dottnett Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Ikke for å være spydig eller på annen måte skulle fornærme noen, men jeg har satt opp et kjapt og ikkeverifisert regnestykke 1200,- for utløseren+frakt (la oss si 1300,-) nesten 1400,- for grepet + frakt + moms (->nesten 2000,-) Så bittelitt for å gjøre jobben (la oss si det tar en halvtime per for å ta litt svakt i -> 300,-) Vi hopper over administrasjon, utgifter til å kreve inn pengene osv for enkelthets skyld. Så litt frakt (100,-) Da er vi oppe i 3700,- Så tilkommer norsk moms => 4600,- Man skal være RIMELIG kåt på å få seg et batterigrep (som ikke gir støtte for batterier) med utløserknapp for å slå til på dette Endret 19. august 2004 av dottnett Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Ikke for å være spydig eller på annen måte skulle fornærme noen, men jeg har satt opp et kjapt og ikkeverifisert regnestykke 1200,- for utløseren+frakt (la oss si 1300,-) nesten 1400,- for grepet + frakt + moms (->nesten 2000,-) Så bittelitt for å gjøre jobben (la oss si det tar en halvtime per for å ta litt svakt i -> 300,-) Vi hopper over administrasjon, utgifter til å kreve inn pengene osv for enkelthets skyld. Så litt frakt (100,-) Da er vi oppe i 3700,- Så tilkommer norsk moms => 4600,- Man skal være RIMELIG kåt på å få seg et batterigrep (som ikke gir støtte for batterier) med utløserknapp for å slå til på dette He, he. Sårri. Tenkte ikke på å regne ut prisen. Ble litt dyrt ja! Lenke til kommentar
idar Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hei. Hvordan går det med fjernkontrollen. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Jeg har gjort den vanskeligste delen. Det gjenstår å få sendt avgårde en bestilling av kapsling og litt smårusk for å få det til å se pent ut og en del justeringer for å unngå at batteriet tappes når den ikke er i bruk osv. Lenke til kommentar
dottnett Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Ifølge denne linken er det på gang et vertikalgrep med plass til 2 EN-EL3 batterier og vistnok også "avfyringsknapp". Bare siden en del tydeligvis er litt ivrige etter å få seg et slikt ... Lenke til kommentar
Luthion Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hvis delayen er minimal kan du jo koble på en sånn sensor som utløses når det lyner (til fotografi av lyn da )... Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Fulgte linken og leste litt...............det kan jo bli spennende, men det virker som du må modifisere kameraet og hvis denne produsenten holder til i USA "slipper" vel vi i Norge og få oss dette grepet Endret 29. august 2004 av NikonD70 Lenke til kommentar
dottnett Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Dersom det er slik som mange påstår at det ikke er noen kontakt som kan koble sammen en utløser i grepet med funksjonaliteten inne i kamera så må de nok til med et triks ja. Spørsmålet blir da hvor omfattende dette trikset er og om det medfører åpning av kamera med påfølgende garantitap. Det kunne utfra tråden se ut som om Harbortronics er i tett kontakt med Nikon om dette prosjektet og utfra det kunne man jo håpe at modden blir "godkjent". Det kan jo imidlertid hende at denne tette kontakten består i at en eller annen hos Nikon motvillig har besvart et par spørsmål fra dette firmaet Basert på den tildels ekstreme interessen mange har i et slike vertikalgrep skulle det ikke forundre meg veldig om en del kommer til å kaste seg på et slikt modifikasjonsprosjekt selv om det skulle medføre garantitap Lenke til kommentar
lobster Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 For å informere om orginal fjernkontrollen til D70 Fjernkontrollen har bare en knapp (wow) den eneste funksjonen fjernkontrollen har er å fyre av et bilde. I M funksjonen så åpner du speilet på første klikk, på det andre klikket lukker du speilet.. Den er ikke mere avansert en dette Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 KRISTALLO: Hvordan går det så med prosjektet ditt? Hadde vært morro med noe ala dette til D70: http://www.hkjenis.com/English/Esbxl5.html http://www.hkjenis.com/company/dch/d0.htm Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hvilke komponenter har du brukt til fjernkontrollen? Har du bilde av hele kretsen? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Her er prototypen en PIC16C84 mikrokontroller. Det er ca 90% ledig kapasitet så det er plass til mange nye fuksjoner. Jeg ha rikke gjort så mye mer på den siden jeg ikke har hatt bruk for den enda. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Vil du slippe koden under GPL el.l? :] - Virker veldig interessant å lage slike ting, - få tak i en IR-sak, mikroprosessoren, «sniffe» hva Nikon senderen sender til kameraet og programmere en kontroll.. Men man må sette seg inn i det Tror neppe mine «filmvelger» C kunnskaper holder (mitt eneste, utrolig enkle C program). Men utrolig interessant Kristallo, du får det til å virke lett. Selv om det ant. er verre enn jeg håpte akuratt nå Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Hvis du har laget koblingsskjema kunne det vært veldig interessant å se det! Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Skjema. ta bort displayene og knappene og sett en infrarød lysdiode på "Triggers" kontakten så har du skjemaet. HEX koden som skal sendes er: "0000 0069 0005 0000 004B 0447 0014 003C 0014 008C 000F 09C4 0050 0000" Hvis noen har tenkt å lage en fjernkontroll så kan jeg grave fram formatet på HEX koden. Endret 10. oktober 2004 av Kristallo Lenke til kommentar
eivindcom Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Palm Pilot Hva med å trigge D70 med en palm pilot el liknende.... Med rett software kan det meste programmere. Det store spørsmålet er om det er mulig å sende et signal som ikke trigger lukker men resetter nedtellinga til ir mottaker stopp... Eivind Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Hadde vært kjekt med en liten beskrivelse av hvordan mikrokontrolleren skal programmeres. Går ut fra du gjør det via pc på en eller annen måte. Kommer nok til å kjøpe D70 når jeg får råd, og har alltid drømt om en skikkelig fjernkontroll med bl.a. mulighet til å ta bilder med jevne intervaller. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Det store spørsmålet er om det er mulig å sende et signal som ikke trigger lukker men resetter nedtellinga til ir mottaker stopp... Jeg har ikke funnet noe som tyder på at det er mulig. Men med et stort minnekort og et bilde hvert femtende minutt så vil det ta noen dager før kortet er fullt. Hadde vært kjekt med en liten beskrivelse av hvordan mikrokontrolleren skal programmeres. Programmet skrives og testes på PC, testingen foregår med simulator. I dette tilfellet kan man bare sjekke at programmet gjør det man hadde tenkt. For å vite om det virker så må man legge det inn på mikrokontrolleren. Man kan programmere chipen med å koble den på serieporten med noen motstander. Det er en ganske enkel affære som de fleste motiverte mennesker er i stand til å få til. Det finnes flere forskjellige gratis programmer for å legge programmet inn på chipen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå