jvestby Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Har planer om å bytte telefon, men har fortsatt bindingstid frem til november på den gamle. Hørte med en kamerat at det gikk ann å kjøpe ny mobil med nytt abonnement men at en måtte ha eid den gamle mobilen i minst 6 måneder, samt at den nye bindingstiden vil gjelde på den nye mobilen. Noen som vet om det er slik? Har tenkt å bytte fra Telenor Djuice til Tele2. Lenke til kommentar
__Lars__ Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 så lenge du betaler fastprisen på abbonnementet til det går ut, så er det ingen som bryr seg om hvor mange abbonementer du har. Lenke til kommentar
jvestby Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Det vil vel ikke funke hvis jeg vil beholde det gamle nummeret.... Altså portere.. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Det vil vel ikke funke hvis jeg vil beholde det gamle nummeret.... Altså portere.. Da blir det brudd på binding. Du har jo inngått en avtale om å bruke Telenor ut bindingen siden de har sponset deg med billig telefon. Endret 16. august 2004 av asdfgh Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Det vil vel ikke funke hvis jeg vil beholde det gamle nummeret.... Altså portere.. Da blir det brudd på binding. Du har jo inngått en avtale om å bruke Telenor ut bindingen siden de har sponset deg med billig telefon. ... og da må du betale 1500 kroner til Telenor for å bryte abonnementet. Men så vidt jeg vet får du ofte 2000-2500 i rabatt når du kjøper subsidiert telefon - så det kan lønne seg å bryte avtalen. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 1500.- stemmer ikke. Alle som tegnet Binding før 15.03.04. har flatt oppsigelsesgebyr på kr. 1200,-(18mnd binding) Alle som tegnet etter den 15.03.04 starter på kr 1400.- og har månedlig nedjustering på kr. 100,- (12 mnd apparat binding) Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Ok - så bare på en kontrakt ei jeg kjenner fikk for noen dager siden, og der sto det 1500. Men hvis du har rett er det jo desto større grunn til å bryte avtalen etter 6 mnd, hvis du trenger ny mobil. Det vil jo koste mye mindre enn du får i avslag på den nye telefonen. Lenke til kommentar
jvestby Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Snakket med Telenor og du kan kjøpe ny telefon etter at 15 av de 18 månedene i bindingstiden har passert uten ekstra gebyr så lenge du overfører eller tegner ny binding på 12 måneder. En kan da kjøpe subsidiert telefon på spaceworld f.eks, så lenge det har telenor abonnement. Med den nye bindingstiden på 12 måneder, så er imidlertid avtalen litt annerledes. Da kan en først kjøpe ny uten gebyr etter 11 måneder. Den nye bindingstiden begynner da å løpe fra du tegner/overfører til nytt abonnement. Altså 15+12 eller 11+12. Ikke 18+12 eller 12+12. Håper dette klarner litt opp for noen. Gjorde ihvertfall for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå