Gå til innhold

Pc som ikke vil starte

Locci

Anbefalte innlegg

Vi har en pc på jobben som ikke vil starte.... Vifter å alt går men den nekter å kjøre bios..... så jeg testa å resete biosen men det var ikke noe støre hell med det.

Noen som kan bekrefte min mistanke om at det er biosen som er gåen???

Den har vert sånn at du må starte den en gang så skjer det ikke noe og så må man slå den av og på igjen innen et vist tids rom.

Btw det er en P3 og desktop

Endret av Loc Dogg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mye som er galt, men jeg tror neppe det er noe galt med biosen. Prøv ut noe av dette:

1. Dra ut strømledningen etter at du har jordet deg i kabinettet (tatt på det).

2. Åpne kabinettet.

3. Ta ut skjermkort og sett det godt på plass igjen.

4. Ta ut minnebrikker og sett dem godt på plass igjen.

5. Sjekk at alle kabler sitter bra ved å presse dem ekstra godt på plass.

6. Start så opp maskinen igjen med kabinettdøren åpnen (hvis mulig)

7. Sjekk etter pipelyder eller blinkende lys fra hovedkortet. Det er feilkoder som sier noe om hva som er galt.

Siden du hører vifter etc, så er mest sannsynlig strømforsyningen OK. Hvis intet hjelper av ovenstående triks, så er noe ødelagt. Det kan være alt fra hovedkort, grafikkort, CPU eller minnebrikker.

Hvis du ønsker mer hjelp på forumet, så må du nok tilføye mer opplysninger om maskinen enn at det er en Intel P4 prosessor... :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar

1 det er en pc med integrert skjerm kort så det er ikke noe å gjøre med det...

å skjermen den er bekk svart.

å det er ikke noen kabler som sitter løst sjekka det.

ikke et pip kommer det en gang så den kommer ikke inn i bios eller noe

Men den starter bare i blant. fikk den til å starte etter at den hadde blitt slått av å på et x antal ganger.

Lenke til kommentar
Det kan være mye som er galt, men jeg tror neppe det er noe galt med biosen. Prøv ut noe av dette:

1. Dra ut strømledningen etter at du har jordet deg i kabinettet (tatt på det).

2. Åpne kabinettet.

3. Ta ut skjermkort og sett det godt på plass igjen.

4. Ta ut minnebrikker og sett dem godt på plass igjen.

5. Sjekk at alle kabler sitter bra ved å presse dem ekstra godt på plass.

6. Start så opp maskinen igjen med kabinettdøren åpnen (hvis mulig)

7. Sjekk etter pipelyder eller blinkende lys fra hovedkortet. Det er feilkoder som sier noe om hva som er galt.

Siden du hører vifter etc, så er mest sannsynlig strømforsyningen OK. Hvis intet hjelper av ovenstående triks, så er noe ødelagt. Det kan være alt fra hovedkort, grafikkort, CPU eller minnebrikker.

Hvis du ønsker mer hjelp på forumet, så må du nok tilføye mer opplysninger om maskinen enn at det er en Intel P4 prosessor... :-)

Lykke til!

kan ikke skrive så mye mere om den pga det ikke er min pc så jeg vet ikke hva den er byggd av men det så ut som om det var et msi hk... er ikke så kjent med msi sinne p3 hk ja jeg skrev p4 men jeg så ikke det før nå at det var en p3.

Men det lukter bios problemer av den siden det ikke skjer noe når man starter den. bare litt aktivitet på hdd og vifter som spinner.

:ermm:

Lenke til kommentar

som jeg skrev over det har ikke noe med grafikken å gjøre.

det er noe på hk som ikke funker som det skal.

når pc,n først starter så er den stabil. så det har ikke noe med cpu eller noe sånt

for når man setter den på etter at de han vert slått av en natt så starter den og så skjer det ikke noe mere. det er litt aktivitet på disken rett etter at man starter så er det ikke noe mere.

jeg ville tru at det er biosen jeg men. at det er noe der som krangler.

Testet og å nappe ut disken ram og div andre ting men skjede ikke noe mere så jeg har jo prøvd å feil søke på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...