Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk oppsett med Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha lest igjennom guiden "Installasjon av et enkelt hjemmenettverk" og gjort diverse søk ha jeg blitt "litt" klokere men får ikke til alt ennå.... :roll:

Problemet er følgende:

Har en 3com trådløs router (3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps, WPA) og 1 wired data + en trådløs laptop. Jeg får kontakt til routeren og kommer inn på admin-siden(på den wired pc'en)

Det er Telenor ADSL som er ibruk, og har nå skjønt jeg må avinstallere all softwaren som er med telenor adsl. Men skal jeg da legge inn brukernavnet og passordet på admin-siden til routeren? Er det også sånn at jeg bør avinstallere brannmuren på denne routen(hvis den har det)

Jeg er vant til Tiscali det jeg bare koblet inn routeren, og fant det trådløset nettverket - og vips; så kunne jeg surfe...

Så hvis noen hadde denne routeren og Telenor adsl, så hadde jeg vært meget takknemlig med hva jeg skal gjøre....

Link til routern: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118982&cks=PRL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oki, hvor skal jeg legge inn det på admin-siden? Regner med softwaren til telenor skal bort, og når jeg orden på sakene logger jeg rett på egentlig...

Takker for hjelpen, da skal det nok gå etterhvert :D

Lenke til kommentar
Så hvis noen hadde denne routeren og Telenor adsl, så hadde jeg vært meget takknemlig med hva jeg skal gjøre....

Du må finne ut om ditt ADSL-modem har innebyggd router, Online har siden en gang i mars 2004 sendt ut modemer med innebyggd router.

Hvilken type modem har du og hvor lenge siden er det du fikk det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...