srbz Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hei! Driver og klusser med gamlepcen nå, skal bytte ut min gamle 40GB med en 80GB da den gamle er full og jeg trenger en liten til en annen pc (Pentium 1) som ikke takler så mye Holder på å formatere den nye nå (80% i skrivende stund), men så må jeg flytte absolutt alle filer fra den gamle til den nye, inkludert systemfiler og... ja, ALT! Da må jeg vel ut av windows og arbeide i DOS, hørte fra en kompis som sa et eller annet med en command som "copy tree c:" osv, men han var absolutt ikke sikker. Så jeg lurer på hva jeg må gjøre - og hvordan kommer jeg meg ut av windows for å arbeide i DOS? Er litt grønn på DOS Lenke til kommentar
Remo Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Den beste måten å flytte datene er med Ghost. Sett inn begge diskene på IDE kabelen (1 som slave) og ghost over datene. Håper dette hjelper Lenke til kommentar
petterg Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Sett diskene som master på hver sin IDE kabel så går det raskere. PowerQuest DriveImage er også godt egnet til dette. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Ok, tusen takk for svar. Forresten noen som har noen URLer til disse? Er det freeware/shareware? EDIT: Hadde sikkert funnet noe hvis jeg hadde søkt. Er litt lat OG, noe litt rart: Den gamle systemdisken kjører visst på FAT32, mens jeg bare kunne velge NTFS for den nye Er vel like greit, men jeg trodde man skulle bruke NTFS for systemdisk ihvertfall? Eller tar jeg feil? Vil det funke når diskene kjører på forskjellige filsystemer? Endret 17. august 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Må bare bumpe litt her. Alt blir bare tull. Lasta ned Ghost 8.0 men det forstår jeg ikke en dritt av. Noen som kan gi meg en link til Norton Ghost 2003? Eller jeg kan søke på google, noe jeg ikke er flink til... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Flere av harddisk produsentene har drivecopy/clone dos verktøy. Sjekk på produsenten av disken din sin hjemmeside . Lenke til kommentar
petterg Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Ghost: La programmet lage en bootbar cd eller diskett. Boot maskina på denne cd'n / disketten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå