Gå til innhold

Finnes AMD Ahlon (XP) 1100+ ?

Anbefalte innlegg

Jeg ble litt sjokkert. Jeg fikk Pc'en min fra reperasjon. Den hadde AMD Athlon XP 1700+. Når jeg så har kobla den til og starter opp kommer det opp at jeg har 512 mb ram og AMD ATHLON 1100+

Kan de ha lurt meg, er det noe som heter 1100+ og hva er i såfall klokkehastigheten på den?

Finnes det noe program som kan måle hvor kjapp CPU'en er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Probelmet ditt er at fsb kjører på 100mhz. Det resulterer i 11*100=1100mhz. Hvis du setter fsb til 133 (som den egentlig skal være) får du xp1700+.

Dette forandrer du i biosen eller med jumpere på hovedkortet

Komplett har ikke lurt deg, så bare slapp av :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-01 16:22, hurst skrev:

Probelmet ditt er at fsb kjører på 100mhz. Det resulterer i 11*100=1100mhz. Hvis du setter fsb til 133 (som den egentlig skal være) får du xp1700+.

Dette forandrer du i biosen eller med jumpere på hovedkortet

Komplett har ikke lurt deg, så bare slapp av
:)

Hvordan fikser jeg dette i BIOS da? er ikke så god i BIOS jeg.

Lenke til kommentar

Et annet problem etter at jeg fikk den tilbake er at når jeg restarter så må jeg alltid trykke på RESET knappen før den starter opp igjen. Hvis jeg ikke trykker inn den er skjermen helt svart og ingenting sjer. Jeg var i BIOS og loada optimized deafult, uten at det hjalp. noensom vet hvordan jeg ordnder det?

Lenke til kommentar

Fortell hvilket hovedkort du har..kan gjøre det mange ganger lettere å få "korrekt" svar - ulike Bios'er.

Alle "DEFAULT'ER" er satt opp med 100MHz Bus Clock pga. Duron som fram til nå kun har 100MHz bus.

For MSI K7T 266A kort er det en post i Bios som heter: "Hardware Monitor Setup" ,der går en inn i "CPU FSB Clock" og skifter til 133MHz for XP og de fleste T.Bird. Er andre steder der det også kan settes 133MHz på dette kortet, men det styrer kun RAM -ikkje prosessor..

Lenke til kommentar

Dersom det er et MSI K7T Pro mobo du har, så støtter ikke dette AMD's Athlon XP prosessorer i følge hjemmesida til MSI. Det støtter heller ikke 266 MHz T-bird 1400. Med andre ord er den største prosessoren du kan bruke en Athlon T-bird 1400 200 MHz.

Lenke til kommentar

Du må fjerne en jumper på dette hovedkortet skal det fungere med 133MHz FSB. Det er jumper 17 eller 21, sjekk i manualen.

REDIGERT:

Du kan ikke sette denne innstillingen i bios på dette kortet . Du kan ikke engang velge hastigheter over 132MHz uten at jumperen er fjernet. Derfor: Fjern jumperen på hovedkortet. Dette "enabler" 133MHz FSB, samt setter de rette dividerene på PCI/AGP.

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-05-03 09:04 ]

Lenke til kommentar

Samme kortet jeg har det.

vel jeg har MSI K7T PRO2-RU..

omtrent samme kort.

Gå inni biosen og finn Pherphials (husker ikke stavelsen og det er noe før det)

se etter FSB så markerer du det og trykker på page up.

FSB stør nok på 100 som tidligere skrevet.

så sett den til 133

litt lenger ned er kan du kjøre opp Buss hastigheten viss det er av interesse og "klokke".

men husk dette kjører opp hastigheten på PCI portene også ikke bare CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...