Gå til innhold

PC krasjer under videoredigering uten forvarsel

Anbefalte innlegg

Hei.

Min PC krasjer uten forvarsel.

Dette skjer når jeg har redigert en DV film i Studio DV.

Når jeg skal lage en DVD film av dette så starter programmet med å kjøre kompilering.

PC'en booter når kompileringen har pågått noen minutter. Jeg får hverken feilmelding eller blue screen.

Jeg tenkte at det kan være noe med RAM, men har kjørt Windows Memory Diagnostic uten at den fant feil.

Er det noen som har et forslag til hva dette kan være?

Hvor skal jeg starte feilsøking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ligger problemet i Studio, mange som har problemer der...har dog ikke hørt om reboot som følge av krasj. Du kan jo starte med å hente ned oppdatering til Studio hvis du ikke har gjort det, skrur du av automatisk reboot slik at du får blåskjerm med feilmelding istedet. Kanskje får du et spor å gå på der.

EDIT: Det at rendring har pågått en stund før feilen oppstår kan jo tyde på varmeproblemer. Sjekk temperatur på spesielt cpu, prøv å kjør med åpent kabinett. Fjern evt. støv som har pakket seg i kjøleren.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Nå tror jeg at problemet er løst.

Jeg tok ut et MSI TV@nywhere kort.

Har hatt noen andre problemer med det tidligere (skurrete radiolyd i høytalerne når maskinen kom opp uten at jeg startet programmet).

Før kortet ble tatt ut krasjet PC'en hver gang, men nå gikk det greit på første!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...