Gå til innhold

Hvilken kompetanse har du?


Anbefalte innlegg

Er etterhvert blitt nyskjerrig på hvilken utdannelse/kompetanse folk på dette forumet sitter på.

 

Kunne være av interesse for de fleste,

med tanke på all den gode kunnskapen folk har.

 

Selv har jeg ikke annet enn interesse utover det vanlige.har holdt på med data siden 99,

Har vert borti data mere eller mindre siden 92.

 

Har bygd ca 10 maskiner for venner og bekjente siden den tid + div fixing av andres problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min første PC (en 486) i 1994. Begynte ikke å interessere meg så veldig for hvordan PC'en så ut inni før 6 år senere. I 2000 sånn ca, og etter det så har jeg bygget en del maskiner, og hjulpet mange med mye problemer.. Men noen ekspert på området er jeg så langt i fra ikke.. Lærer mest av egne erfaringer, feil og problemløsninger!

Lenke til kommentar

Jeg har utdanning og fagbrev innen serviceelektronikk (data og Kontormaskiner, begynte med Commodore 64 da jeg var 6år(1987 måtte kjøpe ordbok (engelsk)) og det har bare bygd seg på fra det. Har jobbet med data i 4år mens jeg gikk på skole.

 

Så begynner og kunne en del innen data :smile:

 

 

P4 1,6NW@2,35 Ghz

MSI 845 Ultra-ARU

Twinmos 512MB Ram

Western Digital 100GB

GF2mx@205/215

Enermax 431W PSU

 

[ Denne Melding var redigert av: khmoe på 2002-05-01 14:43 ]

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt data et år engang. For et år siden visste jeg ikke hva et Operativ System var for noe engang...

Men så kom konfen og pengene og da fikk jeg en kamerat til å kjøpe en PC til meg ifra datorbutiken.com, som jeg kverka 3 måneder senere pga: "Uforsiktig" bruk.

Lenke til kommentar

min kompetanse innen data;

 

fikk min første PC til jul i '96, starta å lage websider i begynnelsen av '97, har siden holdt på med dette, driver nå med php/mysql photoshop og html (selvskrevet i notepad) har byggd sammen en haug med PC'r har hjulpet mange med problemer, det inkluderer også skoler.. min datainteresse har vel grunn i at moren min jobber/eier ett datafirma her jeg bor

 

 

 

Mvh

Dan Stamnes

 

skjønner heller ikke hvorfor det kan være så interessant å vite hva slags kompetanse vi her på forumet har men men, you asked, i gave you the answer my fried :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 14:45, Aderlig skrev:

Jeg har ikke hatt data et år engang. For et år siden visste jeg ikke hva et Operativ System var for noe engang...

Men så kom konfen og pengene og da fikk jeg en kamerat til å kjøpe en PC til meg ifra datorbutiken.com, som jeg kverka 3 måneder senere pga: "Uforsiktig" bruk.


 

Definer uforsiktig :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 15:53, Dan Stamnes skrev:


når ble det kompetanse å ha data ?



 

det sier jo noe om hvor lang erfaring du har selv om det ikke er noen direkte sammenheng her.

 

Quote:


selvskrevet i notepad


 

aldri vurdert en html-editor? Er *litt* mer effektivt enn notepad som ikke takler ctrl+s og ikke husker den hvor du lagra filene heller. urk.

 

Homesite rocks :smile:

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er "bare" 17 år, men blir 18år 22/11. Hitil har jeg bare tatt datakortet, 6 av 7 mooduler (har ikke tatt Access, men hvem trenger den?) Jeg har UIT Elev i 9 og 10 på Eidsvåg Ungdomskole (for de som ikke vet hva UIT er, så er det Utvalgt IT Elev) og da fikset jeg på NT4 Nettverk og 386 og 486 maskiner. i GK Elektro tok jeg datakortet (6 moduler på 43min og 20 sec...) men ellers et rolig år... I år går jeg på BMVS (Bergen Maritime VGS) og fikser datamaskiner så det holder og fikser nettverk... vi har nylig hatt et prosjekt om hvordan sette opp en nytt W2K AD (Windows 2000 Active Directory) nettverk og alt som å til for at det skal fungere... Les mere på http://red-dog17.myftpsite.net/prosjekt Og det er VK1 Elektronikk jeg går på no.. hvis jeg klarer å skaffe nokk peng i sommer, så skal jeg ta MCSE på kveldstid i sommer, på IT Akademiet.... Første maskinen min var en Komandore 64 og så har jeg hatt utallige maskiner siden dess, og sotte opp en del maskiner, testet oprativsystemer osv.. har testet "hele" windows serien fra 3.1 til XP... Utfordringer er en fryd.... :wink: Og dette er mine kompentanser...

 

_________________

Nothing is Fun before It gets Difficult!

 

[ Denne Melding var redigert av: Red Dog på 2002-05-01 16:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 16:11, Red Dog skrev:

...tok jeg datakortet (6 moduler på 43min og 20 sec...)


Må innrømme at eg ikkje veit mykje om datakortet, men er dette eit ekstremt bra resultat på grunnlag av at du er superflink, eller er det eit heller begrensa pensum som inngår? (eller en kombinasjon :smile:)

 

[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-05-01 16:15 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...