Gå til innhold

Disney, Pills and Powders

Moonshine

Anbefalte innlegg

Dette kan være en svak teori. Kanskje like svak som Star-Wars teorien til vår venn i Human Traffic, om noen har fått med seg den. Here goes:

I Peter Pan er plottet: Fly til Neverland. I Neverland er alt flott, og du blir ikke voksen. Der kan du jakte rødhuder og se på havfruer dagen lang. Det er bare en hake, du må ha tilgang til Tingelings magiske støv. En dose av dette magiske stoffet, og du kan fly som fuglen til Neverland.

Da jeg så filmen igår, det var da 10 år siden jeg så den sist, la jeg merke til den litt spesielle vrien.

0706.jpeg

Bilde av langer og tilsynelatende uten samvittighet; Tingeling.

Peter Pan spanter "en stripe" på vennene sine.

tinkerbell4.jpg

Intriger og dop. Klassiker.

Jeg skal se filmen en gang til, krysskoble stedsnavn og navn på personer med kjente langere og annet narkotikarelatert materiale.

Dette må komme på det rene. Tenk på 51 år med hemmelig reklamering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det bare blir teit å spekulere i sånnt i sånne filmer. Du kan alltid finne noe om/i alle filmer og bøker, hvis du bare gidder.

Vel... Disney er så langt den som har de sterkeste kvalifikasjonene, og den filmen som minst burde hatt dem.

Se filmen selv på engelsk, og jeg lover, med denne tråden i bakhodet, at du vil bli overrasket.

:)

Lenke til kommentar

Nå til dags kan du nesten ikke si en dritt uten at metaforen gjør det om til dop, sex eller noe annet negativt. Skal ikke nekte på at man kan trekke en paralell, men det kan jo man med alt omtrent.

Det er nesten så åpenbart at det ikke er morsomt, men bare nesten ;)

Lenke til kommentar

Hvis man skal se på sånn så driver vel mange av tegneseriefigurene med tvilsomme ting.

Bombibjørnene har jo bombisaften sin.

Bamse har jo dunder"honningen" sin.

Skippern spiser spinat, muligens med diverse tilsetningstoffer.

Super-Langbein dyrker tvilsomme peanøtter i hagen sin.

Fantomet lusker rundt med trikot sammen med folk som ser ut som barn.

Eksemplene er mange hvis man tenker seg litt om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...