Skabbfot Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Pappa kjøpte meg her for et par år siden et driiitgammelt kamera.. Det er utrolig tungt og stort. Man pakker inn hele kassetter. Ikke bare kassetten, men hele videoen.. sånne som man kjøper for å se på film. .. sånn.. videokassetter som man setter i videospilleren. Jeg var litt sånn..skeptisk, for han sa det var dritdyrt (enda det var på bruktbutikken) og at det kosta rundt 8000 kr, hvis ikke mer. For det første.. jeg skjønner IKKE hvorfor man ikke bare kjøpte meg et splitter nytt et... dette har knapt farge.. er det bittelitte granne mørkt ser man ingenting og lys flyter da rundt omkring i bildet (hvis det er mørkt) Zoomen er utrolig dårlig og man hører en støyende summing hver gang den autozoomer eller når man zoomer selv.. dette kommer tilogmed med på videoen.. uff ARGH.. .. men lyden er forsåvidt ganske bra, merkelig nok. Hvis jeg solgte dette, tror dere jeg kunne fått det for en rundt 8000 jeg også? (hvis jeg finner noen som er så dum å kjøper det.. eller samler på de) for jeg vil ha et NYTT et som er bra! *riste på hodet* Skjønner ikke hva han tenkte..mååå han like sånne gamle ubrukelige ting? Dessuten må man plugge det i en kontakt.. det er mulighet for batteri men det er så.. herregud LOL Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Stilig da.. Kan sikkert få eindel penger for det, om du selger til rette person (som fattern din).. Kva skal du no med eit digitalt kamera når du har eit slikt eit ? Lenke til kommentar
Skabbfot Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Hehehe, jeg vil gjerne ha et lett kamera som er enkelere å ta med + bedre kvalitet og mulighet til å få det inn på pcen. Plusset med det gamle kameraet er (på en måte) at du slipper å styre sånn.. man ser bare på videoen rett etter at man har filma noe.. men så er det jo alt det andre som trekker sånn nei.. uff ^_^ Skal høre med pappa om det er greit at vi selger det, hvis ikke må jeg jo vente så alt for lenge for å få et nytt kamera.. Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hehe, eg ville høyrt med pappen min først før eg hadde solgt noko slikt, som han faktisk har kjøpt til deg.. Kan jo hende han blei så glad i det, men tørte ikkje heilt å kjøpe det til seg sjølve om du hadde mast så mykje på han etter digitalt kamera.. Kanskje om du snakker fint med han så kjøper han det til seg sjølve ? Det er alltid verdt eit forsøk Lenke til kommentar
Skabbfot Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 God ide. Selv om jeg tror han ikke kommer til å bli så skuffa. Han er også veldig glad i sånne nye, digitale ting.. han har nå to digitale fotokamera og nekter å svare når jeg spør om jeg kan få de gamle.. lmao jaja jeg trenger det sikkert ikke.. er mere..film person. Men jeg skal spørre han først.. om han vil ha det eller om det er greit at jeg selger det.. han forstår sikkert.. ^_^ kanskje han kjenner noen som vil ha det Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hehe, antikk. Stilig. Og jeg som synes vi har gamle ting liggende... Hmmm.... Vel, har det meste. 16mm kameraet er ant. eldre enn VHS kameraet ditt Men det har fremdeles bedre kvalitet enn dagens videokamera (om en ser vekk ifra HiDef)... Får håpe du kan få et nytt kamera snart da, de er ikke dyre - jeg ser mange her kjøper kameraer til under 5000 :o ... Så får vi håpe at vi får sett noe av deg da, senere på videokritikken Lykke til ;D Lenke til kommentar
Skabbfot Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 ååh *gleder meg sånn* hehe Ja, noe antikk er stilig.. lol pappa har en radio som tar masse sånne bølger.. så vi får inn radiokanaler fra hele verden.. lol og fin er den også.. ^^ 5000 var jo ganske rimelig da.. får håpe noen av foreldra mine er i det gavmilde hjørnet når jeg skal skjøpe kamera.. så jeg slipper å vente i flere måneder.. Lenke til kommentar
Smurfelurf Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Kan jeg få telefonnr til fatter'n din? Jeg har noe gammelt skrot... jeg mener antikt, som jeg vil bli kvitt, så dyrt som mulig. Lenke til kommentar
danielR Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Kan jeg få telefonnr til fatter'n din? Jeg har noe gammelt skrot... jeg mener antikt, som jeg vil bli kvitt, så dyrt som mulig. :!: Denne situasjonen minner veldig om en liknende sak jeg opplevde med en scanner. Dette var før digitalkameraenes tid, så jeg ønsket meg en scanner til bursdagen min.. Når jeg sa "scanner" mente jeg selvsagt en flatbed fargescanner, men mora mi klarte å kjøpe en svarthvitt-multifunksjons-skriver med scanner, telefon, telefax osv på! Hun hadde bare sett at det stod "scanner" på boksen og spurte betjeningen om den var bra... de kunne jo ikke vite at det bare var en scanner hun var ute etter, trodde vel hun skulle ha den til kontoret eller no, og svarte at den var veldig bra. Dermed var den veldig dyr også. 3-4 ganger så dyr som en vanlig scanner mener jeg å huske. Som scanner var den dessuten ubrukelig. Kun sorthvitt, ikke grånyanser en gang..! Dette var rett før vi skulle på ferie også, så jeg fikk ikke anledningen til å bytte den inn, og det endte med at jeg måtte selge den brukt og at mamma var nokså sår. Hun har heldigvis overlatt alle teknologiske innkjøp til meg siden. Mitt råd i saker som dette er å bare gå rett på sak. "Pappa, dette kameraet her er skrap" er bedre enn å snirkle seg rundt grøten og til stadighet gi små hint. Dette lærte jeg ganske fort. Mamma ble ganske irritert siden jeg ikke bare hadde sagt i fra om den scannern med en gang. Bedre å få det overstått fort. Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Mitt råd i saker som dette er å bare gå rett på sak. "Pappa, dette kameraet her er skrap" er bedre enn å snirkle seg rundt grøten og til stadighet gi små hint. Dette lærte jeg ganske fort. Mamma ble ganske irritert siden jeg ikke bare hadde sagt i fra om den scannern med en gang. Bedre å få det overstått fort. Vell.. Kan hende faren hans meinte dette som ein ting han skal holde på i mange mange år (så du kan gi til barne-barn) Prøv heller å sei til han at han må passe på det til du er blitt eldre (lat oss sei 40?).. Så må du i mellomtida sjølvsagt ha noko i mellomtida, lat oss sei eit digital-kamera ? Og der er problem solved ? Lenke til kommentar
Skabbfot Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Jeg spurte pappa engang til istad og da mumla han idet han gikk forbi meg "betalte ikke mere en 500 kr".. Går det ann? Ingen som vil ha det gamle søppelet da.. og det betyr at da må jeg vente kjempe lenge før jeg får et kamera. Hvis jeg noen gang får kjøpt et da.. Ble skikkelig knust. Hvorfor sa han da når jeg fikk det at det var så sykt dyrt og bla bla bla.. Hva var vitsen med å lyve? Så nå vet jeg det da. Får antakelig ikke mere en 200 kr for det og jeg må nok vente og vente og vente på nytt kamera. Er helt målløs og knust akkurat nå. Jeg var jo skikkelig redd for kameraet. Jeg er bestandig utrolig forsiktig med tingene mine, mer forsiktig enn han er, så jeg vet ikke hvorfor han ville si noe sånn.. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Han synes vel ant. 500kr var veldig dyrt for et så gammelt kamera da Men du får spare penger, og ikke bruke stipendet.. Ikke bli avhengig av boller! Der går mye av mitt stipend :/ Lenke til kommentar
Skabbfot Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Han synes vel ant. 500kr var veldig dyrt for et så gammelt kamera da Men du får spare penger, og ikke bruke stipendet.. Ikke bli avhengig av boller! Der går mye av mitt stipend :/ Men boller er jo så godt!! .. seriøst, det er jo det. Er jeg heldig, får jeg moren min til å betale noe av kameraet.. jeg ser helst at jeg får det før det blir snø ute.. så jeg nevnte at hun kunne jo betale litt ... sånn førjulsgave. Vet ikke om hun hørte det da.. jeg sa det veldig stille Du har nok rett.. jeg syns også 500 kr for det kamera er ganske mye. Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Slike kamera selges ut fra leiebutikker med jevne mellomrom. Koster vel mellom 5-800 kroner.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå