Gå til innhold

Hvilket skjermkort burde jeg velge?


Micro80

Anbefalte innlegg

Heisann!!!

 

Jeg ser litt på nytt skjermkort nå. Veit ikke om det er behov siden jeg har Hercules 9800XT kortet. Alt er bra utenom at det fryser noen ganger og starter pc'en om igjen, why? Noen vært borti det?

 

Har ellers satt vannkjøling på pc'en min.

Kjører med Intel 3,4 GHz

Abit IC7 Max3 hovedkort.

1 Gb minne.

Vannkjling på cpu, NB & HDD'er.

 

Har ikke overklokket systemet.

 

Hvilket skjermkort syns dere jeg burde velge. Har sett på X800 etc. og Nvidia sine kort. Hvor mye og hvor bra er de?

 

Har tv-kortet til Nvidia (NVTV) og det er rått kort må jeg si. Bra film blir det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt er bra utenom at det fryser noen ganger og starter pc'en om igjen, why?

Strømforsyning? Kan være en god kandidat til problemet ditt, og da blir det IKKE bedre med et strømgrådig 6800 Ultra eller x800xt.

 

Merke på strømforsyning, antall Watt, og ikke minst; hvor mange A (Ampere) på 12v (står på siden av strømforsyningen).

 

Jeg har trolig litt for pinglete strøm på 12v på min strømforsyning, og jeg får noen ganger restart og at maskinen fryser.

Lenke til kommentar

Strømforsyningen din har 18A på 12v, og det kan være litt i minste laget, dette gjelder i hvertfall for AMD64-plattformen. Hvis du har mange disker, vifter, optiske drev, går dette hardt utover 12v-linja og kan forårsake ustabilt system.

 

Jeg vil gjette på at PSUen (strømforsying) er problemet, såfremt det ikke er driverkluss eller no.

 

50 grader på en 3,4GHz Pentium (Prescott?) er nok ikke for mye, heller ganske vanlig.

Lenke til kommentar

Jeg tror det nevner noe med at den setter frekvensen ned eller noe sånt. Det er det den sier når den starter om igjen.

 

Totalt har jeg:

9800 XT

ABIT IC7 Max3

Intel P4 3,4 GHz

6 stk. 80 mm vifter

2 stk. 120 mm vifter

3 stk. s-ata HDD¨

4 stk. IDE HDD

2 stk. tv-kort

1 stk. lydkort

1 stk dvd brenner

 

Hvilken strømforsyning burde man ha da isåfall???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...