Gå til innhold

Hercules DJ Console

Anbefalte innlegg

Jeg fikk Hercules DJ Console fredagen som var, problemet er at når jeg skal spille sanger, eller mix'e sanger så fryser consolen etter noen minutter(1-2min). Den blinker som er juletre når jeg kobler usb kabelen til den, og da ser det ut som den funke.

Men nå prøvde jeg i går (søndag) å teste den, nå komme det ikke lyd på høytalerene engang, for den har innebyggd lydkort i seg.

Men men, dette er irriterenes når den fryser etter en stund når jeg går inn i DJ programmene.

Noen som har vært borti dette? Eller har en slik en?

Vet hva som kan være gale?

Fikk den tross alt Fredag den 13ende :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ventet du med å plugge den i til etter du hadde installert softwaren til den? (kommer opp en melding ala : replug or unplug your dj console.

Jeg vet ikke om du har lastet ned drivere og firmware fra siden, men hvis du har lastet ned en ny driver fra nett må du huske på å laste ned den nyeste firmwaren og oppdatere den før du installerer driveren. Kan være at lydnivået er stilt veldig lavt som default, men det kan du sjekke på lydinstillinger med en gang du har fått plugget den i... :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen, jeg prøvde, men funker ikke. Lyden funker i allefall nå. Tror det va gammel VIAchipset driver jeg hadde.

Syns det er så utrolig merkelig.

Har du DJ Console ?

Når jeg klarer å mixe den lille stunden jeg kan før det fryser, blinker lysene litt sånn smått, sånn svak blinking. Rare greier.

Inne på DJ Console programmet så står det at jeg har Firmware versjon 0.

Lenke til kommentar

Jeg har en dj console ja. Men måtte oppdatere firmware før den virket tilfredstillende. Sånn ser det ut hos meg. Hvis det står firmware version 0 så er det noe som er feil. Gikk det ikke ann å oppgradere firmware? Det tror jeg kanskje du må gjøre mens du ikke har driverene til konsollen installert. Original firmware skal være et eller annet med 30 den og, hvis jeg ikke husker helt feil.

Hva mikseprogram er det du bruker foresten?

Eneste jeg egentlig har brukt noe særlig er Virtual dj (med oppdateringer fra internett)

Lenke til kommentar

Da har du den nyeste firmware. Prøv å spille noe på den (hvis du ikke allerede har gjort d da :ermm: )

Hvis jeg ikke tar helt feil, så holder det å plugge den i, og så begynner den å spille lyd via konsollen. Så du kan jo prøve å starte winamp etter du har plugget i konsollen og sjekke om ting virker :)

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Her har du den jeg vil ha  :dribble: . Har det meste fra før  :cool:

jeg vil ikke ha satsa på Behringer, siden jeg har hørt en del dårlige erfaringer (fadere som dør veldig fort, i løpet av 3-4mnder). Kjøp deg heller Numark -DMX06

Men jeg så en review den modellen, hvis jeg ikke husker helt feil. Så en video av den og, og der tok de crossfaderen og la den oppi et glass med brus og begyne å mikse med den. Funket helt fint... haehaehae... :!: Men jeg skal ha det i bakhodet :)

Noen som har noen erfaringer med denon s5000 deck da? Har egentlig lyst på en sånn og, men har en følelse av at den kommer til å skuffe...

Lenke til kommentar

Jeg har uninstallert hele greia nå, så tar vi det fra begynnelsen...

Hva skal jeg gjøre først, installere firmware som er på cd'en eller den du ga meg link av.(trenger vel kanskje en restart også)

Også skal jeg plugge i, så maser di om nytt hardware detected ? også installere driverene.

Lenke til kommentar

Siden det stod at du hadde firmware version 34, så skipper vi det nå :)

Start installasjonen av programmet (linken som jeg pastet lenger oppe) Trykk yes på alt du blir spurt om.. (det meste går av seg selv)

Så når programmet ber deg om å plugge/replugge etter den å ferdig å installere så kobler du dj konsollen til. Husker ikke helt om jeg måtte restarte etter det, men jeg tror egentlig ikke jeg gjorde det. (måtte restarte når jeg installerte et av de dj programmene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...