Gå til innhold

Iframe scroll kun vertikal

Anbefalte innlegg

Heihei, jeg har laget en side for familien og der bruker jeg iframes på noen av sidene. Men på den ene siden så blir den helt teit.. Den har valg om å scrolle både horisontalt og verticalt. Selv om den html filen som er under iframen ikke overstiger rammen i horisontalt.

(dæven det var en mongo setning) Noen som skjønner hva jeg mener? :p

link..

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Firefox ser siden helt fin ut. Ikke scroll horisntalt. Skal se på koden og se om jeg finner noe.

Edit:

Eeh, det ser ut som om du har lagt 3 html filer i en fil? jeg fant 3 <html> tagger i hovedsiden din. Dette kan forårsake mye rot. Dette er noe du bør fikse på.

<body>
<IFRAME name="pictures&movies" src="/include/pic_movies2.html" width=100% height=400 marginwidth=0 marginheight=0 hspace=0 vspace=0 frameborder=0 scrolling=auto overflow: scroll style="FILTER: chroma(color=#ff0000)" allowtransparency="true"></IFRAME>
-->    <tr>
-->    <td> </td>
-->    </tr>
-->    </table>
</body>

Hvorfor er disse her? Det ser ut som om det er noe du har glemt å fjerne. Når det gjelder den vertikale scrollen, så kan du jo alltids prøve å utvide iframen litt i bredden. Det mulig det kan gå hvis du setter scrolling=false.

Endret av Lungemannen
Lenke til kommentar

okei, tusen takk :D

Edit: wops :p ja det kan godt hende det har gått litt fort for seg der :p Men det er jo faktisk 3 html filer i den siden når jeg tenker over det, siden jeg har brukt include scriptet og deretter iframen.. slik at den første siden blir en, includen med iframen blir to og den som iframen henter blir 3.. kanskje dette er en litt tungvint måte å gjøre det på men det funket i hvert fall :p

Når det gjelder den verticale scrollen så har jeg prøvd å utvide iframen i bredden også.. Og også gjort html filen under mindre i bredden. Men det funket ikke det heller.

Og ja de kan jeg godt fjerne :p hehe

Endret av tidyclown
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...