Gå til innhold

Silent Viking

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg athlon xp snart, men er usikker på hva slags kjøler jeg skal ha. Silent viking er billig og virker bra, så jeg lurer på om noen her bruker silent viking på en overklokka athlon xp? Om noen gjør det og svarer her, kan dere da si hva xp'en er originalt, hvor mye den er overklokka til, cpu-temp idle/load og hva slags kabinettkjøling dere bruker? Jeg vet det finnes bedre kjølere, men de bråker ofte mye mer og er mye dyrere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

fat_guy skrev (2002-05-01 16:23):

denne er nok bra.

Kan desverrre ikke vise til noen test med sammen ligning, men de testen jeg har lest har vært imponerende: Coolermaster HHC001 - Heat Pipe :

hhc001.jpg

Men microplex sier jo at dene bråker mye.

Forfatteren sa jo at han ikke ville ha bråk...

Lenke til kommentar

Gidder ikke kjøpe silent viking allikevel. Lest mye dårlig om den her på forumet.

Jeg hermer heller etter en annen smarting her på forumet som jeg ikke husker nicket på. Kjøper Alpha 8045 og zalman vifta til 84 kr med motstand så man kan velge hastighet.

Lenke til kommentar

Silent Viking er råbra..

Fikk overklokka XP1800 til XP2100+ hastighet (1702MHz) uten problemer. Har gått stabilt på denne hastigheten i mange mnd, 24t, med mye belastning.

Den bråker heller ikke, så det eneste jeg hører er harddiskene...

Menmen, nå solgte jeg alt shitet (bokstavelig talt) og skal bestille Intel 2,4GHz og vannkjøling (trenger mer cpu kraft pga. hobby/jobb med musikk).

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å kjøpe Silent Viking, men droppa det når jeg fikk høre at den hadde så dårlig festemekanisme. Jeg kjøpte meg Alpha PAL 8045 etter anbefaling fra folk her. Men det er nok ikke meg du mener, fordi jeg fikk meg en Papst 80mm/79m³/37dB, som jeg har Rheobus til, og har satt ned til 30dB. Kan anbefales. Men du bør ikke ha noe i mot å skru inne i pc'en (jeg føler meg så dum som sier det i dette forumet her :oops:) fordi du må ta ut hk'et.

Lykke til uansett :smile:

Lenke til kommentar

har selv tital ttc-d5tba til 150 på psdata.

den har alarm,80mm vifte,300gram og bruker alle festetappene.

Hvilken prosessor har du ?

Hvordan kjøler denne ?

Bråker den mye ?

Har du prøvd å overklokke ? (hvordan funker dette i tilfelle?)

Mvh

Øystein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...