Skabbfot Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Hopp. Noen som har en kreativ hjerne for øyeblikket? Når jeg får meg kamera (sitter her å teller dager.. herregud kan ta flere måneder før jeg får det *svimer av*) Uansett, når jeg får meg kamera, så er det noe jeg skal filme.. (lol kall det en sånn weird kunst film eller noe.) Jeg vet hvordan filmen skal være (.. den er faktisk ikke så langt...kanskje bare noen minutter) Men, jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal starte den. (Filmen er om en gærn person med en sjuk obsession av Morten Abel.. og ja, den blir antakelig veldig amatør aktig.. garantert amatør aktig, men det blir jo den første filmen min.. og den blir sannsynlig ikke mere enn en sånn "two shots film" opplegg.. heh heh) Jeg vet hvordan første "scene" skal være. (føler at jeg må forklare hele filmen.. for å få ideer.. tvangstanke.. kanke no for det hehe) Den skal starte med utzooming fra kjøkkenet. Ikke noe spesielt objekt jeg filmer, men etterhvert ser man et oppdekket bord med cornflakes og en matskål på golvet. Det hele foregår fra personen det handler om sitt "point og view" for å få en litt mer personlig touch. Det rasles i noe som enten høres ut som en cornflakes eske, men også en tørrfor boks og personen roper på Morten Abel. (nei ikke sånn hyl-roping, men sånn.. kalling..lokking, whatever) Semi-poenget er at man får følelsen av at: 1. Personen har et husdyr som han/hun (mest sannsynlig hun.. heh) har kalt Morten Abel. 2. Personen er ... ustabil og har enten en syk fantasi om at Morten Abel er sånn hus gissel eller så er faktisk Morten Abel hus gissel. (Tenk sånn fra filmen Psycho.. bare med en liten vri.. det ekke no lik eller noe involvert.. bare en hjerne med fantasi og tvangstanker og whatnot) 3. For å si det simplere; "enten er denne personen gal og TROR at abel er der.. eller så er denne personen gal og stenger abel nede i kjellern sin" Jeg trenger noen ideer til slutten på filmen også. Etter å ha saumfart huset som ser ut som om det bodde to stykker der.. enten en hund eller et menneske. (Matskåla på kjøkkenet, en Axe deodorant på badet og dosete oppe. En madrass og/eller en stol med et teppe i kjelleren. Pluss at vi har masse hunde ting fra når vi hadde hund og slikt. Vi har faktisk en lang sånn kjetting ute som jeg tenkte jeg skulle ha i kjelleren, men jeg vil ha den sånn at det ser ut som om noen er fast lenka uten mulighet til å komme løs selv.. men alikavel veldig sånn.. normalt hvis man hadde hund.) Det avsluttes ute tenkte jeg, men jeg er helt tom for ideer.. Jeg hadde ikke tenkt sånn "omfg han har rømt" greie på slutten for det blir for klisje, og jeg hadde tenkt at det skulle være minimum med snakking (enkli ikke noe annet enn sånn lokke-plystring og å kalle på han) Hvis noen har noen gode ideer, så håååper jeg at dere kommer med det. Bruker jeg noen av ideene, skal jeg sørge for at jeg skriver det opp på rulleteksten (har End Theme.. En del av Snowboy stykket til Morten Abel.) Ps. hadde også tenkt å ha sånn.. "små ting" med.. som for eks; Abel DVD plata mi som lissom ligger en eller anna plass på stua.. for å vise at denne personen er en stor fan av han. Og noen klær hengende. (Har sikkert noen fargerike Morten Abel-stil klær liggende en plass) .. for selv om personen har klær og slikt hengende som er veldig sånn Abel aktige, så betyr det ikke at Abel er der. Hvis dere skjønner. Åh, det gjør dere sikkert. Så.. kom med ideer hvis dere har noen. Gleder meg, hehe ^_^ Foresten, noen ideer til sånn begynnelse sang? Jeg har noen, men jeg er ikke sikker... Pluss at jeg tentke å ha Björk - human behaviour spillende svakt gjennom filmen, men jeg er ikke sikker.. jeg vil at den skal være litt sånn.."mennesklig" og ikke sånn fÆnsi og greier, men litt sånn.. ja hva heter det? .. som et uklippa gress lissom.. lol ps: noen som har en passende tittel til filmen? - Hanne. Endret 16. august 2004 av Skabbfot Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Dette blir en god film tror jeg! Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Er det bare jeg som blir irritert av at folk gjør slikt? Skriver en langt tråd, og gidder ikke kommentere mer? Om en først skal legge inn noe her, så bør en vel i det minste følge med om noen har kommet respons. Det har jo ikke skjedd i dette tilfelle, men det er vel ganske så naturlig? Lenke til kommentar
Durabont Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Etter å ha lest innlegget til Skabbfot, føler jeg meg slik jeg tror hippiene i California på 70-tallet følte det oppi hodet etter å ha tatt 4 rosa og 8 gule piller med smiley's på...Puhh. Men det kan bli en veldig kul film, da. Lars Von Trier har jo klart det. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Eg las innlegget til Skabbfot for lenge sida, men svara aldri. Hadde dårleg tid, tenkte eg skulle svare. Men -- har du funne kamera Skabbfot? :] Faktisk så elsker eg engasjementet ditt! Hadde du fått ein god fotograf kunne du sikkert ha vore ein god regissør :] Ein skal vere litt eksentrisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå