Gå til innhold

Catalyst 4.8 ute: 12% bedre i Doom 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvofor fortsatte man ikke i denne tråden?

 

dette er så typisk, at det blir laget en tråd, som f.eks: catalyst 4.8 ute, så blir det laget en til som stenges av en moderator. Dagen etterpå kommer hw.no selv ut med den nyheten og vips så lager de en ny tråd som det allerede finnes en av fra før av, og t.o.m har stengt en annen tråd for at det ikke skal være 2

 

 

UTROLIG mye dobbelmoral her ute å går :thumbdown:

 

kan jo hende det bare er meg, men jeg blir litt frustrert over at man ikke kan fortsette i en eksisterende tråd, bare fordi hw.no legger det ut som nyhet

Lenke til kommentar

Goodall: grunnen til at det kjem ein ny tråd når hw legger det ut som ein nyheit, er fordi det automatisk vert laga ein ny tråd når dei registrerer ein ny nyheit/artikkel.

 

Squeegie: det kan godt hende at du kan få ein liten auke i ytelsen på cs, da dette er eit opengl spel. men eg trur ikkje at den vil vere noko stor.

Lenke til kommentar

Er du helt sikker på at du kjørte samme innstillinger både i driverpanelet og i spillet ved begge disse målingene? Synes nedgangen på ca 30% er litt voldsom, bare.

 

Vurderer selv å kjøpe meg X800XT, og hadde håpet at det skulle være noe i nyheten om opptil 12% forbedret ytelse i Doom3 med disse driverne. :ermm:

Lenke til kommentar

Bazer_Punk nevnte ikke 4.9beta noe sted i posten sin så vidt jeg kan se, kun versjon 4.7 og 4.8.

 

Jeg antar derfor at det er snakk om 30% nedgang i timedemoen i Doom3 når han gikk fra cat 4.7 til cat 4.8, noe som høres litt motsatt ut i forhold til nyheten på nettet om at de nye cat 4.8-driverne skal øke ytelsen i Doom3 med opptil 12%. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har selv merket et hopp i ytelsen fra 4.7 til 4.8. Kjører 1280-1024 med alt på high og aa på x4, i 4.7 hakket det litt når det skjedde mye samtidig, gjør ikke det lenger.

 

Så langt har 4.8 bare vært et pluss :thumbup:

 

Edit: har et 9800 pro uklokket.

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Fikk litt lavere 3Dmark03 score med catalyst 4.8 (fra 4.7).

(Fra 6.700 til 6.600, ca)

 

Men synes fargene er klarere og detaljene er bedre, har btw ikke endret noen innstillinger. Ser også ut som kortet (9800 PRO @ XT) blir noen grader varmere også.

 

Prøvde Omega sin driver (basert på cat 4.7), men disse crashet pc'n.

Lenke til kommentar
Detta var en skuffelse, gjekk fra 44.7fps til 30.8fps i timdemoen :( nedgang på ca. 30% :no: ingen forandringer i benchmarks etter ej ej fjernet 4.7 å instalerte 4.8

 

Kjører med:

 

P4 3Ghz @ 3.455

Ati x800Pro

Twinmos pc2700 2x512Mb (<-flaskehals :hrm: )

Jeg gikk fra 30FPS til 8FPS, byttet fra 4.9-betaen til 4.8. Andre OpenGL-spill fungerer fint.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...