jochek Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Data'n min lagde en "chkdisk" og så kom det en haug av meldinger med "sletter indeksoppføring" på en rekke forskjellige filer. Neste gang jeg kom inn i windows var denne disken helt tom. Dette har skjedd med to av diskene mine. På den ene kunne jeg legge inn nye filer, men på den andre så kom det bare en feilmelding at disken var skadet og dessuten så var plutselig filsystemet gjort om fra "NTFS" til "RAW". Er det noen måter å skaffe disse filene tilbake på? Takker for all hjelp. Joachim Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Mange har hatt suksess med PC INSPECTOR™ File Recovery. Gratis er det også. Det er ikke normalt at dette skjer med flere disker. Tror du bør ta en runde med anti-virus, f.eks. HouseCall. Lenke til kommentar
jochek Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Har kjørt virus scan med Norton. Mens jeg er på internett pleier alltid det å komme masse virus som: korgo, spybot, trojan quosts og noen til. Men Norton klarer alltid å fjerne de, dessuten legger de seg alltid i System 32 mappa så det er bare å kjøre en scan på den i ny og ne. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Problemet med lokale virusscannere er at det av og til kommer virus som er for nye til den signaturen den har. Fordi dette viruset er for nytt, eller hvis dette viruset setter den lokale virusscanneren ut av funksjon, så vet du ikke om du har virus før noe galt skjer. Derfor er det lurt å kjøre en online virusscanner innimellom, spesielt når det skjer uforutsette ting som man ikke kjenner årsaken til. Lenke til kommentar
jochek Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Skjønner ja. Men problemet er egentlig åssen jeg kan få diskene tilbake. Dette har skjedd en gang for en stund siden. Da kom disken tilbake ganske fort på "chkdisk" med meldinger som "gjenoppretter indeks.....". Men nå er det gått flere uker siden de forsvant. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Har du prøvd verktøyet jeg linket til i min første post i tråden? Lenke til kommentar
jochek Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Ja, men jeg tror ikke den hjelper. Kommer bare en feilmelding når jeg skal scanne diskene Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Og feilmeldingen er... Edit: Du kan også prøve GetDataBack i demoversjon. Demoversjonen vil si om den kan gjøre noe for deg. Men hvis du skal redde data, så koster den penger. Endret 18. august 2004 av sofTest Lenke til kommentar
jochek Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Access violation at address 004BAE6D in module 'Filerecovery.exe'. Write of address 012A80BA Lenke til kommentar
KAS Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) PC Inspektor er så full av bugs at det kan ikke anbefales i den versjonen som ligger ute nå. Nå skal det sies at sånn har det vært ganske lenge, og det kan og hende det bare dreier seg om én enkelt bug, men det er ikke så rart at de ikke prioriterer gratisvare. Dårlig reklame, thou. Jeg opplever også til stadighet den feilmeldingen du kommer med over, på flere maskiner. En partisjon kan gå greit, mens de andre ikke gjør det. Og den kan takle...hele ingen partisjoner. Endret 18. august 2004 av KAS Lenke til kommentar
jochek Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Men har noen peiling på åssen jeg skal skifte filsystemet tilbake fra "RAW" til "NTFS"? Lenke til kommentar
jochek Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Ingen som kan svare? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hvis du ikke gir tilbakemelding om resultatene av forslagene som gis, så er det ikke så enkelt å hjelpe. RAW betyr at Windows ikke forstår hvilket filsystem det er, dvs. ukjent eller korrupt. I dette tilfellet sannsynligvis det siste. Muligheten til å skifte tilbake til NTFS er liten, men du kan muligens få kopiert ut data med spesialprogrammer, deretter slette partisjonen og repartisjonere den til NTFS. Hva ble resultatet fra GetDataBack, som jeg foreslo over? Lenke til kommentar
jochek Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Tror det skal klare å hente ut det meste som ligger der, men må skaffe fullversjon først Lenke til kommentar
jochek Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Fikk henta ut det viktigste ved hjelp "Getdataback for NTFS". Har nå formatert disken og den er klar til bruk igjen. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå