Gå til innhold

Catalyst 4,8 er ute

Morten K

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Geometry Instancing

This release of CATALYST introduces the support of Geometry Instancing. This new feature provides assistance when a game has to render many objects where the geometry is highly similar. Geometry Instancing allows the VPU to create multiple objects from a single geometric model, rather than passing an entire new model for each item on the screen. This increases the rendering speed of images such as leaves, or grass.

Vil dette hjelpe i utendørs banene i farcry? Kan noen benche dette?

Endret av Myrsnipe
Lenke til kommentar
Da har du ikke lest godt nok. Står jo følgende i release notes:

"OpenGL driver efficiency is also improved. Older OpenGL games such as Quake III Arena and Wolfenstein - Enemy Territory show small improvement (1-2%) at low resolutions. Call of Duty framerates are up approximately 4%. Doom3 improves considerably more (as much as 12% on some product configurations) as a result of the same software efficiency improvements."

sa jeg ikke dette da? :roll:

Jo, var visst litt for trøtt i går og leste det som: "det sto jo ikke noe om....". My mistake :blush:

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Dette må dere svare meg på!

Jeg har ATI X800PRO flashet til XT. Bruker Pro bios som har 450mhz/475mhz som default. (Blir ustabilt med XT bios)

Kan ikke jeg klokke dette kortet til 510/570 (som er hva kortet mitt tåler) med originale Catalyst 4.8 ???

Virker i 2d. (med ATITool)

Klokkes det automatisk ned igjen når det går over i 3d mode?

Fins det muligheter å klokke med andre programmer?

Lenke til kommentar
Jeg leste et sted at det ikke var noen vist for oss 9800Pro eiere å laste ned 4.9 doom3 fix'en da det i utgangspunktet er du nyeste kortene (X800 osv..) som drar nytte av dette.

Noen som har motbevist det?

Jeg opplevde en liten ytelsesforskjell da jeg gikk fra 4.7-driverne til de moddede 4.9-doomfix-beta Omega-driverne. De orginale 4.9-doomfix-driverne fra ATI gav meg masse problemer med stabilitet (bildefrys, maskinkrasj...) Har ikke målt fps-forskjell, men subjektivt oppleves en markant forskjell i flyten på spillet. På samme måte opplevde jeg også et mye mindre blurry bilde med Omega 4.9-doomfix-driverne (skarpere kanter, klarere farger). Jeg har ikke noe skjermbilde å vise til, så det blir igjen en subjektiv oppfatning (placebo?? :-) ) Jeg vil i allefall ikke gå tilbake til 4.7-driverne. Men nå er det vel 4.8-driverne som står for tur.. må teste i kveld...

Jeg har AMD XP 3000+ @2350MHz, PowerColor Radeon 9800 Pro @XT, 1 GB Corsair minne

Endret av tor-ivar.hals
Lenke til kommentar

Dette er vel første gang det står 2 driverversjoner på siden til ati, hva er forskjellen? Jeg har ikke sett det før :hmm:

Download latest CATALYST™ for Windows XP (26MB) - Version 4.8 og Download latest CATALYST™ for IGP motherboards, Windows XP (29MB) - Version 4.8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...