Gå til innhold

Hvilken kompetanse har du?


Anbefalte innlegg

Er bare 16 jeg da men.. første data'n kom i hus i 1994 eller 1995.. det var en 486. Jeg visste selv ikke da så mye om data.. men det var da jeg begynte å lære. Jeg er selvlært og vil ikke si at jeg er super god i data i forhold til noen her.. men jeg kan det jeg trenger å vite om en data innen for software og hardware.

Driver ikke med noe hjemmeside laging eller noe.. eller kanskje bittelitt photoshop sånn innimellom.. for meg så er det hardware som teller.

 

Har alltid likt å åpne PC'er å kikke inni dem.. men jeg begynte ikke å overklokke før i 2001. Jeg har heller ikke så mye penger så jeg holde meg foreløpig til bare CPU overklokking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste formelle kompetanse er datakortet

( grunnleggende ) samtlige moduler - ellers følger jeg IKT-kurs for admin. nettverk og fixer gamle dråg på skolene rundt omkring - har enkeltelever i IT for voksenopplæringa/ fremmedspråklige i kommunen.

 

Første PC i 99, og har bygga noen få.

Lenke til kommentar

Det var akkurat den samme som alle andre hadde tatt...

Her er resultatene:

M1 - IT-Forståelse (3.0) 83% 8min 48sec

M2 - Windows 98 (3.0) 93% 7min 30sec

M3 - Word 2000 86% 7min 45Sec

M4 - Excel 2000 83% 10min 50sec

M5 - Access (ikke tatt)

M6 - Powerpoint 2000 86% 8min 57sec

M7 - IE5.0/OuExp 5.0 (3.0) 83% 8min 28sec

 

totalt 52min 18Sec

 

tok litt feil på tiden i sted....

 

_________________

Nothing is Fun before It gets Difficult!

 

[ Denne Melding var redigert av: Red Dog på 2002-05-01 16:26 ]

Lenke til kommentar

Hei jegt er 14 år og har drevet med data siden jeg kom ut.

 

Ellers så har jeg 1 core test i ms publisher,

 

dette fordi jeg tar bilder av min mor og publiserer de på nettet.

 

ellers så skal jeg bli flink med data når jeg blir stor, har forresten kjøpt egen maskin med pengene jeg har fått fra bildene av mamma.

 

ta det lungt

Lenke til kommentar

Fikk data i '98, en good compaq (400Mhz), og fikk en ny compaq for 2 år siden. På tide med en ny? Det er ikke jeg som styrer pengene her i huset, det er grunnen til compaqen. Har byttet case på den fordi compaq casen er så stygg :razz:

 

Går for tiden IKT-Driftsfag ved Ålesund VGS. Vi har fått tilbud om å ta datakortet, men jeg tror jeg står over. For det første så er det for enkelt, og for det andre så har det ingenting med data å gjøre. Det er jo Microsoft kortet det skulle hete jo!

 

Skal vel være lærling til høsten, og gå ingeniør høyskolen etter lærlingeperioden. Kanskje univesitet deretter. (alt for å slippe militæret ;p )

Lenke til kommentar

jeg er 15 (snart 16) og har sitti foran en pc siden jeg var 3-4 år. Fikk min egen pc for 4-5 år siden (en P60 med 40ram), så fikk jeg en 266 IBM med 96Ram for 2-3 år siden. og nå er det et år siden jeg fikk min første "ordentlige" pc. Jeg har alltid vært interresert i data, og har prøvd ut masse ting (ødelagt en del også :lol:)

Lenke til kommentar

Quote:


selvskrevet i notepad


 

aldri vurdert en html-editor? Er *litt* mer effektivt enn notepad som ikke takler ctrl+s og ikke husker den hvor du lagra filene heller. urk.

 

Homesite rocks :smile:

 

 

vel... begynnte med noepad, men bruker nå noe som heter PHP CODER PRO .. den er meget good

 

 

Dan Stamnes (house)

Lenke til kommentar

Jeg har hold på siden 1986,først med commodore 128 og gikk så over til amiga500 Senere fikk jeg A1200

Amigaen brukte jeg til og drive bbs'n min (Skynet Syndicate Bbs)..på pc siden har jeg bygd det meste fra 386 til 686

 

Har rikelig efaring med data

 

Amd_Xp

Lenke til kommentar

Jeg ble introdusert til PC i 1986, når far fikk en nydelig 8088 PC med svart/hvit skjerm.

Spilte bare spill da.

Etterhvert fikk 2(!) 286 hjem, hvor den ene på rommet mitt sammen med en EGA skjerm.

Da begynte jeg å få interessen for både HW og SW. Begynte å leke litt mer med MS DOS.

Innen vi hadde 386 var qbasic bare konge!

 

Fikk aldri 486 :sad: pga pappa sluttet med å laga roboter for ABB / Graco, men jeg kjøpe en Pentium 90 i 1994 for 19.000,- eks.mva hos Belltech.

(Var fast abn. på Infolink BBS Oslo, og Internett oppkobling gjennom et Oslo firma jeg ikke husker navnet på, hadde Infolink I-nett oppkobling?)

 

Trodde jeg skulle ramle av lasset når jeg var ferdig med verneplikten i 2000, men jeg har fått helpdesk funskjon hos BI ved siden av studiene, samtidig som jeg driver nettverket for noen små bedrifter (fw + linjelegging + innkjøp, montering, konfigurering)

Lager hjemmesider for de små bedriftene, og holder diverse MS kurs hos BI.

 

Lærer meg mer linux og photshop for tiden.

*BSD tar jeg i sommer håper ejg :grin:

 

(Sorry for alt det jalla greiene, men når man først har begynt å mimre, så er det gjort :wink: )

Lenke til kommentar

Har ingen formell utdannelse innen data/it overhodet.

 

Men det har ballet på seg en del erfaring, helt fra jeg programmerte så smått i basic med C64'en på 80-tallet. Fikk første pc i 92' og denne brukte jeg faktisk som hovedmaskin helt frem til 1998 (pc'en står beskrevet i tag'en). Pga. manglende interesse i en stor periode hoppet jeg f.eks. glatt over Win95.

 

Det var etter militæret jeg fattet full interesse igjen, og er nå bare en hovedprosjektinnlevering unna høyskoleingeniørtittelen i teleteknikk, og går videre på siv.ing til høsten. Har også tatt en god del ekstra datafag i tillegg til de ordinære som inngår i teleteknikk-linja. Har også vært lærerassistent i faget grunnleggende mikroprosessorteknikk (for det meste assembly-programmering). Se mer om studiet og fagene på http://grimstad.hia.no.

 

Har også jobbet 3 år i PS Data / PS Østereng (nåværende navn) som teknikker/selger. Har ingen ide om hvor mange pc'er jeg har satt sammen/fikset, men jeg tar ikke mye feil hvis jeg anslår 150-200.

 

_________________

486DX33

Tseng Labs ET4000 1MiB

8MiB minne

130MB Maxtor

GUS & SB Pro 2

 

[ Denne Melding var redigert av: MortenH på 2002-05-01 17:51 ]

Lenke til kommentar

Hva med inkompetent? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nei da, ich bin einen medicin student. :grin:

Lenke til kommentar

Fattern kom med en sånn 8088 en eller annen gang.

Var ikke mye interesert før ca 3 klasse hvor det

ble kraftig undersøking av dette monsteret.

Deretter en 486, en p166 MMX (ybermakt),

celeron 400, k2-2 450, dual p3 500, og nå skal

jeg handle med en p3 800 og en p4 1,8.

 

Bruker pc ca 3-8 timer til dagen, og må inrømme

at jeg kan det meste i win(3x-2000).

Har også byggd en 6-7 maskiner, og gjort en del

feilsøking på kamerater sine skrap.

 

Går vk1 allmenne nå , og håper det blir

nith eller ntnu etterpå.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 18:26, kongkrone skrev:

Har cand.alt utdannelse fra livets lange skole..... Bør vel kanskje moderere meg til cand.det-meste


Og det gjelder ikke bare data.....


:razz:


 

Jaggumeg bra sagt kongkrone!

 

Tillater meg å slenge meg i samme "kurven" :smile:

Lenke til kommentar

Fatter'n fikk en gammel Datatilsynet-maskin, 286 eller 8088 eller.no, fra en dude. DOS og NortonCommander1 og grejer. Det var slik det begynte. Og så fikk jeg etterhvert tilgang på en 486, og så har det bare ballet på seg... Har holdt på i syv-ni år eller.no, da.

 

Er interessert i hardware og software.

 

Har gått to år "IKT-skole"... Noe slags kurs-greie som ble prøvd ut på noen skoler her omkring... Sånn på kveldstid tre timer i uka. Lærte endel nettverk, og videreutviklet blant annet mine grafikk-skillz og HTML-skillz.

 

Går også Grunnkurs Medier&Kommunikasjon for øyeblikket, og der blir det litt lek med AdobePhotoshop6, AdobePageMaker7, AdobeIllustrator, M$ FrontPage osv...

 

_________________

http://www.minipuz.tk

Mvh,

Tore Jakob Haugen

 

 

[ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-05-03 09:38 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...