Gå til innhold

misinterpreted.net opp til kritikk


Anbefalte innlegg

Etter langt og lenge har jeg endelig stabla misinterpreted.net på beina igjen.

For 1-2 måneders tid siden gjorde hosten min litt forandringer på noen innstillinger, som blant annet resulterte i at databasene mine forsvant, og det samme gjorde .htaccess-fila (hadde backup av databasen, men ikke .htaccess).

 

Dette nye designet er kanskje ikke så veldig orginalt og/eller unikt, men jeg må vel bare innrømme at jeg ble forholdsvis fornøyd, og mine intensjoner når jeg laget dette designet var egentlig å følge opp litt på den stilen jeg hadde på den forrige versjonen av misinterpreted.net.

 

Det oppstår en liten bug i bunnen av siden, rett over footer, men jeg skal fikse det senere en dag, når jeg orker å lese igjennom det 10kb store stilarket.

 

Når det kommer til valg av URIs har jeg i det minste prøvd å sette de opp så logisk som mulig, men hvis noen har tips til hvordan jeg kan forbedre dette ytterligere må de bare komme med innspill. Menyen og kategoriene har sin egen accesskey, selv om jeg tviler på at de kommer til å bli hyppig brukt.

 

Det jeg egentlig har slitt mest med på denne versjonen av mi.net er tekst-formatering, så det vil jeg gjerne ha mange innspill. :--)

 

misinterpreted.net

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja dette var kjempebra... :D

 

siden var rein og fin hvis du skjønner!! eneste jeg synes var litt for mye var

<h2> synes det var litt mye kontrast, ellers er det fonten som ikke helt faller i smak oss

meg..

 

ellers er det ikke mye og utsette på, kanskje litt lysere mouseover, det er sikkert noe du har prøvd, men men..

 

alt i alt. En super lekker side :w00t:

 

*sikle* :dribble: når jeg en gang Kanskje blir så flink skal jeg lage noe lignende

ettersom jeg liker

"reine" sider...........

Lenke til kommentar
Må si jeg ikke likte at home og contact var større enn de andre knappene i menyen.

Fikset. :=)

 

Det var også litt rart med kuttede hjørner på to (eller tre) av hjørnene i header, men ikke det siste.

Hm, det er bare lysforholdene på bildet som er sånn. Kan se hva jeg får gjort med det.

 

siden var rein og fin hvis du skjønner!! eneste jeg synes var litt for mye var

<h2> synes det var litt mye kontrast

Jeg tolker det som om at du synes at det var for mye kontrast på h2-elementet?

Hvis det er mange andre som synes det samme, skal jeg bytte. :)

 

Designen er akkurat passe balansert, og fargebruken er glimrende. Eneste jeg har å innvende er en litt merkelig bug jeg opplevde med Mozilla. Følgende er skjermdump av hendelsen:

Det oppstår en liten bug i bunnen av siden, rett over footer, men jeg skal fikse det senere en dag, når jeg orker å lese igjennom det 10kb store stilarket.

:)

Lenke til kommentar

Hei.

 

For å begynne øverst på siden, så har den fått en flott header, og en nydelig meny.(kanskje litt sterkere :hover?) Videre er det bra oppsett og lett oversiktlig. Jeg er i bunn og grunn ikke så veldig fan av slike lyse sider, men dette var bra. Lett og lese med gode sterke overskrifter.

Vil si du har truffet spikeren rett på hodet og levert et flott design. :thumbup:

 

ps. ser også at du har fått en slags "approach-:hover" på linkene dine. Enten dette er en bug eller ikke, så var det ganske fett, men jeg måtte venne meg til det.

Lenke til kommentar
ps. ser også at du har fått en slags "approach-:hover" på linkene dine. Enten dette er en bug eller ikke, så var det ganske fett, men jeg måtte venne meg til det.

Det er ikke en bug, det er en metode av Stuart Robertson for å markere a-elementer i paragraftekst.

The Search for the Missing Link

 

 

Linker skal ha en tydelig underline IMO. :)

Er du på min eller Jacobs side? :p

Neida, jeg tenkte bare som så at siden jeg har det lille ikonet bak alle "outside-links", så forstår folk fort at dette er en link. Eller? :)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar

Fin side, men det er ett par ting ...

 

Linkene dine er vanskelige å finne. Ett eller annet bør gjøres slik at det er lettere å se at det er en link.

 

Siden bugger litt, dersom jeg klikker inn på en link feks

http://www.misinterpreted.net/articles/Web...oblue-redesign/

vises ikke home og contact meny teksten, og timestamp for artikkel er delvis gjemt.

 

Synes siden kanskje er litt fargeløs..

 

Hadde gjort seg med en litt tydeligere mouseover på hovedmenyene.

 

Eller viste siden seg med layout, nå har den vist bestemt seg at enkelte deler av den skal være tekst basert..

 

Bruker IE ...

 

Eller grei og oversiktlig side.

Lenke til kommentar
Eller viste siden seg med layout, nå har den vist bestemt seg at enkelte deler av den skal være tekst basert..

Dette skjedde med meg òg. Bruker ff 0.9.3. Virker som den til tider ikke vil lese stylesheeten din..

 

edit: godagen leif.

Endret av huf
Lenke til kommentar
Siden bugger litt, dersom jeg klikker inn på en link feks

http://www.misinterpreted.net/articles/Web...oblue-redesign/

vises ikke home og contact meny teksten, og timestamp for artikkel er delvis gjemt.

Ja, merka det der, men fant fort ut av det.

Jeg linket til feil fil i rewrite-regelen min, noe som resulterte i at den prøvde å dra opp en gammel index-fil.

Fikset.

 

Ang. timestamp, IE vil ikke vise en boks som overlapper en annen på korrekt måte, så jeg hiver inn en conditional comment for IE, tror jeg.

 

Linkene..

Kanskje jeg skulle testa en mørkere farge, da?

Lenke til kommentar
Linkene..

Kanskje jeg skulle testa en mørkere farge, da?

 

Vel ett av problemene er at bold tekst og linker er veldig like, og ser ikke helt hvor det vil hjelpe med mørkere farge. Har du prøved med border eller underlining? Det er jo en del en kan gjøre med border som kan hjelpe med å vise frem linkene litt bedre.

 

Ellers etter å ha kikket litt mere, kanskje litt stor avstand mellom artiklene dine. litt mye luft imo.

Lenke til kommentar

Nydelig rett og slett. Glimrende engelsk og er rett og slett bra gjennomført. Men har absolutt behov for å ha litt mer helhetlig inntrykk. Borderen er rar, liksom så brå overgang fra Bentley-rød til grå. Du må nok finne på noe der. Men ellers er den veldig bra, enkel og oversiktlig.

 

9.5/10 poeng :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg digga logoen! men trenger det å stå "breadbox" i headeren? og hvorfor kommer det opp en boks hvor det står "acceskey" når jeg tar musen over menyen? og som noen andre også sa burde du fikse det med de hvite tingene i de høyre hjørnene i headeren.

 

alt i alt en veldig fin side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...