haarod Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Har også denne PCn, er svært fornøyd, bortsett fra måten disken var partisjonert på Hehe, ja. Boot, Backup og en til.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Det er partisjonert slik pga. recovery. Hvis alt av software og dill skal med bare ved å dytte inn en CD er det nødt til det. Mm. de er så glupe å putte alt på en DVD. Lenke til kommentar
iden Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg kjøpte denne maskina i september, har kjørt den helt flott frem til i dag, uten noen spesielle problemer. Windows har vært ustabilt i det siste, mulig pga virus, derfor valgte jeg å formattere og legge inn på nytt. Recovery greia fikk jeg ikke til å funke, så jeg brukte cd'en som følgte med windows på og la inn de driverne som trengtes manuelt. Etter reinstallasjonen har jeg fått problemer med cpu-vifta, av en eller annen merkelig grunn så kjører den på full guffe, om jeg f.eks skulle ha spillt noe som krever en del (f.eks HL2) Men greia er at den gir seg ikke, den går på 3400rpm konstant og cpu ligger på ca 55grader. Vet ikke hvordan det var før, men lasta ned Motherboard Monitor for å sjekke. Har oppgradert skjermkort-driverne etc, men uten noe bedre resultat, når jeg spiller CSS så opplever jeg et lagg noen ganger, og var borti at monitoren plutselig ikke hadde kontakt og jeg var uten bilde(dette var før jeg la inn de nye driverne) Men greia er at jeg har lagt inn det som var, før jeg reinstallerte. Så jeg kan ikke fatte og begripe hva feilen er. noen som har noen tips? aner ikke hva det kan være jeg... har forresten ikke fått mulighet til å oppgradere BIOS pga at jeg ikke har floppy. Og, ikke minst, jeg har ingen mulighet på å stille på cpu-hastighet etc i BIOS, for å overklokke eventuelt, noe jeg ikke skjønner meg på... help! Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Aktivere AMDs Cool'n'Quie http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10728 Dette får ned hastigheten på CPU vifta. Jeg monterte inn en ekstra disk i maskinen og bruker norton Ghost, dette fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
iden Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 ah, herlig, var akkurat noe slikt jeg har lett etter, fordi jeg reagerte på at prosessoren gikk på maks hele tiden, og ikke regulerte seg selv. nå har den gått ned med 10 grader og ligger på 45, og vifta ligger å surrer på 1500rpm, noe jeg kan klare å sove med takk for helpen, heh, skulle ikke mye til Lenke til kommentar
evooo Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Har hatt denne PCn i et par dager nå, og er veldig fornøyd. Jeg har dog et problem.Disken var partisjonert såpass rart at jeg bestemte meg for og formatere og legge inn Windows på nytt. For og få alt til og virke som det skal (skjermkort, kortleser, TV-kort, Lyd osv), måtte jeg jo selvsagt legge in ørten drivere fra en CD. Det var iallefall 20-30 drivere, og bare 10-15 funka. Skulle gjerne hatt noen linker til drivere for bl.a. kortleseren. På forhånd, takk! å gud.... hvorfor formaterte du for og endre på partisjoner? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hvor mye koster Coop PCn? Lenke til kommentar
iden Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg betale 7995,- for min. Men det var jo i september. Så denne modellen selges ikke lengre, såvidt jeg vet så selger de en ny modell nå, noe av det sammen, bortsett fra at det er P4 Cpu og 250gb hd, mer vet jeg ikke om den, den koster vel forresten 8995,- Noen som har noen erfaringer med det hovedkortet som sitter i? MSI MS-7010 (medion) Jeg har støre problemer med å få flashet det, og etter en kabinett utskiftning har BIOS'en begynt å skape problemer under oppstart, trodde det hadde noe med auto-detecting av hd/cd, men det var det ikke. Så den bruker vel 5min på å starte opp bios, og så loader den windass... Såh, om det er noen som har et Socket 754 hovedkort med 3/4 ramslots å selge iløpet av i helgen i Drammensområdet så er jeg med! Og dere som har hatt problemer med å kjøre Twinmos sammen med den Swissbyten som står i; her fungerer det helt topp.... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Flashing er enkelt... bruk WinFlas (ligger på HDDen om du ikke har formatert) Lenke til kommentar
iden Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Heh, takk for tipset Okay, kjekt å ha et program man kan bruke via windass, men det hjalp meg faktisk mindre, heh.. Biosen er flashet og oppdatert, men nå henger oppstarten enda lengre, har hendt jeg må resette hele hovedkortet før jeg får oppstarten til å gå som normalt... Får satse på et nytt kort jeg, og la maskina stå på så lenge, heh.. Lenke til kommentar
lasus Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 ka får du i 3dmark 05 då ?? Jeg får 2000 poeng,med catalyst 5,2 ,samme hk,og skjermkort som deg,men eg har anna prossesor enn deg !! Jeg vet ikke nøyaktig va summen va ,men eg kan teste igjen!! Lenke til kommentar
iden Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 jeg har oppdatert maskina temmelig mye, slik at nå har jeg 2378 i 3dmark05... dette er det jeg har gjort med den: http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&f=23&t=391916 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Rart... det samme (ca.) fikk jeg uten å gjøre en drit Lenke til kommentar
iden Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 vel, jeg har ikke gjort noe spesielt med det som kan gi så mye utslag på benchmarken, jeg har egentlig bare byttet ut HK og testet med litt forskjellig rambrikker. det der var scoren etter det siste oppsettet, altså nytt hk og med twinmos 512ram'en... med swissbit'en fikk jeg 2343 såvidt jeg husker... jeg fikk faktisk mindre score med begge brikkene inne, heh, MEN nå har jeg bestilt meg 102mb brikke, så da blir det vel spennende å se hva som skjer, sitter å lager en benchmark logg for min egen del. og nytt skjermkort til uka, så da er det bare prosessoren, hd og dvd-brenneren som er det gjenstående av Cybercom'en selger forresten resten av delene til Cybercom'en, bare for å ha sagt det Lenke til kommentar
lasus Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Nå får jeg 2245 i 3dmark 05 og 5867 i 3dmark 03!nå med catalyst 5,3! Skulle du kjøpe nytt skjermkort ?, skulle kanskje heller vurdert ny vifte jeg da ,det bråker så inni h******! Bråker dinn? først trudde jeg at det var den store vifta til cpuen,( har samma vifte som deg der og !)men fant ut at det var vifta til skjetmkortet som går 5000rpm Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Fikk ca 6300 uklokket..... se første post i tråden for mer tester etc. i "out of the box" tilstand har den ikke lenger Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 For dere som har denne PC.... Jeg skal oppgradere med 512 mb minne. Noen som kan gi meg forslag på en som er kompatibel og som ikke koster skjorta?? En annen ting. Ser at det er cl 3 på minnebrikka i PC'en. Hva skjer hvis man putter i en cl 2,5 brikke sammens med den?? Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117212&cks=SER Denne skulle duge, koster ikke allverden heller. Tror det skal gå bra å sette cas-latency til 3 på den nye brikken, slik at den kjører på det samme som den somj står der fra før Endret 1. april 2005 av Nvidia Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Det beste er vel å kjøpe et annet hovedkort for 500kr og flytte komponentene fra den coops made HKet. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Det beste er vel å kjøpe et annet hovedkort for 500kr og flytte komponentene fra den coops made HKet. Kan ikke skjønner hvorfor, så lenge du ikke skal klokke eller trenger SATA.... HK er et MSI via k8t800 ... helt ok... eskarls: Geil funket med dette HK.... Maskine vil da gå på 2.5CL @ 333MHz (litt avhengig av BIOS, etter som jeg husker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå