Gå til innhold

nVidia 6800 vs. ATi x800

Hydrolift

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes mange tråder som omhandler dette. Søker du litt på forumet får du svar. Min oppriktige mening er at både 6800 serien og x800 serien er meget bra. Noen spill takler ati bedre og noen takler nvidia bedre. Snakker vi om x800 Pro mot 6800GT er kanskje GT kortet hakket bedre, og når det kommer til X800XT PE og 6800 Ultra er vel X800XT PE litt bedre med AA/AF enablet?

Problemet med X800XT PE er vel tilgjengelighet kanskje?

Oppsummeringen får være at du får kjøpe det som passer lommeboken best og som gjerne gjør det best i de spillene du liker.

Lenke til kommentar

Jeg har for min del har vært NVidia fan i flere år men tok en råsjans på ett X800Pro VIVO denne gangen, og jeg er ihvertfall veldig godt fornøyd med det.. tror ikke det har vært ett så stort ytelseshopp på grafikk-fronten siden 3dFX kom i sin tid. Har lest mye om skjermkort i det siste og kan ikke fatte annet enn at det er dødt løp mellom ATi og NVidia denne gangen.

Etter det jeg har lest..:

ATi er hakket bedre på DirectX baserte spill

Nvidia er hakket bedre på OpenGL baserte spill

NVidia kortene jobber på noe høyere temperaturer og støyer muligens litt mer

NVidia kortene bruker litt mer strøm

Tror ATi kortene kan klokkes litt lettere

Dette er det generelle inntrykket mitt fra forumer rundt om.. det vil alltid være avvik så er ingen vits at noen med det ene aller andre sier at "midt bla bla klokker som pokker"..

Dette er min mening ihvertfall.. gå for magefølelsen :)

Endret av klorin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...