Gå til innhold

Hvilken kompetanse har du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først litt C64, siden ca 4 år med Amiga.

Deretter var det litt brakkmark, men jeg herja mye med skole - PC'er og PC'ene til slekt og kompiser. Kanskje derfor jeg ikke hadde behov for maskin sjøl.

 

Etter endt metallurgiingeniørutdannelse gikk jeg ett år på visualiseringsteknikk ved HiST i Trondheim, og da tok det helt av.

 

Jobber nå i et datafirma.

Magre tider i metallurgisk industri for tiden, men siden jeg er ansatt som IT - konsulent ved aluminiumsverket på Sunndalsøra, berger jeg litt av den biten også.

Lenke til kommentar

Holdt på med pc'er siden jeg kunne skrive navnet mitt jeg skrev det sånn:

ØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØYYYYYYYYYYYYYYYYSSSSSSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTTTEEEEEEEEEEEEEEEEIIIII

IIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNNN side opp og side ned. Nå er det bare noen uker igjen til det blir egen pc etter konfirmasjonen.

Sitter med en rotten P2 400 for hele familien. HAr lyst til å jobbe innen data og håper jeg får en jobb :grin:

Lenke til kommentar

Ingen formell utdanning

 

Fikk min første PC, 286 i 86. Har siden hatt en stor interesse. Har i de siste 4 årene hatt jobber innen support, webutvikling/design og nettverksdrift. Jobber nå med Drift og teknisk support i et større internasjonalt konsern.

 

Interresse for Hardware, nettverk, grafikk og webutvikling.

Lenke til kommentar
Quote:


On 2002-05-01 14:29, Dataante skrev:

Er etterhvert blitt nyskjerrig på hvilken utdannelse/kompetanse folk på dette forumet sitter på.


Kunne være av interesse for de fleste,

med tanke på all den gode kunnskapen folk har.


Selv har jeg ikke annet enn interesse utover det vanlige.har holdt på med data siden 99,

Har vert borti data mere eller mindre siden 92.


Har bygd ca 10 maskiner for venner og bekjente siden den tid + div fixing av andres problemer.



har hatt data siden 97,en pentium 133 ibm aptiva noe dritt va d,har og amiga men d kaller eg ikke pc,har ingen utdannelse innen data.
Lenke til kommentar

Fra Onklen fikk jeg et sort maskin i 84 som brukte kasseter til å lagre ting på,Og i 1985 kjøpte jeg C-64 og så vidre -

 

Atari 520STFM,Amiga600,Amiga 1200, PC 486 66Mhz,P133Mhz,P233Mhz,P300MMX,P2400Mhz,AMD k6-2 450Mhz,P3650Mhz,AMD Athlon 900Mhz,Amd Thunder bird 1,4Ghz.

 

Jeg likte aldri PC-en,den hadde dårlig lyd,grafikk,kjedlig Windows.

 

Jeg brukte de firste C-64 og Atari520 til å spille,og Amiga 600 og 1200 til å lage musikk i Protracker.

 

PC-en kjøpte egentlig broren min,som jeg fikk av han seinere.

 

Fra p133Mhz PC-en,begynnte jeg å bygge PC-er selv.

Lenke til kommentar

Ble en populær post det her gitt....

 

Utdannelse: Utdannelse og Fagbrev som Service-elektroniker med fordypning i Tele, Alarm og kontroll. (Inneholder også nettverk)

 

Praksis: Har jeg drevet med PC i ca. 9år. Ikke noe spesialist i noe, men kan litt om alt...

Ellers så jobber jeg i Falken Alarm (2år)

 

Fremtidige utsikter: Skal muligens ta telekommunikasjons-fagbrev, bare for å har det. Webdesign-kurs på IT-Akademiet frister også....

Lenke til kommentar

Heisann.

Er vel litt vanskelig å garantere kompetanse hos de fleste, men er selv utdannet i MS sitt produkt spekter inkludert servere, Visual Basic utgavene, ressurs-spiserene Office 97-2000, generell database progging.Ja..Og Novell server, da. Bygger nettverk for skoler, datafirmaer osv...

Men det ser jo ut til at det er mange der ute som har enorm konpetanse på mye av det vi har rundt oss til daglig..På tide med en knowledge base snart?

Lenke til kommentar

Naboen fikk PC i 1983 (tror jeg) en Schvæææær NCR sak med alt innebygget. Begynte å fikle med den, 4.77 el 4.95 mhz var dritraskt.... Fikk selv PC i 1985, en Amstrad PC 1512, derfra har det bare vært jevn stigning....

 

Har jobbet med drift/brukestøtte/mekking siden 1995, har driftet Novell-nettverk med 5000 brukerkontoer, (ca 2500 reelle brukere) hadde ansvaret for oppsett og vedlikehold av ca 200-300 klient-PC-er, jobbet en del med Linux, og HP-Unix.(fra 1995) Har tatt MCSE(på NT4) jobber for tiden som IT-konsulent i en kommune.

 

[ Denne Melding var redigert av: ksnes på 2002-05-03 15:26 ]

Lenke til kommentar

Mangler nok en del formell kompetanse, men kjøpte en Sinclair ZX48K Spectrum en gang på slutten av 70-tallet. Interessen for data fikk jeg enda noen år tidligere i form av et kurs på en ABC80 maskin :smile:

Etter militæret begynte jeg i -83 i et Oslo-firma som hadde fått sin første datamaskin, en Honeywell-Bull DPS61 som fylte et helt rom :smile: Pga. av min datakompetanse (:-D) ble jeg snart systemadministrator og fikk en masse kurser på maskinen.

Rundt -85 fikk vi også vår første PC, en IBM XT... Siden har det ballet på seg med både store og små maskiner og kurser på de fleste områder...

Etterhvert har imidlertid jobben blitt mer administrativ og programorientert... Kanskje like bra, da konsernets nettverk i dag består av ca. 9000 arbeidsstasjoner ww... :smile:

Lenke til kommentar

-Tilgang til første pc i 1992

-flere pc'er følger

-Har drevet med feilsøking, gjenoppretting i utallige timer og dager

-God kunnskap om HW og programvare..litt om nettverk

-GK Elektro

-VK1 IKT Driftsfag

-Håper på lærlingplass snart

 

Etterpå kanskje noen nettstudier/kveldsstudier ved siden av lærling eller etter lærlingperiode...

 

-Unicron.

Lenke til kommentar

Begynte å interessere meg for data, da vi fikk vår første maskin i hus(386sx 20Mhz,4MB RAM,160MB scsi hd, Win3.1) Til og begynne med hviste til og med foreldrene mine mer om data en jeg, men etter 2mnd. var jeg den som alltid måtte hjelpe når noe gikk galt.

.Fikk min første maskin da jeg var 12år gammel(486DX 33Mhz,16MB RAM,425MB HD) og det var da interessen virkelig tok av.Etter ca. 1 år klarte jeg å ødelegge hovedkortet på min første maskin.

Er nå 17år og sitter på min 7-8.maskin(forandring fryder :smile:)Men jeg må si en ting: min første maskin er den beste jeg har hatt!!

Da jeg begynte på ungdomskolen var jeg og en kompis skolens selvutnevnte dataguruer og det var vi som bygde maskiner til kompisene, for hjem til folk og utførte reparasjoner og oppgraderinger etc. På ungdomskolen imponerte vi oxo stort med å vise fram programmer vi hadde laget etc.

Nå er jeg 17år og går GK Elektrofag.Har planer omå komme inn på IKT Driftsfag.

Alt jeg kan om data er selvlært.Jeg er langt fra noen ekspert(TIL alle som TROR de er eksperter etter 2-3år. GLEM DET, dere kan **** meg ikke en dritt!!!Eksperter blir ingen før en har over 10års erfaring.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...