trulte10 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Har to ram-brikker. Lest nettopp på forumet at dersom ein har to brikker er det best å ha dei to brikkene i dual for best ytelse. Mine to brikker er av same merke og same størrelse.Må dei plasserast på ein bestemt måte for at dei skal være dual? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 For det første, har du et HK som støtter dual-channel, hvilket HK har du?? Ja, de må stå i bestemte slotter, f.eks på nForce2 skal dem stå i DIMM1 eller 2 og DIMM3. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Forst må cpu og Hk støtte det! Var litt for treg! Endret 16. august 2004 av tbend Lenke til kommentar
trulte10 Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Har Abit KD7-Raid Hovedkort Socket A (DDR). Korleis finner ein ut kven av mine 4 ram-porter som er Dimm? Endret 16. august 2004 av trulte10 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Alle ramslottene er DIMM. Sjekk manualen til hovedkortet, der står det hvordan du skal plassere brikkene. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Men må han ikke også ha rambrikker som støtter dual ? trodde det var slik jeg. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Nei, du kan bruke "vanlige" brikker (som ikke er merket med dual). Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Men må han ikke også ha rambrikker som støtter dual ? trodde det var slik jeg. Trenger ikke det, men er greiest med 2 like, da er du sikker på at det vil funke.. Prøvde å sette inn 2 256 brikker til hos meg, og det funket ikke, mest sannsynlig fordi jeg hadde overklokket med 4mhz på fsb. Hvilket er rart, for brikkene skal kunne gå sammen, disse var forøvrig Corsair XMS3700 og Kingston HyperX PC3500.. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg tror det ofte er sånn at hvis du ser fra venstre, så er det DIMM 1 og 3 hvis du har 4 Dimmer. Har du sjekka om det står på kortet, nummer på DIMM. Tror ikke det kortet støtter Dual-Channel. Kilde Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 VIA KT400 brikesettet (som sitter på ditt HK) støtter ikke dual-channel, dee eneste brikkesettetene for socket A som støtter dual-channel er nVidia nForce2 og VIA KT880. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Har to ram-brikker. Lest nettopp på forumet at dersom ein har to brikker er det best å ha dei to brikkene i dual for best ytelse. Mine to brikker er av same merke og same størrelse.Må dei plasserast på ein bestemt måte for at dei skal være dual? Funker ikke på ditt hovedkort, nei.. Som de andre sier: nForce2, K8T880 og K8T800pro som støtter dual channel. Og noen nforce3 baserte, vel? Og da selvsagt Intel baserte kort Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hvor mye øker ytelsen med egentlig? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hvor mye øker ytelsen med egentlig? På nForce2 øker ytelsen med "hele" 2-5%, på nyere Intel-brikkesett er ytelsesforskjellen mye større. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Har to ram-brikker. Lest nettopp på forumet at dersom ein har to brikker er det best å ha dei to brikkene i dual for best ytelse. Mine to brikker er av same merke og same størrelse.Må dei plasserast på ein bestemt måte for at dei skal være dual? Funker ikke på ditt hovedkort, nei.. Som de andre sier: nForce2, K8T880 og K8T800pro som støtter dual channel. Og noen nforce3 baserte, vel? Og da selvsagt Intel baserte kort På socket A er det nVidia nForce2 og VIA KT880 (nei, jeg mener ikke K8T800) som støtter dual-channel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå