Spragleknas Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 (endret) [bilde] ehhh.... bedre enn meg liksom? greit at skjermkortet kanskje er en tanke bedre, men det er vel ikke bare det det går på? husker ikke hvor mye jeg fikk.... ??? Hva er det du vil frem til? EDIT: Så specsa dine nå..... prosessoren som står i Coop maskinen er nok en del bedre på spill enn den saken din ... om du har aldri så bra minne samt dobbelt så mye.. se f.eks Aquamark resultater.... Endret 15. september 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Opplysning: Ny BIOS suger!!! Setter ned minne hastigheten til 333MHz og tweaker timings... ....gir dårligere ytelse... Mer støy ble det og Lenke til kommentar
Remo Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Opplysning: Ny BIOS suger!!! Takk JEG76. Skulle til å oppgradere. Nå er det stopp Lenke til kommentar
Terje911 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Blir maskinen mye bedre hvis jeg kjøper mer ram? Og hvilke ram skal jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Hm... rammen som står i er bedre enn f.eks. Geil Value (!)... selv om den er CL3 Endret 20. oktober 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Kjeder meg litt nå, så jeg tenkte jeg skull skrive en liten oppsummering med + og - med denne maskina: Pluss: Bra ytelse/pris Liten og søt Kortleser og USB2.0/Firewire i front TV-Kort (Unyttig for de fleste, men kjekt å ha noen ganger) WLAN Bra kjøling (CPU og PSU) Masse muligheter på backpanelet Minus: Kjølinga til CPU bråker en del Bare 2mb cache på hdd Klønete partisjonert hdd (90GB/90GB/2.5GB) Vanskelig å legge inn nye drivere til TV-Kort og fjernkontroll Har enda ikke fått fjernkontroll til å virke (har hatt den i to mnd.) 5/6 Endret 22. oktober 2004 av mongeland Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Pluss:Bra ytelse/pris Liten og søt Kortleser og USB2.0/Firewire i front TV-Kort (Unyttig for de fleste, men kjekt å ha noen ganger) WLAN Bra kjøling (CPU og PSU) Masse muligheter på backpanelet Ikkle bra kjøling i kab (tenlker på høy temp på HDD og HK TV-kort - kan ta opp filemer og se FOTBALL! Minus:Kjølinga til CPU bråker en del Bare 2mb cache på hdd Klønete partisjonert hdd (90GB/90GB/2.5GB) Vanskelig å legge inn nye drivere til TV-Kort og fjernkontroll Har enda ikke fått fjernkontroll til å virke (har hatt den i to mnd.) CPU kjjølinga brøker bare når den må... elllers stille Part. kan gjøres om Drivere er np, men fjernkontrolen må man stå nærmed for at den skal virke Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg sa aldri det var bra kjøling i kabinettet. Jeg skal anskaffe ny CPU-kjøler snart. Drivere til kortleser og fjernkontroll tror jeg aldri i livet en vanlig bruker som denne maskina var rettet mot ville klart å lagt inn. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 synes det var ganske greit, men... de er jo også allerede intallert... det som suger er BIOSen.... C PUen er kjølig nok men ikke HKK og HDD Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 - Lagt til minnetimings til 9800XXL Lenke til kommentar
mr. smith Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Noen som har erfaring med annen software til TV-kortet. Synes at Powercinema som fulgte med er noe "buggete".... Lenke til kommentar
Kenney87 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Noen som har erfaring med annen software til TV-kortet. Synes at Powercinema som fulgte med er noe "buggete".... jeg og lurer på det ... prøvde nero sitt for og ta opp, men da får jeg ikke noe lyd! noen som har en løsning/alternativt program? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Gi beskjerd om dere finner noe brukende prg.... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Noen som har erfaring med annen software til TV-kortet. Synes at Powercinema som fulgte med er noe "buggete".... jeg og lurer på det ... prøvde nero sitt for og ta opp, men da får jeg ikke noe lyd! noen som har en løsning/alternativt program? Regner med at dere har fått med drivere/software fra ATI? ATI multimedia center inneholder programvare for TV titting som funker helt OK også med andre TV-kort enn dem fra ATI(dvs AIW kortene). Selv bruker jeg den med ett Pinnacle kort.. Ellers kan dere prøve powervcr eller chris TV..... Selv har jeg prøvd begge deler, men holder faktisk en liten knapp på ATI softwaren. PowerVCR funker helt ok, men ikke helt perfekt, browsing, timing etc er litt vel komplisert. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Fordelen med PowerCinema er at det styres med fjernkontrollen Lenke til kommentar
kindings Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Fordelen med PowerCinema er at det styres med fjernkontrollen Det er sikkert mulig å finne programvare som gjør at de kan bruke fjernkontrollen sammen med andre programmer også, fikk også med fjernkontroll med mitt tv-kort, men har egentlig ikke helt sett den praktiske nytteverdien av den.. tror det er en side som heter www.irassistant.com Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 har SCART utgang på maskinen og lang SCART kabel til TVen.... ser film fra soffaen.... Lenke til kommentar
Acey Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Uhm, hvor mye koster denne herligheten egentlig? Er det evt med eller uten skjerm? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Kostet (umulig å skaffe nå) 8000,- ... ingen på forumet klarte å matche den prisen (den gang?). Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 har SCART utgang på maskinen og lang SCART kabel til TVen.... ser film fra soffaen.... Du får bedre bilde med s-video enn Scart, dersom det er ett alternativ. Ellers vil jeg tro at du kan bygge en minst like bra PC basert på barebone, evnt med ett vanlig kabinett i dag for 8k. Prisene endrer seg for i PC verdenen og denne er vel 4-5 mnd gammel nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå