Gå til innhold

S7000 vs HP945


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for s7000. Har ikke prøvd noen av de modellene du nevner, men min erfaring er at hp er best på programvare mens Fuji er best på andre ting.

Har selv s5000 er kjempefornøyd, men skulle gjerne oppgradert til s7000 vist jeg hadde hatt penger til det

 

Kanina har meninger

Lenke til kommentar

Har S7000, men har ikke prøvd HP945 så kan ikke sammenlikne direkte. Hva er det som får deg til å lure på valget? Kommer ikke på mange punkter der HP er klart bedre. HP har bedre tele, men dårligere vidvinkel. Større LCD, men den fryser under fokusering. Mindre støy ved lav ISO er vel den eneste virkelige fordel.

Endret av Covcon
Lenke til kommentar

Hei!

Det var prisen som fikk meg til å lure. Hvordan er det med nattbilder på s7000?

Synes noen bilder av s7000 på akam galleriet er litt dårlig fokus på, eller at man ikke helt vet hva som er i fokus. Men jeg er da heller ikke noen profesjonell fotograf.. Så jeg skal vell ikke klage heller.

 

Men HP er ikke akkurat mest kjent for kamera.

Lenke til kommentar

Har en Lowepro TLZ Mini, og den passer selv med adapterring med filter montert på kameraet.

 

Dersom, du kjøper 55 mm adapterring så passer 55 mm filtre. Disse fås kjøpt i fotobutikker eller på nettet. Ta en sjekk på f.eks ebay. Mange seriøse selgere som har masse nye kvaltitetsfiltre til en god pris. Husk å kjøp 55mm lens cap også dersom du monterer på adapterring og filtre.

 

Nattbilder blir fine de syns jeg i hvertfall. Spørs vel alltid hva man sammenlikner med da, men har ingen grunn til å tro at HP-kameraet skulle gjøre dette bedre. Man har opp til 15 sek. eksponeringer, og et støyfilter slår inn ved lenger eksponeringer. Max iso er 800. Man har også slow-sync-blitsmodus, så med et godt stativ og litt øvelse har man muligheter for å ta fine bilder på nattestid.

 

Ang. forkus så har jeg ikke hatt problemer med dette annet enn når det er mørkt. Tenkte du på noen spesielle bilder? Kan hende fotografen bevisst har valgt en liten dybdeskarphet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...