650 dkr pr. mnd. Om vi får en tilsvarende løsning i Norge, vil det vel ikke være så alt for galt.

Så spørs det om Telenor ville satt noe pristak da.

Lenke til kommentar

det betyr med andre ord, alle som er "nerd" nok til å henge på hardware.no forumet kommer til å få høyere telefon regning, men for onkel pål og tante beatrice osv. (bare eksempler) blir det billigere!

Lenke til kommentar

Dette bare viser hvordan Telenor jobber. Like før bredbåndet kom for fullt lokket de alle de som ikke har peiling på data og internett til å kjøpe seg ISDN med kjempetilbud. De påstod til og med at man MÅTTE ha ISDN for å kunne få bredbånd senere.

Nå har de lokket med at vi skal kunne laste ned det vi vil og være online når vi vil for å få med seg folk til å bruke bredbånd. Nå har de en god brukermasse og dermed skrur de opp prisen.

Bredbånd hadde vært en fiasko om det ikke var fordi at folk i utgangspunktet fikk lov å laste ned så mye som de ville. Dermed er det takket være oss som laster ned en del at bredbånd i det hele tatt er blitt populært. Vi har fått med oss alle de småbrukerne, det er ikke slik at det er småbrukerne som har fått oss storbrukere med.

Monopol bedriften Telenor utnytter dette til det ytterste. De er sleipe som **** og den norske stat ser på uten å løfte en finger. Hvorfor? Fordi de tjener masse penger på oss.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-02 13:22, Zona skrev:

Dette bare viser hvordan Telenor jobber. Like før bredbåndet kom for fullt lokket de alle de som ikke har peiling på data og internett til å kjøpe seg ISDN med kjempetilbud. De påstod til og med at man MÅTTE ha ISDN for å kunne få bredbånd senere.

Nå har de lokket med at vi skal kunne laste ned det vi vil og være online når vi vil for å få med seg folk til å bruke bredbånd. Nå har de en god brukermasse og dermed skrur de opp prisen.

Bredbånd hadde vært en fiasko om det ikke var fordi at folk i utgangspunktet fikk lov å laste ned så mye som de ville. Dermed er det takket være oss som laster ned en del at bredbånd i det hele tatt er blitt populært. Vi har fått med oss alle de småbrukerne, det er ikke slik at det er småbrukerne som har fått oss storbrukere med.

Monopol bedriften Telenor utnytter dette til det ytterste. De er sleipe som **** og den norske stat ser på uten å løfte en finger. Hvorfor? Fordi de tjener masse penger på oss.

Fullstendig ening og slik stopper vi telenor:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=28283&forum=61

Lenke til kommentar

Det kommer nok ikke noe pristak fra Telenor. De er bare ute etter å flå deg for å dekke kostnadene for den feite overadministrerte organisasjonen.

Jeg gleder meg til det lokale everk kommer rundt hushjørnet med 2mbits linjen, så kan jeg tuppe telenor ut vinduet..

Lenke til kommentar

Dette med at TeleHor mener at 10% av ADSL brukerene bruker for mye av linje kappasiteten er egentlig litt merkelig...

Tenk litt om, disse brukerene er jo de eneste som faktisk bruker de tjenestene de betaler for maksimalt... Telenor klager faktisk på at kundene deres utnytter produktet deres på best mulig måte...

Man skal da ikke for F straffe folk for å bruke et selskaps produkt til det maksimale...de burde jo ta høyde for det...

ett sp.mål... dette med at de overbooker linjer med 50:1, betyr det(i forenklet utgave) at Telenor setter 50 kunder til å "dele", tja si en 720Kb, i forventning om at alle brukerene sannsunligvis ikke kommer til å bruke all båndbredden samtidig?

eller er jeg på jordet?

Lenke til kommentar

Ikke for å ta Telenor sin side, men folk som syter og klager over at Telenor og staten er så griske og det går ut over oss må ikke glemme at det er VI som er staten... Forøvrig er jeg helt enig i at man burde stikke fingeren i jorden hos Telenor og smake på virkeligheten

Lenke til kommentar

ha ha, D blir ikke jeg plaga med.

Jeg har trådløst hos telepartner a/s og de har topp service, har ennå ikke vært noe negativt og si om de og hastigheten er ALDRI under den lovde hastighet den har vært oppe på 1500kbps men ligger som oftest på 700-900 kbps og det er på en 512/512 linje.

nedlasting fra internett går med 80-130 kilobytes ps

Er glad jeg ikke har noe med telenor og gjøre

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-05-01 16:54, Kenny000 skrev:

skriver i dag at Telenor lover lavere priser for de som ikke bruker nettet mest...

Tror jeg skjønner hvor de vil hen! Hvis de ser at størsteparten ikke bruker nettet "hele tiden", og får dem med på å bare betale for den tiden de bruker på nettet, vil jo Telenor få størsteparten med seg på det... AARRRGhhh......

Fra siden:

"
For storforbrukere av ADSL er dette en dårlig nyhet
, men det kan like mye være en god nyhet for den større gruppen vanlige lav-volumbrukere..... "

"....Han vil ikke love noen ting, men innrømmer at hvis Telenor setter opp prisen for storforbrukere, bør prisen for vanlige kunder reduseres...."

Liker ikke utviklingen. Tenk hva som skjer dersom dette forslaget slår gjennom!!!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-05-01 16:58 ]</font>

hva mener d når d sier lite,er d en time i døgnet eller er d 2 mb nedlasting,hva mener d med stor bruker er 24/7 eller 10gb.blir litt iretert når d holder på sonn.må vel bytte adsl levrandør neste år når bindings tiden er gått ut.noen som kan svare meg på d??
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...