TommyFM Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg har tenkt å skaffe meg en pc til bilen. Den skal brukes til musikk og litt film. Skal også bruker til navigasjon. Der jeg har tenkt å ha den er målene: H:41cm B:26cm D:18cm (Dybden blir større jo lavere pc'en er) Hvor mye må jeg ut med for en pc som takler divx og musikk og som er så liten som målene jeg har? Har lite peil på komponenter, så hade vært greit om det fantes noen ferdige pc'er eller om noen hadde giddet å satt sammen en pc. Eneste jeg veit er at jeg bør ha denne strøm forsyningen: http://www.opussolutions.com/modules.php?n...=article&sid=20 OS, skjerm og slikt har jeg. Håper på masse nyttige svar. Lenke til kommentar
Rooster Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 http://www.mini-itx.com/projects/bmwpc/ prøv deg på dette... Lenke til kommentar
TommyFM Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 http://www.mini-itx.com/projects/bmwpc/ prøv deg på dette... Dette hadde jo vært perfekt, bare med litt større HD. Hvor kan jeg kjøpe komponentene og hvor mye tror du det vil komme på? Lenke til kommentar
TommyFM Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Kikket litt på komplett. Hvis jeg kjøper et mini-itx hoved kort, trenger jeg bare ram og hd da? også den strøm forsyningen jeg linket til?? Lenke til kommentar
neon king Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 prøv å søk litt på bilforumet Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Kikket litt på komplett. Hvis jeg kjøper et mini-itx hoved kort, trenger jeg bare ram og hd da? også den strøm forsyningen jeg linket til?? evt. CD-rom og kabinett Lenke til kommentar
TommyFM Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 prøv å søk litt på bilforumet Står ikke mye på bilforumet. Er en lang post om det, men står ikke mye konkret om hvilke komponenter man bør kjøpe. Lenke til kommentar
alos Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 komplett har en 12V strømforsyning. Har en slik selv og den funker perfekt. link her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118017&cks=PRL Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 komplett har en 12V strømforsyning. Har en slik selv og den funker perfekt. link her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118017&cks=PRL Problemet er at den gjerne ikke tåler den varierende spenningen (under 12V) man får når man starter motoren (f.eks. når man klarer å kubbe motoren mens man kjører, og må starte på nytt i en fei). Da vil PC-en reboote. Da er den strømforsyningen som blir linket i første innlegg bedre. Ellers trenger du det kraftigste Mini-ITX-kortet (EPIA MII12000), 256MB RAM samt en passe stor harddisk. Kutter du ut film-tittingen, kan du slippe unna med en av de dårligere hovedkortene (EPIA 5000, 1100kr billigere). For skjermer, ta en titt på www.mp3playerstore.com. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hvis du sette på en duppedit før den 12V strømforsyningen som bare slipper gjennom 12Volt. Har en slik i bilen til et par kalde katoder, har gnudd på 30V, kommer bare ut 11.9... Får vel tak i slike fra eltek... Lenke til kommentar
TommyFM Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 komplett har en 12V strømforsyning. Har en slik selv og den funker perfekt. link her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118017&cks=PRL Problemet er at den gjerne ikke tåler den varierende spenningen (under 12V) man får når man starter motoren (f.eks. når man klarer å kubbe motoren mens man kjører, og må starte på nytt i en fei). Da vil PC-en reboote. Da er den strømforsyningen som blir linket i første innlegg bedre. Ellers trenger du det kraftigste Mini-ITX-kortet (EPIA MII12000), 256MB RAM samt en passe stor harddisk. Kutter du ut film-tittingen, kan du slippe unna med en av de dårligere hovedkortene (EPIA 5000, 1100kr billigere). For skjermer, ta en titt på www.mp3playerstore.com. Bør vel holde med EPIA M10000 vel?? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Kommer an på hva du skal se på. Enkelte codecs og høye oppløsninger (på filmen) krever mer av prosessoren. Lenke til kommentar
TommyFM Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Kommer an på hva du skal se på. Enkelte codecs og høye oppløsninger (på filmen) krever mer av prosessoren. Oki. Men uten psu, så vil maskinen komme på???? ca? Gjerne en stor hd.. Lenke til kommentar
alos Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 har empia m10000, har enda ikke møtt på noen filmer som ikke klarer å bli spilt av hakkefritt... bare å bruke de nyeste driverenne så skal det gå greit. Kjørte forresten win2k pro. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 syns egentlig det står ganske masse lurt om pc bygging i bil på bilforumet og masse linker til psu og div ting du burde vell ha noe under hd og dvd romen som demper for støt Lenke til kommentar
culexus Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Gå på www.mp3car.com der finner du masse stoff om pc i bil. (forum) Lcd skjermer er det viktigste av alt, ambefaler å bruke Xenarc skjermer. De har vga inn gang og da har du krystall bilde:) Lenke til kommentar
culexus Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Det en også må tenke på er at en må ha stabil strøm til maskinen hele tiden. dette kan være stort problem når en skal starte motoren i bilen, da vil strømen synke en del. dette er forklart på mange måter i forumet til www.mp3car.com De selger også en del skjermer som har vga inngang og strømforsyninger som er stabile nokk for bruk i bil. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Lcd skjermer er det viktigste av alt, ambefaler å bruke Xenarc skjermer. Lekre saker, men en sånn skjerm kostet faktisk mer enn bilen min. Lenke til kommentar
culexus Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 HEHE... ja det kan være, men en må ha god skjerm når en skal den i bilen Det er et must mener jeg... har testet 3 stk lilliput skjermer men de var bare møkk. Kunne ikke spille xbox xpill på dem en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå