JackTheRipper Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg kjøpte meg et Raidmax tower bak i tida. Synes det var tøft.. Men etter en stund synes jeg det var noe som manglet. Et blått tower hvit tastatur, å hvit skjerm. Rettere sagt det blir feil. Det var da jeg kom på ideen å modde tastature mitt lakke det blått osv. Jeg holder på å planlegge hvordan jeg skal sette i lys(neonwire eller leds?). Så jeg har et par spørsmål : 1. Jeg sitter nå med et fra plukket tastatur. Men det jeg ikke finner helt ut av er hvordan kan jeg sette i neonwire? Hvordan er det lurest å gjøre det, bla. det med 12V(noe sant..) hvordan skal jeg få tak i det uten å legge kabler fra pc'n å til tastaturet. 2. Lurest å sette inn neonwire eller led's`? 3. Hvor kan jeg få fatt i blå spraylakk? Noen tips? -- -Som dere sikkert skjønner har jeg ikke moddet et tastatur før ;P Er litt nybegynner kan man si. *Takk for all hjelp.. * Lenke til kommentar
Empty Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Det går 5 volt til tastaturet så mer enn det vil du ikke klare å få, da må du strekke ledning fra psu til tastatur (det er mulig å gjøre det og samle det i en kabelsamler). Hvis du klarer deg med leds så kan du prøve denne modden ifra Metku.net. Har gjort den selv på et tastatur (R.I.P.) og det så ganske bra ut, brukte en bryter ifra Biltema til å skru de av og på. Hvis du absolutt vil ha neonwire så kan du kjøpe en slik ifra Micoplex.no Blå spraylakk kan du kjøpe på Biltema, Europris (billige merker) eller en lokal maling foretning (ofte et par kroner dyrere, men litt bedre). Endret 16. august 2004 av Empty Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Lysdioder er nok den beste ideen! Neon wire (bateri drevne saken) kan jo selfølgelig modifiseres til 5volt, som hentes fra tastaturet! Ville brukt LEDs! Lenke til kommentar
JackTheRipper Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Men viss jeg monterer leds. Da kan jeg koble de på på tastaturet. I stedet for å strekke kablene helt til pc'n ?? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) lakket blått fra min viper modd http://img2.imgspot.com/u/04/186/17/minitastaturogmus.JPG large pic... Endret 16. august 2004 av Natrium Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 lakket blåttfra min viper modd http://img2.imgspot.com/u/04/186/17/minitastaturogmus.JPG large pic... haha... bare lurer er du en pokémon fan eller? siden du har 2 pokémon klistremerker på skuffen din Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 lakket blåttfra min viper modd http://img2.imgspot.com/u/04/186/17/minitastaturogmus.JPG large pic... haha... bare lurer er du en pokémon fan eller? siden du har 2 pokémon klistremerker på skuffen din nei.. det bar forteller alderen på skuffen.. likte det når det var nytt.. Lenke til kommentar
JackTheRipper Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Gjentar spørsmålet mitt Men viss jeg monterer leds. Da kan jeg koble de på på tastaturet. I stedet for å strekke kablene helt til pc'n ?? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 ja, du kan koble til leds i tastaturet. Bare koble på den røde (tror det er 3,3V, mål med multimeter) og den svarte kabelen (minus) så skal den bli lys. Lenke til kommentar
Empty Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Ta å mål med et voltmeter eller multimeter først slik at du ikke ender opp med svidde leds.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) To av lederne inni en tastatur (ps/2) ledning blir ikke brukt. De to kan du bruke for å få 12v til neonwire'n din Edit: Endret 17. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) To av lederne inni en tastatur (ps/2) ledning blir ikke brukt. De to kan du bruke for å få 12v til neonwire'n din Edit: http://www.metku.net/mods/modlab/connectors.png genial!!! me må prøve.. Endret 17. august 2004 av Natrium Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hm. Redd for at jeg må prøve dette på mitt eget tastatur. Lenke til kommentar
JackTheRipper Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 (endret) To av lederne inni en tastatur (ps/2) ledning blir ikke brukt. De to kan du bruke for å få 12v til neonwire'n din Ganske genialt.. Tror jeg tar vare på den der. Men som sagt jeg er ganske darlig når det gjelder slikt .. så tror jeg jeg kansje kan klare meg med LEDs.. får se, men ganske genialt må jeg si. - Men er det noen som vet om det går ann å kjøpe bokstaver på tastene som man kan sette på . .på en måte gjennomsiktige bokstaver og tall og knapper osv .. Slik men bare klistrer det på som et klister merke? -Edit : Hadde litt mer å skrive .. Endret 17. august 2004 av JackTheRipper Lenke til kommentar
DropsKongen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) lakket blåttfra min viper modd http://img2.imgspot.com/u/04/186/17/minitastaturogmus.JPG large pic... haha... bare lurer er du en pokémon fan eller? siden du har 2 pokémon klistremerker på skuffen din hvis du ser ekstra godt etter, så ligger det et pokemon blad bak der i bakgrunnen hvis jeg ikke tar så altfor feil? Endret 17. august 2004 av DropsKongen Lenke til kommentar
JackTheRipper Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 lakket blåttfra min viper modd http://img2.imgspot.com/u/04/186/17/minitastaturogmus.JPG large pic... haha... bare lurer er du en pokémon fan eller? siden du har 2 pokémon klistremerker på skuffen din hvis du ser ekstra godt etter, så ligger det et pokemon blad bak der i bakgrunnen hvis jeg ikke tar så altfor feil? Hehe ;P .. ser slik ut. Men må ikke plage stakkars fyren pga. han likte.. kansje han liker pokemon .. eller hva det heter .. Lenke til kommentar
DropsKongen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 OFFTOPIC: ja har ikke sakt det var noe galt, med pokemon, spillte det selv jeg på gameboy for noen år siden tilbake :!: men bare tok det opp siden natrium sa det ' ONTOPIC: JackTheRipper visste du at du får kjøpt et tastatur mod kit som består av neonwire som du legger inni tastaturet og en kabel som du drar fra tastatur til vegg kontakt eller usb(husker ikke helt). har sett en del bilder av det og det så veldig enkelt og pent ut. hvis du er interessert så kan jeg sikkert finne fram en link til deg har ikek en link her nå siden jeg fant linken i et data magasin. så gidder ikke finne det fram, hvis du ikke veldig gjerne vil ta en titt Lenke til kommentar
Haukeboe Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 tror ikke bare det er han som er interesert. hvis du finner den linken så kan du jo poste den her Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 lakket blåttfra min viper modd http://img2.imgspot.com/u/04/186/17/minitastaturogmus.JPG large pic... haha... bare lurer er du en pokémon fan eller? siden du har 2 pokémon klistremerker på skuffen din hvis du ser ekstra godt etter, så ligger det et pokemon blad bak der i bakgrunnen hvis jeg ikke tar så altfor feil? Hehe ;P .. ser slik ut. Men må ikke plage stakkars fyren pga. han likte.. kansje han liker pokemon .. eller hva det heter .. Det er ikke noe blad, det er en cd! ser dere virkelig så dårlig? Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 lakket blåttfra min viper modd http://img2.imgspot.com/u/04/186/17/minitastaturogmus.JPG large pic... haha... bare lurer er du en pokémon fan eller? siden du har 2 pokémon klistremerker på skuffen din hvis du ser ekstra godt etter, så ligger det et pokemon blad bak der i bakgrunnen hvis jeg ikke tar så altfor feil? Hehe ;P .. ser slik ut. Men må ikke plage stakkars fyren pga. han likte.. kansje han liker pokemon .. eller hva det heter .. Det er ikke noe blad, det er en cd! ser dere virkelig så dårlig? Dessuten tror jeg CDen kommer fra PC World. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå