Daniel Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Går det å bruke AGP- og PCI-skjermkort samtidig? Slik at man kan ha 4 skjermer. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Japp, ingen problemer ! Du setter i BIOS hvilken skjem som skal starte først Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Går det å bruke AGP- og PCI-skjermkort samtidig? Slik at man kan ha 4 skjermer. Ja det går fint ann, men du burde lese denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424 Der står det blandt annet fordeler/ulemper med PCI+++ Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Takk for kjappe svar! Hvis man skal spille med kun en skjerm, er det da bare å deaktivere skjermene på PCI-kortet i Windows/skjermkortdrivere? Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Takk for kjappe svar! Hvis man skal spille med kun en skjerm, er det da bare å deaktivere skjermene på PCI-kortet i Windows/skjermkortdrivere? Du trenger ikke å deaktivere noenting for å spille, det går av seg selv :-) Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Vil ikke muspekeren gli over til en annen skjerm da, mens jeg blir drept? EDIT: Eller kobles alle PCI-kort-skjermene ut? Endret 16. august 2004 av nerdVANNA Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Vil ikke muspekeren gli over til en annen skjerm da, mens jeg blir drept? Nei. Mange synes at det er positivt, andre synes det er negativt. Positivt: Du "hopper" ikke pluteslig ut av spillet. Negativt: Du kan ikke styre både windows og spillet "samtidig". (Du kan selvfølgelig gjøre dette i eldre spill/spill som blir kjørt i vindu med vanlig musepeker). Lenke til kommentar
user1 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Går det ann å kombinere et PCI og AGP skjermkort for å få bedre ytelse? Mener jeg har hørt at det går om du har 2 PCI kort isåfall, men hva med AGP og PCI sammen? Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Går det ann å kombinere et PCI og AGP skjermkort for å få bedre ytelse? Mener jeg har hørt at det går om du har 2 PCI kort isåfall, men hva med AGP og PCI sammen? Kort fortalt: nei. EDIT: Lengre fortalt: Det var en gang, for lenge, lenge siden, noe som het SLI, som betydde at du kunne koble sammen to skjermkort (PCI) for å få nesten dobbel ytelse, dette sluttet de å lage og SLI gikk i glemmeboken. MEN! med den nye 6800 og 6600 serien til nVidia så har SLI gjennoppstått og man vil kunne få høyere ytelse ved bruk av to PCIe kort, evt mulighet for å spille over 4 skjermer EDIT2: Les denne for (litt) mer info om 2xPCIe Endret 16. august 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå