Gå til innhold

Overklokke en XP1800+ ??

WinZ

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg klokke en xp 1800+??. Hva utstyr trenger jeg og hvordan skal jeg gå frem ?

Jeg vil ha vanlig luft kjøling ikkr vannkjøling selv om jeg vet det er best. ?

vær så snill hjelp meg å finne vifte å fortell hvordan jeg skal gjøre det

Jeg vil gjøre dette helst uten å drive å makke på prossesoren uten å kappe eltriske koblinger å sånt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-05-04 02:18, goo skrev:

Og hvorfor skal du overklokke en 1800+ da?

Dette er jo idioti!

Har 1800+ selv.

Hvilket program eller spill skal du kjøre?

mohaa 9?

Og hvorfor kjøper noen en XP1900 XP2000 XP2100 prosessor da? Det må jo være det reneste idioti.

Noe av det lureste du kan gjøre innen data økonomisk er vel å kjøpe en cpu for så å overklokke den.

Rune

Lenke til kommentar

Det dummeste i verden akkurat nå er å kjøpe Athlon XP, når alle vet at det ikke er prosessoren som er flaskehalsen i systemet, og det har det heller aldri vært.

Kjøp en duron 1 GHz, og bruk penga på harddisk og skjermkort istedet.

Duster.

Lenke til kommentar

Ok, men d er vel lurt og kjøpe en relativt billig CPU og et bra skjermkort? Prisen per mhz på Duron og XP er ikke akkurat dramatisk forskjellig. man får en XP1600+ for tusenlappen. kjempedyrt...... CPU'en har mye å si.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg en Zalman 6000 CUAl CPU-kjøler og 4 stk 80*80 kabinettvifter.

Zalman-kjøleren er bra, og kan stilles på flere hastigheter/støynivåer. Vifte medfølger.

Om du trenger 4 kabinettvifter må du nesten avgjøre selv. Kan godt hende du greier deg med 2, én foran og én bak.

Mellom prosessorkjernen og kjøleblokka brukte jeg et tynt lag Artic Silver 3, som vel er en av de aller beste kjølepastaene.

Med dette utstyret kjører jeg nå min XP1700+ på 1530 MHz, noe som gir en CPU-temperatur på omtrent 40-50 grader Celsius (idle/max).

Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...