Gå til innhold

Catalyst 4,8 er ute

Morten K

Anbefalte innlegg

Med ATI, må man avinnstallere de gamle driverne i "legg til/fjern programmer" og reboote, før man kan innstallere de nyeste driverne?

(Med nVidia pleide jeg bare å innstallere nye drivere over de gamle.)

det lureste vil kanskje være å følge denne guiden, som hjelper til med å fjerne mest mulig av de gamle driverne før du installerer nye drivere

Endret av deep750
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere som spør om ytelses forskjellen i doom3 med 4.8 og 4.9 her, derfor har jeg testet det. Med 4.9 beta fikk jeg 40fps og 33fps med lommelykt, med 4.8 fikk jeg 57fps og 33fps med lommelykt. Brukte fraps og har x800pro.

EDIT: Medium quality i 1280:1024 og 4x AA

Endret av bensinkanna
Lenke til kommentar

testet nettopp 4.8 og Doom3....og uten å bruke noen programmer som leser fps så syntes jeg at spillet fløt en smule bedre...uten å kunne sette fingeren på noe spes. Men det sto jo noe om forbedret openGL på 4.8 info liksom....så det er mulig det blir bedre.. selv om jeg bare har 9800 Pro.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid hatt nVidia-kort før, inntil nylig. Så jeg har ennå ikke vært nødt til å innstallere nye ATI-drivere.

Med ATI, må man avinnstallere de gamle driverne i "legg til/fjern programmer" og reboote, før man kan innstallere de nyeste driverne?

(Med nVidia pleide jeg bare å innstallere nye drivere over de gamle.)

er ikke noe forskjell fra nvidia eller ati det. du kan gjerne gjøre som du gjorde før med nvidia, og installere over de gamle. de er bare ikke anbefalt, hverken med nvidia eller ati

Lenke til kommentar

Sånn....Når jeg sto i ro hadde jeg rundt 60 fps...tok opp lommelukten gikk den ned i rundt 40 fps. Dette var da uten fiender og andre bevegelser enn meg selv som løp rundt. Når det var 3 fiender og et bevegende samlebånd, samt at jeg fyrte løs med plasmagun så var det laveste jeg fikk 15 fps, men det gikk helt fint å spille, selv med 15 fps i et kort øyeblikk.

Ble litt overasket av den gamle pc'en min klarer seg så bra i doom3

kjører på medium setting og 1024 oppløsning

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
ati er best med d3d, nvidia går best i opengl. så har du en radoen 9800 velger du d3d om du kan.

Ahh..ok. Kan man velge dette i doom3?

nope

Lenke til kommentar
har ikke prøvd doom3 med 4.9 betaen, selv har jeg 9700pro og synes de 2 spilla jeg spiller mest for tiden colin 4 og farcry fikk et lite løft i hvertall. De beste driverne jeg har hatt på mitt 9700pro kort til dags dato

gjaldt dette 4.8 eller 4.9beta?

de beste jeg har hatt er 4.9 beta, men nå ser jeg at flere har fått bedere ytelse med 4.8 :yes:

må jo nesten teste selv da, virker nesten som 4.8 egentlig skulle hvert 4.9

hadde ati gitt ut 4.9 beta, i steden for 4.8 hvis 4.8 hadde hvert bedere enn 4.9? Virker som dem heller har jobbet ekstremt med 4.9 og slengt det ut som 4.8

edit: kommer til å bli rart å gå bakover, blir første gang jeg går bakover med drivere

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
testet nettopp 4.8 og Doom3....og uten å bruke noen programmer som leser fps så syntes jeg at spillet fløt en smule bedre...uten å kunne sette fingeren på noe spes. Men det sto jo noe om forbedret openGL på 4.8 info liksom....så det er mulig det blir bedre.. selv om jeg bare har 9800 Pro.

Jeg synes også spillet fløt bedre,men ellers ser jeg ikke noe forskjell.

Lenke til kommentar

Da har du ikke lest godt nok. Står jo følgende i release notes:

"OpenGL driver efficiency is also improved. Older OpenGL games such as Quake III Arena and Wolfenstein - Enemy Territory show small improvement (1-2%) at low resolutions. Call of Duty framerates are up approximately 4%. Doom3 improves considerably more (as much as 12% on some product configurations) as a result of the same software efficiency improvements."

Lenke til kommentar
Da har du ikke lest godt nok. Står jo følgende i release notes:

"OpenGL driver efficiency is also improved. Older OpenGL games such as Quake III Arena and Wolfenstein - Enemy Territory show small improvement (1-2%) at low resolutions. Call of Duty framerates are up approximately 4%. Doom3 improves considerably more (as much as 12% on some product configurations) as a result of the same software efficiency improvements."

sa jeg ikke dette da? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...