ken8 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Jeg skal kjøpe en pc til en kamerat, den skal gi mest for pengene. Har 2 spørsmål rundt det. PC'en kommer til å bli brukt til høre musikk, se film og andre lettere oppgaver. Er en del mnd siden jeg byggde sist, så er litt utdatert. 1. Først tenkte jeg å bygge pc'en rundt en AMD xp 2600 Barton. Men har lagt merke til at socket A cpu prisene har økt i det siste, ville det kanskje gitt mere for pengene å gå for den billigste(2800+)socket 754 og kommer socket 754 til å vare like lenge som socket A har vart? 2. Hvis det blir en xp 2600, hvilket hovedkort bør jeg velge, eneste jeg trenger er firewire port, LAN, og usb2.0 er vel standard nå Jeg har fra før god erfaring med Abit NF-S v2.0, men finner det ikke lengre på komplett. Har det kommet nye/bedre chipset? Takker for alle svar! edit: feilpostet, flyttet til riktig kategori Endret 16. august 2004 av macfjott Lenke til kommentar
frustata Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Sjekk ut PC tilbudet som Coop-kjeden har for tiden. Billigere enn dette tviler jeg sterkt på at kompisen din får det, så sant han har 8000,- pluss kroner til en eventuell monitor. Her er linken til artikkelen som omhandler Coop Pc'en. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Er nok ikke noe dumt tilbud det nei, men nå håpet kameraten min på at pc'en skulle komme på rundt 4-5000. Skjerm har han fra før, så det blir kun kassa som trengs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå