jogrba Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hei. For 3 uker siden forskuddsbetalte jeg 1600 kr etter avtale om kjøp av mobiltelefon, men fikk den aldri (så personens annonse på amobil.nos bruktmarked). Han svarte raskt da jeg kontaktet ham, men han har ikke svart de siste 2 ukene tross mine mange forsøk på å sende e-post/sms og ringe ham. Noen som har vært borti lignende før og som har tips til hva jeg kan gjøre? Jo Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Ring med et annet nummer? Hvis du har nummeret hans har du vel navnet hans, du kan sjekke det på gulesider.no . Så kan du eventuelt finne navnet på noen slektninger av ham? Endret 16. august 2004 av Excelsion Lenke til kommentar
lodott Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Få tak i navn og gå til politiet, samt gi beskjed til Qxl om det var der du kjøpte den. Det er ikke akkurat til hjelp for deg, men jeg hadde ALDRI forskuddsbetalt for noe på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
jogrba Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Jeg har prøvd. Slektningene hans svarer heller ikke. Sikkert en stor svindelfamilie. Jeg regner med at han får brev hjem i posten om at jeg har anmeldt ham? Hvis han blir erkjent skyldig, får jeg tilbake pengene da? Eller må han bare betale en bot til staten? Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Politiet pleier som regel ikke bry seg med små svindelsaker som mobiltelefoner. Tror neppe du får de 1600 kr igjen. Ikke forskuddsbetal varer fra personer gjennom Internett! Lenke til kommentar
jogrba Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Men hvor vanskelig kan det være da for politiet å straffe ham når jeg har gitt dem hans navn, telefonnummer, adresse og bankkontonummer? Lenke til kommentar
mphones Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Men hvor vanskelig kan det være da for politiet å straffe ham når jeg har gitt dem hans navn, telefonnummer, adresse og bankkontonummer? du, vi bor i norge her! vet du hvor slappe politiet er eller? eneste de bryr seg om er å ta folk som kjører for fort..... tyveri er ikke prioritert hos dem! desverre..... staten gir jjo faen meg ikke resurser til den dritt! kast Ap, sv, krf og venstre på dør! høyere og frp alene, hadde vært no Endret 17. august 2004 av mphones Lenke til kommentar
THacker Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 føler at dette blei litt off-topic mister................. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Konklusjon: Det koster sikkert politiet 20.000 å overhodet følge en slik sak. Ergo er det waste of time. Det er noe som heter bevis osv. Det beste du kan gjøre er å offentliggjøre navnet og mobilnummeret han bruker slim at ikke andre går i fella Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 En ting du kan gjøre er å sende han mail/melding om at du vil gå til forliksrådet evt politi hvis han ikke er mer medvillig og ettergir penger eller telefon. Skriv ett formelt brev om dette og du vil se de fleste gir etter. http://www.jus.uio.no/jussbuss/brosjyrer/forliksradet.html Ta en titt der. Håper det ordner seg, han het tilfeldigvis ikke Frank Stian Svingen? Seserr. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 det finnes en grunn til at man ikke skal forskuddsbetale. om selger ikke gidder å sende i oppkrav(selv om kjøper betaler det lille ekstra) så kan han bare sitte der med varen. eg har selv en regel om å aldri forskuddsbetale mer enn 300-400. såpass farli tillater eg meg selv å leve mye svindel som pågår, også i aviser: FLYTTEHJELPSøker personer til å hjelpe meg med å flytte Mandag 14. oktober kl. 04. Møt opp ved Bakketoppveien 7b. Ta med hansker og finnlandshette. Diskresjon er viktig. Betaling i eiendeler. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Mye svindel som pågår, også i aviser: FLYTTEHJELPSøker personer til å hjelpe meg med å flytte Mandag 14. oktober kl. 04. Møt opp ved Bakketoppveien 7b. Ta med hansker og finnlandshette. Diskresjon er viktig. Betaling i eiendeler. Er det der seriøst fra en avis? I så fall: :!: - Men man kan nok ikke poengtere nok ganger at man ikke bør forskuddsbetale, særlig ikke større beløp. Endret 18. august 2004 av Remerser Lenke til kommentar
jogrba Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Nei, han het ikke Frank. --navn slettet-- --- URL fjernet --- Jeg har anmeldt ham til politiet allerede. Da er det vel liten vits å sende dette brevet? En ting du kan gjøre er å sende han mail/melding om at du vil gå til forliksrådet evt politi hvis han ikke er mer medvillig og ettergir penger eller telefon. Skriv ett formelt brev om dette og du vil se de fleste gir etter.http://www.jus.uio.no/jussbuss/brosjyrer/forliksradet.html Ta en titt der. Håper det ordner seg, han het tilfeldigvis ikke Frank Stian Svingen? Seserr. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Så at han hadde vabe.no emailadresse. Vabe.no Trodde ikke kristne folk drev med sånt...eller? Kan jo ringe ansvarlig for nettsted og spørre om de kjenner fyren. --- Link slettet --- Endret 22. august 2004 av SiR0 Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) --- Navn slettet --- mumle mumle... han har jeg handlet med. Tok over 5-6 uker fra jeg betalte varen til jeg mottok den. Han var så å si umulig å få tak i. Ringte, mailet, sendte mld etc. Når jeg begynte å true med politianmeldelse samt utestengese fra QXL.no så ga han seg og jeg fikk XD brikken min. Forøvring var det et bra kjøp. 128MB til 200kr. Edit: De andre kundene på qxl.no var ikke like heldige som meg. Jeg hadde karakterboken hans i bookmarken min en stund for å sjekke hva som skjedde med de andre. Sist jeg sjekket hadde han 5 negative karakter og var blitt utestengt. Endret 22. august 2004 av SiR0 Lenke til kommentar
stout Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 tater familie... føler at dette blei litt off-topic mister................. Tillat meg å fortsette tendensen ved å kalle deg en idiot. Lenke til kommentar
jogrba Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Han sa mobilen ikke hadde kommet fordi broren hans ikke hadde sendt den. For 2 dager siden ble vi enige om at han skulle betale tilbake pengene jeg satt inn på kontoen hans, mot at jeg ikke anmeldte ham. I dag fikk jeg e-post fra ham der han spurte om jeg heller ville ha telefonen. Etter hva du sier, og hva jeg har gått igjennom de siste 3 ukene, virker det nesten som om han livnærer seg på å svindle folk. --- Navn slettet --- mumle mumle... han har jeg handlet med. Tok over 5-6 uker fra jeg betalte varen til jeg mottok den. Han var så å si umulig å få tak i. Ringte, mailet, sendte mld etc. Når jeg begynte å true med politianmeldelse samt utestengese fra QXL.no så ga han seg og jeg fikk XD brikken min. Forøvring var det et bra kjøp. 128MB til 200kr. Edit: De andre kundene på qxl.no var ikke like heldige som meg. Jeg hadde karakterboken hans i bookmarken min en stund for å sjekke hva som skjedde med de andre. Sist jeg sjekket hadde han 5 negative karakter og var blitt utestengt. Lenke til kommentar
jogrba Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Så at han hadde vabe.no emailadresse. Vabe.noTrodde ikke kristne folk drev med sånt...eller? Kan jo ringe ansvarlig for nettsted og spørre om de kjenner fyren. EDIT: --- Link slettet --- Han er bosatt på samme sted i allefall. Kan man være svindler om man er kristen? Interesser: Biler, venner, kjæreste og Jesus=) Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Så at han hadde vabe.no emailadresse. Vabe.noTrodde ikke kristne folk drev med sånt...eller? Kan jo ringe ansvarlig for nettsted og spørre om de kjenner fyren. EDIT: Kan virke som om dette er fyren. Han er bosatt på samme sted i allefall. Kan man være svindler om man er kristen? Interesser: Biler, venner, kjæreste og Jesus=) Jess, sjekk Bush, han påkaller jo gud i enhver sammenheng. Og han er en svindler på mange områder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå