litland Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Fikk nettopp en ide av å lage mine egne avkjølingsvifter på skrivebordet. Har en gammel strømforsyning som jeg var tenkt til å bruke. Noen som kan hjelpe meg?? Har planer om å bygge min egen viftestyring (av/på) og kjøpe 4 vifter til dette "formålet"! Noen som vet hvordan jeg skal koble dette?? Her er link til "arbeidstegningen" http://www.forvirra.com/upload/img/vifter.jpeg link til viftestyring http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=258508 Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 som uteseende kunne du ha bygget PSU og Viftestyring i en boks der du har alt i et! Dette kunne ha blitt meget bra, men så må du også ordne noe med viftene. Men det er sikkert mange flere som kan komme med noe bedre. Lenke til kommentar
litland Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 (endret) takk for tipset!! Noen som kan forklase hvordan jeg kan koble alt sammen og hvilke deler jeg trenger?? målet mitt er før det første å bare få det til å funke, for så å kansje "modde" det litt Endret 16. august 2004 av hanlave Lenke til kommentar
xcetera Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Det du trenger er: bryter til alle viftene. kobblings plint (sukkerbit) ang. kobbling så kan du bare følge intr. på den linken du linket til.. ikke vanskelig i det heletatt Lykke til KFB Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Følg den workloggen til Marius_ev eller hva d var for noen han kaller seg.... Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hmm... vil anbefale deg å få tak i en psu til mobil, scanner osv. som leverer 12V Denne blir jo mye mindre og lettere Lenke til kommentar
litland Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Kasta nettopp en scanner i databutikken der jeg har sommerjobb!! Kansje hvis jeg leter i conteineren så finner jeg den?? Mobiltelefon?? Bare ta psuen til en mobil?? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hmm... altså... psu = lader Men denne må selvfølgelig levere 12V, (dersom du vil ha viftene på fullt) samt at denne klarer å levere nok strøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå