Lucas Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) ja, beklager dårlig topic men saken er slik. for 2 uker siden sendte jeg mail til gainward.se fordi jeg står forran store problemer med skjermkortet mitt, ustabilt,låser seg og problemer med å installere nyere drivere. forrige uke sendte jeg mail til komplett angående problemet mitt og de ville at jeg skulle sende inn CPU og RAM, tidligere fikk jeg beskjed om at RAMen kunne ha skylden , kjørete mem-test helt uten feil. etter hvert spurte jeg om jeg kunne oppgradere BIOSen min UTEN å miste garantien, da fikk jeg til svar at hvis jeg hadde en "fyldig veiledning" og da fikk jeg ikke mye svar på om jeg mister garantien ! ikveld fikk jeg mail fra gainward.se etter 2 uker at jeg skulle oppgradere BIOS men expertools til den nyeste ! og vet ikke hvem jeg skal høre på ! Skal ringe komplett angående dette imorgen (Tirsdag) for å få avklarert dette ! Når produsent sier en ting og webshop en ting blir man usikkre ! si deres mening om saken og hva annet jeg burde gjøre ! mvh. Lucas Endret 16. august 2004 av Lucas Lenke til kommentar
asimov Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 ta bare backup av den biosen du har nå om det ikke skulle hjelpe og du trenger garantien Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 ja kan jeg altis gjøre ! men, hva er expertool ? noe som bytter BIOS for deg ? Lenke til kommentar
Templar Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Ikke hør på komplett. Kjent BIOS problem med Faikward 6800 kortene. Simon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 ja kan jeg altis gjøre ! men, hva er expertool ? noe som bytter BIOS for deg ? Ja..vel.. "tool'en" består vel av ExpertTool og ExpertBios når du installerer det.. Har selv ett Gainward FX5900XT@Ultra.. og synes denne utilitien ("tool'en") er bra. Dog..jeg synes CoolBits er bedre til å "tweake" med (integreres i "Advanced Settings" via Registry). OK.. det var en digresjon.. Når du har kjøpt kortet hos Komplett.. og de helst ser at *du* ikke "tukler" med Bios'en så bør du vel høre på dem? Skjønner godt at du ikke har så lyst å returnere kortet og vente x antall dager på at en småsvett tekniker hos Komplett skal gjøre noe du kan gjøre selv. Men når du stiller slike spørsmål her ("Hva er expertool?") er det sikkert lurest å la andre gjøre det... På den annen side.. Hvor vanskelig er det å starte ExpertBios.. velge "flash Bios".. velge rett Bios-fil (lastet ned fra Gainward).. og krysse fingre.. Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 takk TL1000S eller hva det var ! Jeg flashet uten Xpertool, ringte komplett og de sa at man skulle gjøre hva enn man ville så lenge gainward sa at man kunne gjøre det ! bare å legge E-posten ved hvis noe skulle skje og retur og de oppdager hva som har skjedd og nekter deg nytt kort ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå