Gå til innhold

komplett.no eller gainward.se ! hvem hører jeg på?

Anbefalte innlegg

ja, beklager dårlig topic men saken er slik.

for 2 uker siden sendte jeg mail til gainward.se fordi jeg står forran store problemer med skjermkortet mitt, ustabilt,låser seg og problemer med å installere nyere drivere.

forrige uke sendte jeg mail til komplett angående problemet mitt og de ville at jeg skulle sende inn CPU og RAM, tidligere fikk jeg beskjed om at RAMen kunne ha skylden , kjørete mem-test helt uten feil.

etter hvert spurte jeg om jeg kunne oppgradere BIOSen min UTEN å miste garantien, da fikk jeg til svar at hvis jeg hadde en "fyldig veiledning" og da fikk jeg ikke mye svar på om jeg mister garantien !

ikveld fikk jeg mail fra gainward.se etter 2 uker at jeg skulle oppgradere BIOS men expertools til den nyeste ! og vet ikke hvem jeg skal høre på ! Skal ringe komplett angående dette imorgen (Tirsdag) for å få avklarert dette ! Når produsent sier en ting og webshop en ting blir man usikkre !

si deres mening om saken og hva annet jeg burde gjøre !

mvh. Lucas

Endret av Lucas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
ja kan jeg altis gjøre ! men, hva er expertool ? noe som bytter BIOS for deg ?

Ja..vel.. "tool'en" består vel av ExpertTool og ExpertBios når du installerer det..

Har selv ett Gainward FX5900XT@Ultra.. og synes denne utilitien ("tool'en") er bra.

Dog..jeg synes CoolBits er bedre til å "tweake" med (integreres i "Advanced Settings" via Registry).

OK.. det var en digresjon..

Når du har kjøpt kortet hos Komplett.. og de helst ser at *du* ikke "tukler" med Bios'en så bør du vel høre på dem?

Skjønner godt at du ikke har så lyst å returnere kortet og vente x antall dager på at en småsvett tekniker hos Komplett skal gjøre noe du kan gjøre selv.

Men når du stiller slike spørsmål her ("Hva er expertool?") er det sikkert lurest å la andre gjøre det...

På den annen side.. Hvor vanskelig er det å starte ExpertBios.. velge "flash Bios".. velge rett Bios-fil (lastet ned fra Gainward).. og krysse fingre.. ;)

Lenke til kommentar

takk TL1000S eller hva det var ! :thumbup:

Jeg flashet uten Xpertool, ringte komplett og de sa at man skulle gjøre hva enn man ville så lenge gainward sa at man kunne gjøre det ! bare å legge E-posten ved hvis noe skulle skje og retur og de oppdager hva som har skjedd og nekter deg nytt kort ! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...