Gå til innhold

PC "låser" seg i spill, ender med reboot

roger'n

Anbefalte innlegg

Problem: PC'n låser seg etter en stund i de fleste spill, ved unntak av Raven Shield og Counter-Strike

Har reinstallert Windows 2 ganger etter problemet kom

trodde det var problem med varme, så jeg sjekket dette opp og CPU ligger på 30 - 35 grader, dette utelukker overoppheting, deretter brukte jeg Driver Cleaner og fjernet drivere, la inn de nyeste Catalyst driverne

Oppdaterte BIOS på Hovedkortet, ville oppdatere på Skjermkortet også, men finner ikke BIOS :no:

Føler at jeg har prøvd det meste, men intet funker :cry:

maskina "låser" seg etter ca 30 - 60 minutter med spilling

PC Spec:

MSI 865PE Neo2 Hovedkort

Intel P4 2,8 med 1MB transfer cache (800 MHz)

AGPx8

Radeon 9600Pro 256MB Ram

2x512MB DDR Ram (Crucial PC3200)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problem: PC'n låser seg etter en stund i de fleste spill, ved unntak av Raven Shield og Counter-Strike

Har reinstallert Windows 2 ganger etter problemet kom

trodde det var problem med varme, så jeg sjekket dette opp og CPU ligger på 30 - 35 grader, dette utelukker overoppheting, deretter brukte jeg Driver Cleaner og fjernet drivere, la inn de nyeste Catalyst driverne

Oppdaterte BIOS på Hovedkortet, ville oppdatere på Skjermkortet også, men finner ikke BIOS :no:

Føler at jeg har prøvd det meste, men intet funker :cry:

maskina "låser" seg etter ca 30 - 60 minutter med spilling

PC Spec:

MSI 865PE Neo2 Hovedkort

Intel P4 2,8 med 1MB transfer cache (800 MHz)

AGPx8

Radeon 9600Pro 256MB Ram

2x512MB DDR Ram (Crucial PC3200)

Er PC'en nybygd eller er dette noe som har begynt å skje den siste tiden? Hvis den er ny så tyder det på at det er med ram'en.. Prøv å sett minne i andre minneslotter eller ta ut en og en og test hver for seg.

Lenke til kommentar

Takker masse for hjelpen jeg fikk...nå funker PC'n smooth :p

jeg byttet litt rundt på RAM brikkene mine for å få det til..står nå 1x512MB Ram i DIMM1 og Dimm3

i tillegg økte jeg volta på AGP utgangen fra 1.50v - 1,55v og det gjorde også underverker

håper dette kan være til hjelp for andre, for nå er jeg veldig fornøyd (etter mye strev)

utrolig kjekt med denne forumsida med 24\7 support :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...