Gå til innhold

Hvilken kompetanse har du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elektrofag Grunnkurs

Elektronikk VK1

Service-Elektronikk VK2 (Data og kontorsystemer)

____________________________

Venter på svar på lærlingeplass på It-avdelingen på Haukeland Sykehus..

 

Der hadde det blitt fett å jobbe...

 

Reparasjon av PC og nettverks-arbeid.

 

Ellers bygger jeg PC'er på fritiden min osv.

Lenke til kommentar

Vel.. Kompetanse/erfaring:

 

Begynnte rundt `82 (8 år gammel) med Vic 20, og jobba meg oppover med C64, Amiga 500, 286, o.s.v. Har knota med musikk, coding og HW... Har tatt GK elektro, VK1 Elektronikk, VK2 Datateknisk, VK2 Elektrorep., og VK2 Maritim kommunikasjonselektronikk der jeg tok fagbrev som serviceelektroniker.

Driver nå mest med data på hobbybasis noen timer om dagen. Fungerer som support for venner og familie på Win, HW og nettverk...

 

Exlex

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 16:10, Anders Leipsland skrev:

Quote:


On 2002-05-01 15:53, Dan Stamnes skrev:


når ble det kompetanse å ha data ?



 

det sier jo noe om hvor lang erfaring du har selv om det ikke er noen direkte sammenheng her.

 

Quote:


selvskrevet i notepad


 

aldri vurdert en html-editor? Er *litt* mer effektivt enn notepad som ikke takler ctrl+s og ikke husker den hvor du lagra filene heller. urk.

 

Homesite rocks :smile:

 

 

Notepad takler ctrl+s, og hvis du ikke husker(les: hvet) hvor du legger filer, ja da har du virkelig et problem, eventuelt kan du trykke F3 å foreta et lite søk, eventuelt start->run->cmd og bruke god gammel dos søking....

Lenke til kommentar

Tja...

 

Gidder ikke å skrive alt jeg har gjort som var data-relatert. Starta med Amiga så fikk vi hjemmepc, så fikk jeg og bruttern pc, så fikk jeg pc, så bygde jeg meg ny pc, så fikk jeg en pc til og nå har jeg gått tilbake til den jeg bygde selv etter å ha oppgradert den litt.

 

Skole:

It valgfag på Ungdomsskolen: Lett pascal.

 

It studieretning på VGS: Sjekk læreplanen, husker

ikke for jeg kunne det meste fra før

 

Nå: Går Informatikk på NTNU

 

Etterpå: Mastergrad i Toronto

 

Etter det: $$$$$

Lenke til kommentar

Har drevet med litt pc-fikling siden 3/486 var populært, og det ble litt senere ved konfirmasjon (5 år siden) en P133 mhz som ble "min" første pc.

 

Har siden det holdt på med litt fikling frem og tilbake... men kan bare mesteparten av det elementære, men holder også på med HTML, CSS osv... så kunnskapene bygger på seg; kanskje en IT-utdannelse senere?... who knows...

Lenke til kommentar

har 2årig informatikk utdannelse

jobber som studentassistent i it på høgskolen jeg går på nå(studerer økad)

har bygd en del PC-er

skal vel med tid og stunder ta MCSE når jeg får tid og har råd...noen som vet hva de eksamene koster uten noen form for kurs først

Lenke til kommentar

Skal unngå å nevne altfor mye dill, derfor lister jeg opp min dataerfaring punktvis:

 

- Begynte som 9-åring med Commodore 64, og lagde egne spill og programmer i BASIC. "Lånte" av og til en Amiga 500 fra en kamerat av meg.

 

- Fikk min første PC (Cinet HI-100/200, husker ikke helt), en 486DX2 66MHz med 8MB RAM, 540MB HD og Win 3.11 (ble byttet ut med Win95)

 

- Min andre PC ble (uheldigvis) en Compaq Presario 4506 (P200 klokket til 233, 16MB integrert RAM (maks 48MB), 3,2GB 5 1/4" BigFoot HD). Denne var veldig vanskelig å oppgradere, fikk såvidt plass til et 3Dfx Voodoo 1. Hele min erfaring om Win95OSR2-Win98SE ble lært fra denne maskinen

 

- Har tatt GK Elektrofag, VK1 Elektronikk og VK2 Serviceelektroniker Data/kontor. Etter 1 år i militæret tok jeg fatt på enda et år på IT-Akademiet. Ble da MOUS og MCP(+Internet).

 

- Min nåværende PC er selvbygd, se specs'ene i mine tidligere innlegg. Bytter ut deler etter hvor mye penger jeg har å rutte med.

 

- Jobber nå som servicetekinker på Expert Bonus, har ansvaret for reperasjon av PC-er, (mobil)telefoner, skrivere og annet data/telerelatert.

 

- Satser på sikt for en stilling som IT-konsulent/PC-tekinker, samt videre utdanning som MCSE.

Lenke til kommentar

første data C64

så 286

så en 486

derretter opp til P166 (klasikker)

så hoppet jeg opp til P3 550 (Comcrapp, grunnet no money but parents have, bedrifts sak sånn skattelette)

Tilslutt fikk jeg meg en AMD 1800+ weee power an stability at last.

Av kunnskap er det vel HTML som jeg kan mest det og PhotoShop!

så kan jeg jo litt om å skru pæse.

thats it. skrupler

Lenke til kommentar

- Har hatt PC siden jeg var 12.

- Mekka XXX antall PC'r.

- Høgskole ingeniør, data (softwareutvikling)

- 1 års erfaring som datatekniker ved siden av studiene.

- Jobber nå med forsvarsteknologi som hovedsaklig innebærer design/koding i C++ / UML .

- "Spesialist" i moderne C++ design.

 

 

dB

Lenke til kommentar

Første computer: Z-80 basert Memotech MTX 512 som kjørte CP/M. Artig assembler på Z-80. Første egne PC: en 8Mhz IBM AT (286) klon med svimlende 1Mb RAM. Hele 2Mhz raskere enn standard IBM'en.

 

Tok ingeniørutdannelse - 2-årig på Mikroprosessor og HW, og 2. og 3. år på 3-årig programmering. Jobbet i den perioden på Norsk Data i alle ferier, og lærte utrolig mye om stormaskiner, nettverk og databaser, og et artig språk kalt PLANC. Freelancet også som programmerer ved siden av, og har programmert i Pascal / Object Pascal / Delphi siden Turbo Pascal versjon 2.0. Har jobbet fast med programmerering på DOS/Windows siden 1990, og leder i dag den nordiske utviklingsavdelingen i et internasjonalt selskap. Liker best Delphi OOP, men kan trå til i C/C++ om det behøves og begynner å få rimelig bra grep på NT plattformens irrganger.

 

Har egentlig ikke fått prøvd meg på Java enda, da det ikke har vært behov for det. Ellers behersker jeg SQL og x86 assy rimelig godt og har tuklet litt i en drøss av andre særegne språk som LISP, SmallTalk, FORTRAN, COBOL, m.m.fl.

 

Egentlig skulle jeg bli Radio/TV reparatør og tok fagbrev (HiFi idiot), men jeg var helt kurert for det etter et 5 ukers vikariat som service tekniker hos Expert. Da hadde jeg byttet samme plast del i 19 bærbare radio/kasettspillere. :grin:

 

Alder? Vel, mentalt ligger jeg vel rundt 14... og spiller UT, CS og denslags så ofte jeg kan.

 

Glemte bare å si at jeg kan tilstrekkelig UNIX til å gjøre skikkelig skade :smile: Jeg foretrekker fortsatt å bygge PCene selv fremfor å kjøpe ferdig, og det har blitt noen opp i gjennom årene.

 

[ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-05-02 14:02 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...