phnx85 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) En kompis kjøpte nettop Koss Pro 4AAT. Selv har jeg brukt noen 100,- skrot hodetelefoner i snart et år (hadde et nydelig Sennheizer headsett som tok kveld pga en katt gnegde over ledningen..) og etter hørt på Koss hodetelefonene har jeg bestemt meg får å innvistere i noen kvalitetes hode telefoner. Jeg skal ikke bruke mer enn 1000,- så 4AAT og HD555 stiller som sterke kandidater. Hvis ikke noen andre har et bedre forslag til meg? Om det er åpne eller lukkede spiller egentlig ikke stor rolle, liker begge delene. Hva bør jeg gå for? Endret 16. august 2004 av phoen|x Lenke til kommentar
JensL Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Nå har jeg ikke prøvd Koss'en, bare Sennheiseren, men utifra det jeg har lest rundt omkring, er HD555 det klart beste valget. I USA koster HD555 ca. $170 og er generelt respektert. HPX.no har dem vel til ca. 800,-. Lyden i HD555 er varm og fin med en flott mellomtone. Diskanten er litt mørk og mangler litt detaljer i forhold til dyrere saker, men da sammenlikner jeg med ting som koster nesten den dobbelte. HD555 er også pen å se på, og kjempebehagelig å ha på seg. Fine velurputer. Gå for Sennheiser, du. Tviler sterkt på at du blir skuffet. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Så lenge ikke noen kommer med noen dårlige argumenter for HD555 så blir det nok dem. Ikke at det er noe galt med Koss 4AAT. Men har hørt at de var litt tungdreven og jeg digger Sennheizer, syns de har så nice lyd også var jo det faktumet at man må ha sterk nakke for å bruke 4AAT (de veier en del..) Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Ville nok gått for hd555.. Dessuten skrives det Sennheiser.. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg har lillebroren til 4aa, 3aa. Og jeg er kjempefornøyd med disse! Kan ikke tenke meg at 4aa er noe dårligere! Spiller reint, høyt og med MYE bass. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Joda, 4AAT spiller ganske godt. Satt en time eller to i går og lyttet til musikk (mp3 og cd-plater) både rett fra lydkortet og via forsterkeren. Lydkortet (Soundblaster Live! 1024) klarte ikke å levere like mye trøkk som forsterkeren så de er litt tungdrevne. Jeg kan tenke meg at de sliter litt hvis man tester på discman/mp3-spiller. Så jeg går nok for Sennheiser HD555. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå