Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ASUS WL-330g som repeat'er?

Anbefalte innlegg

Kjøpte rett før sommeren en ASUS WL-500G (trådløs router - info her) for å bruke på sommerstedet. Denne fungerer utmerket både mot Telenor ADSL og NextGenTel (som jeg har hjemme). Har imidlertid et ganske stort hus, og har i kjellerstua heller dårlig "connection" - enkelte av PC'ene spesielt disconnecter hele tiden. Dette er i lengden uholdbart da jeg kjører et par servere etc.

Har derfor teknt å investere i ASUS WL-330g (info her) - og ønsker å bruke denne som repeat'er (forsterker av signalet). Mener å ha blitt fortalt at ASUS WL-500G støtter repeat'ing og at ASUS WL-330g også kan operere/fungere som repeat'er.

Mitt spørsmål blir derfor: Stemmer mine antakelser/det jeg har blitt fortalt? Alt jeg trenger er å "gi" ASUS WL-330g strøm, og resten skal være i boks? (Den trenger vel ikke fysisk internet-connection ettersom den skal motta sine signaler trådløst fra routeren (ASUS WL-500G) og bare repeat'e dem?)

Håper noen tar seg tid og svarer på dette - isåfall blir det kjøp imorra - og slutt på "No connection"! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt å høre, men en test på Barbare.no gjør meg litt skeptisk.

Der er nettopp WL-330G testet, og i konklusjonen står det følgende om den "Asus har rettet på de fleste innvendingene vi hadde mot forgjengeren, men de har også fjernet en av de mest nyttige funksjonene, nemlig bridging og repeating."

Idiotene har jo fjernet repeat'ing! Det var jo hele pointet. Vil det likevel fungere å bruke WL-330G som forsterker av det trådløse signalet? Evt., er det andre accesspoint jeg kan bruke som repeat'er?

Lenke til kommentar

Ahh, sorry, litt for trøtt på morgenkvisten.

Jeg snakket selvfølgelig om WL-300G, som i tråden jeg linket til. Alternativet er WL-330 (uten G), men denne støtter kun 802.11b. Ifølge spesifikasjonene, så går det fint å bruke WL-330 (uten G) hvis denne reduserte hastigheten er akseptabel.

Ellers er det bare å taste inn WDS i søk-funksjonen, for å finne produkter med de egenskaper du søker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...