Gå til innhold

Fjerne "MSN søk" i IE?

Anbefalte innlegg

Argh!

Ca 90% av gangene som jeg skriver en adresse feil, så kommer skal MSN søk og skal "hjelpe" med adressen. Hvis jeg f.eks skriver www.hrdware.no så blir jeg redirectet hit: http://search.msn.no/dnserror.aspx?FORM=DN...=www.hrdware.no

I dette tilfellet så klarte MSN søk å finne den korrekte webadressen, noen den ikke alltid gjør og jeg må slette hele adressen og skrive den på nytt istedenfor å bare legge til en 'a'.

Ja det virker kanskje ganske latterig at jeg irriterer meg over dette, men det er mitt problem. Kan noen løse dette? Ja jeg vet også at jeg kan gå over til Opera ol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Syns å hugse at etter eg fjerna windows messenger forsvant det..

Korleis du gjer det er slik "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove"

Men er framleis ikkje heilt sikker på det.. MSN search er iallefall ikkje her..

Lenke til kommentar

Denethor: Jeg ordla meg kanskje litt feil, har ikke MSN search bar, er bare det at jeg får forslag til hvilken side det er jeg ser etter. Hadde allerede avinstallert windows messenger med den regla du skrev, men takk for tipset!

Lautsprecher: Regnet med at du ville svare siden du er "Proud user of IE" :thumbup: Men hva skal egentlig skje ved å endre regnøkkelen? Får det ikke til, samme greia skjer uansett. Virker jo som om det du mener er at den skal bruke google istedenfor MSN som hadde vært veldig bra, men jeg får det altså ikke til. Har gjort om i registeret og startet IE på nytt (flere ganger). PS, det funket med E-Ton sitt forslag!

E-Ton: Så godt, så enkelt! Det gjorde jobben! Herlig å få "Cannot find server or DNS error" enn den tåpelige MSN greia! Takk!

Lenke til kommentar
Herlig å få "Cannot find server or DNS error" enn den tåpelige MSN greia! Takk!

Spiller det noen rolle hva det står når fingrene snubler på tastaturet da..???

Som eg no forstod det, vil eg tru at det speler ein stor rolle kva som står, for med msn search tingen, så forsvinn orginal adressa han hadde skreve inn, men med dns feil treng han berre å skriva inn ein boktav istadenfor heile url'en

Endret av Denethor
Lenke til kommentar
Herlig å få "Cannot find server or DNS error" enn den tåpelige MSN greia! Takk!

Spiller det noen rolle hva det står når fingrene snubler på tastaturet da..???

Ja, jeg tror jeg har noen tvangstanker når det gjelder msn.no msn søkemotorer ol. Jeg er ikke noen særlig Microsoft hater, men når du blir "tvunget" til å bruke en søkemotor som jeg helst ikke vil bruke så begynner det å holde synes jeg.

Kanskje jeg har litt "typisk norsk" tankegang ("det var mye bedre før"/"vil ikke ha noen forandringer") akkurat i denne saken?

EDIT: Denethor, ja det var det jeg mente :yes:

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Lautsprecher: Regnet med at du ville svare siden du er "Proud user of IE" :thumbup: Men hva skal egentlig skje ved å endre regnøkkelen? Får det ikke til, samme greia skjer uansett. Virker jo som om det du mener er at den skal bruke google istedenfor MSN som hadde vært veldig bra, men jeg får det altså ikke til. Har gjort om i registeret og startet IE på nytt (flere ganger). PS, det funket med E-Ton sitt forslag!

ok, det var flere "tweaks" jeg gjorde samtidig, og det er en stund siden då jeg gjettet på hvilken som fixa det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...