Gå til innhold

MPX, ødelagt vare


Anbefalte innlegg

Bestilte meg et kabinett fra MPX og fikk dette etter to dager. Når jeg kom hjem viste det seg at kabinettet var ødelagt og når jeg kikket på esken kunne jeg se at denne hadde fått seg en smell.

 

Ringte MPX dagen etter (torsdag) og de sa de skulle kikke på saken. Fikk svar på mandag med beskjed om at JEG :hmm: måtte ta dette med posten siden skaden sansynligvis hadde kommet under frakt. Sendte en mail til posten og de sa det er tre til fire ukers behandlingstid på slike saker, noe som igjen betyr at jeg er uten kabinett i minst en måned. :mad:

 

Er det riktig at jeg skal ta dette med posten, eller burde MPX ta tilbake kabinettet og følge opp saken med posten selv?

 

Jeg kan vel bare heve kjøpet og få pengene igjen, for så og kjøpe kabinettet fra noen andre?

 

Fint visst noen som har synspunkter eller vært borti liknende saker kunne gi meg noen tips! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg mener det at det er du som må ta det opp med posten,altså sende inn en skriftlig klage.

Men det er avsenderen som får tilbakebetalt for den deffekte varen.

Har vært borti en slik sak selv og det var iallefall slik det var for meg.

Uansett så kan jo MPX sende deg en ny imens, for så lenge det er posten som har skadet den så vil MPX få de pengene tilbake.

Dette vil skje hvis det er posten som har ansvar for pakken er skadet.

Titt på esken om du ser noen synlige skader.For det må det være eller så vil ikke posten dekke dette.

Hvis det ikke er det så er det posten mot mpx som får ordne opp i dette, for dette kan bli fort ord mot ord imellom Posten og MPX.

Lenke til kommentar

MPX har neppe gjort noe galt. De har bare sendt deg et kabinett. Det er sikkert posten som har ødelagt dette. Det blir feil å bruke angreretten da MPX vil tape på å få et skadd produkt tilbake.

 

Jeg synes du bør ta det opp med posten, helst per telefon siden du da slipper ventetiden på 3-4 uker. Saken burde egentlig vært løst og du burde hadd nytt kabinett i hende innen 2 uker. Jeg gjentar meg selv for n'te gang: Synd vi ikke har noen reelle konkurrenter til posten.

Lenke til kommentar

Snakket med MPX igjen og det viste seg at jeg må levere kabinettet til posten, når dette er gjort og posten har laget en sak på dette vil MPX sende meg et nytt kabinett. Det betyr at jeg ikke behøver å vente på at posten skal behandle saken, kun at saken blir logget før jeg får tilsendt et nytt kabinett :D

 

Store takker til MPX som både rydder opp og var kjappe med levering i første omgang (kun to dager)

Lenke til kommentar

Det er bra at det ordner seg da. Har hørt mye positivt når det gjelder MPX. Når det gjelder posten, så er jeg helt enig med Simen1, at det er synd at posten har mer eller mindre monopol på det hele.

Det er helt sykt de prisene posten tar får å sende pakker generellt. Da må man i det minste kunne forlange at de ordner opp umiddelbart når de gjør en feil.

Har mange ganger lurt på om det faktisk nesten er billigere å få dataustyr sendt gjennom linjegods eller tollpost... ? noen som vet?

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Fraktprisene med Posten her til lands er jo skutt i taket etter at de gikk over til Norgespakke. 15. november 2000 satte Posten opp prisene for å sende vanlige pakker med mer enn 50 prosent. Til da kostet det 55 kroner for å sende en pakke på under ti kilo. Nå koster det minst 82 kroner. Dette ble det jo også endel bråk om i sin tid, men som vanlig svelger Ola Dunk unna alle prisøkninger uten å blunke. Ofte kan det være billigere å få det sendt som brev, ihvertfall om det veier under kiloen.

 

Hovedtilbud - emballasje inklusiv porto

 

Liten 32 x 23,5 x 4,5 cm kr. 82,00

Medium 35 x 30 x 10 cm kr. 95,00

Stor 47 x 26 x 18 cm kr. 107,00

Ekstra stor 50 x 30 x 20 cm kr.139,00

 

Gjenbruk av emballasje - inklusiv porto

 

Liten 32 x 23,5 x 4,5 cm kr. 82,00

Medium 35 x 30 x 10 cm kr. 95,00

Stor 47 x 26 x 18 cm kr. 107,00

Ekstra stor 50 x 30 x 20 cm kr.107,00

 

Norgespakke - emballasjen kan gjenbrukes. Prisen er som for førstegangskjøp av tilsvarende eskestørrelse, med unntak av Ekstra stor som koster det samme som for egenemballerte pakker opptil 10 kg. Portoen betales ved innlevering.

 

Egenemballerte pakker - forhåndsbetalte adressekort

 

Opptil 10 kg kr. 107,00

10 - 25 kg kr. 183,00

 

Man skulle jo tro at å gjenbruke emballasjen ville føre til billigere priser... men nei.. Posten er ikke spesielt miljøvennlige her. Kun hvis du gidder å ta vare på den største esken, så kan du bruke den senere med en rabatt på hele 32 kroner.. jippiii og hurra for at vi har Posten, som er så generøse!!

 

Og nåde dem som gidder bruke de gamle pappeskene de har hjemme, til emballasje! Fysj og fysj... da kommer nemlig PostPolitiet og straffer deg umiddelbart - og du må betale mye mer enn om du hadde kjøpt Postens egenproduserte...

 

Henger egentlig dette på greip, eller er vi bare alle med og betaler for Postens nye biler, uniformer og reformer hvert eneste år?? Det er et eller annet som stinker her, når alt bare blir sinnsvakt dyrt, og tilbudet bare blir dårligere og dårligere...

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Jeg kan vel bare heve kjøpet og få pengene igjen, for så og kjøpe kabinettet fra noen andre?

Vel, angreretten gjelder hvis du kan levere tilbake kabinettet i vesentlig samme stand og mengde som det er nytt. Det kan du ikke, så lenge Posten har ødelagt det. Med andre ord; MPX har ingen plikt på å ta tilbake et ødelagt kabinett, siden det var bra da det ble sendt fra dem.

 

Den store stygge h**a er Posten AS... MPX er uskyldig. Du har min medfølelse, men det er fint lite du får gjort, når Posten er så ubrukelig den er. Er det rart Posten taper penger spør jeg ... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...