Bear^ Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Nå i disse dager, hvor HL2 snart kommer ut og Doom 3 viser grafisk styrke, kommer jeg til å tenke litt tilbake i tiden, før alt sammen ble slik som de er nå. Jeg husker fremdeles mitt første skytespill som jeg spilte, var totalt anerledes enn de gamle Sega og Nintendo spillene, dette var i 3D, og navnet på spillet var Duke Nukem 3D. Jeg husker hvor ufattelig jeg syntes dette var, hvor utrolig bra dette spillet var. Så fikk jeg tak i Doom (som egentlig kom før Duke Nukem). Doom og Doom 2 var jo noe så djevelsk skummelt og utrolig bra laget. Men spillet som virkelig ga meg blod på tann, var Blood. Skumle saker syntes nå jeg. Så nå sitter vi her, krever kjempe grafikk og kjempe lyd (story går nå igjen uansett) og får det. Tenk vis vi fremdeles hadde bare had trege internett linjer, gamle DOS spill og trege maskiner, hvordan skulle det da gå? Er spilledesignerene avhengie av oss, eller er vi avhengie av spilledesignerne? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Nå i disse dager, hvor HL2 snart kommer ut og Doom 3 viser grafisk styrke, kommer jeg til å tenke litt tilbake i tiden, før alt sammen ble slik som de er nå. Jeg husker fremdeles mitt første skytespill som jeg spilte, var totalt anerledes enn de gamle Sega og Nintendo spillene, dette var i 3D, og navnet på spillet var Duke Nukem 3D. Jeg husker hvor ufattelig jeg syntes dette var, hvor utrolig bra dette spillet var. Så fikk jeg tak i Doom (som egentlig kom før Duke Nukem). Doom og Doom 2 var jo noe så djevelsk skummelt og utrolig bra laget. Men spillet som virkelig ga meg blod på tann, var Blood. Skumle saker syntes nå jeg. Så nå sitter vi her, krever kjempe grafikk og kjempe lyd (story går nå igjen uansett) og får det. Tenk vis vi fremdeles hadde bare had trege internett linjer, gamle DOS spill og trege maskiner, hvordan skulle det da gå? Er spilledesignerene avhengie av oss, eller er vi avhengie av spilledesignerne? Du skulle bare nevnt Quake og Wolfenstein 3D, så hadde du nevnt alle de store FPS spillene som noen gang er laget! Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Så nå sitter vi her, krever kjempe grafikk og kjempe lyd (story går nå igjen uansett) og får det. Tenk vis vi fremdeles hadde bare had trege internett linjer, gamle DOS spill og trege maskiner, hvordan skulle det da gå? Det hadde gått helt fint det. Seff, om vi hadde gått TILBAKE til den tiden nå så hadde det vel ikke blitt så populært. Men om vi aldri hadde opplevd den teknikken som finnes i dag så hadde det gått bra. Det man ikke vet har man ikke vondt av. Hadde vi fortsatt levd i middelalderen, uten datamaskiner og alskens ting, så hadde vi ikke tenkt noe over det, siden vi aldri hadde visst hva vi gikk glipp av. Spilldesignerne er avhengige av oss. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Huff å huff, total fiasko. Hvordan kunne jeg egentlig glemme dem? Den stakkars nøtta mi har vel ikke godt av alll spillinga mi Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 spilte faktisk duke nukem 3d senest i går... er jo portet til linux, trenger bare å legge inn en datafil fra dn3d cden selve cden fant jeg i en tilbudskasse på spiderman, kjøpte den sammen med quake II og fallout for tilsammen 70,- Tror det er lettere for oss som vokste opp med de gode gamle spillene å gå tilbake enn for de som har gått glipp av de. lenge leve nostalgien Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) System Shock 2, Fallout, Blood, Shadow Warrior og Doom 1 & 2 er alle gode spill som jeg pleide å spille back in the day. Eller.. spiller dem egentlig fortsatt, heh. Endret 17. august 2004 av Soldier_448 Lenke til kommentar
huf Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg "vokste" opp med Doom og Wolfenstein 3D. Skal si det gjorde inntrykk. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Jeg "vokste" opp med Doom og Wolfenstein 3D. Skal si det gjorde inntrykk. Jepp.me2 men jeg spillte Duke Nukem hele tiden på min pc med 1 mb intergrert skjermkort.. hakket litt gjorde det å men så gikk jeg over til doom når jeg fikk meg ny pc med "hele" 2 mb skjermkort da gikk spillene glatt men siden den dag, så har teknologien bare gått en vei. å samme med pcen Endret 17. august 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
000111222 Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Eg starta å spele litt etter den tida, men eg synes gamle adventure spel er kjekke. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Skulle gjerne spillet de gamle og gode spillene, har både DN3D, begge Doom spillene, Quake og Blood, så det skulle ikke by på noe problemer Men, desverre, talker ikke XP disse DOS spillene. Har prøvd, men lyden ramler bare totalt bort og høres ut som en kråke i havsnød (har hørt 1, helt forferdelig) Men slik er det bare, ingen som tenker på de gode gamle spillene som ga opphav til det nye. Når jeg tenker på det, skulle vi vel takke Doom for at de brakte slike gode voldelige spill på banen Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 http://www.deathmask.net/buildxp/ <- hvordan få DN3D, Shadow Warrior og andre Build-baserte spill til å funke under XP. Funker ypperlig, spilte gjennom DN3D for et par uker siden. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Jen kan nesten føle DN3D musikken i årene Lenke til kommentar
Omar Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 "Hail to the king, baby!!" Spellte det en del ja... Trykk på space foran damene så viser de deg puppene... så rått Det var tider det.. Husker enda cheats fra doom... "iddqd" er vel evig liv eller alle våpen. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Husker enda cheats fra doom... "iddqd" er vel evig liv eller alle våpen. iddqd var udødelighet. idfa var alle våpen idkfa var alle våpen + nøkkelkort idclip for å gå gjennom vegger idclevXX for å hoppe til brett XX husker ikke resten i farta, hvis det var flere da.... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Ja, tiden fra Duke Nukem til John Mullins gikk sabla fort. Først trodde jeg at det ikke kunne bli bedre (DN3D og Doom, all den gørra) til jeg fikk hendene i SOF. Tiden går, men jeg er nå fremdeles forelska i de gode gamle Build lagde spillene, og Doom da Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Skulle gjerne spillet de gamle og gode spillene, har både DN3D, begge Doom spillene, Quake og Blood, så det skulle ikke by på noe problemer Men, desverre, talker ikke XP disse DOS spillene. Har prøvd, men lyden ramler bare totalt bort og høres ut som en kråke i havsnød (har hørt 1, helt forferdelig) Men slik er det bare, ingen som tenker på de gode gamle spillene som ga opphav til det nye. Når jeg tenker på det, skulle vi vel takke Doom for at de brakte slike gode voldelige spill på banen Doom funker for meg. Lasta ned fra www.dosgames.com Der har vi Blood, Quake, og mange fler klassikere! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Her skal ikke bjørnen sove for bjørnen har noen gamle spill å laste ned Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg "vokste" opp med Doom og Wolfenstein 3D. Skal si det gjorde inntrykk. Jepp.me2 men jeg spillte Duke Nukem hele tiden på min pc med 1 mb intergrert skjermkort.. hakket litt gjorde det å men så gikk jeg over til doom når jeg fikk meg ny pc med "hele" 2 mb skjermkort da gikk spillene glatt men siden den dag, så har teknologien bare gått en vei. å samme med pcen Hehe, bruttern spesial-bestilte det fra USA, han! hehe...ikke for å skryte, men det var jo ikke så lett å bare gå inn på nett og søke opp en spill butikk og kjøpe spillet med Visa, før akkurat... Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Doom funker for meg. Lasta ned fra www.dosgames.comDer har vi Blood, Quake, og mange fler klassikere! Funker DOOM på dagens PCer hvis jeg laster det ned her?! ENDELIG! På tide å ta opp gamle vaner igjen! Jeg gikk igjennom HELE D2 uten koder før jeg da! Ædda bædda! *skryte skryte?* Jeg var sikkert en av de BESTE D2 spillerne i hele kommunen på den tiden jeg! hehe BTW: det er godt og vel ca 100 levler på D2! Endret 18. august 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Er det det? Ante jeg ikke. Doom der er bare Sharewar, hadde en annen side, en fransk en, som jeg lasta ned de gamle dos spillene, men husker da fan ikke hva den heter. Underdogs er vel også en slik side med meget mye rart. Lasta blant annet ned et spill som kaltes for "Catch the sperm" hvor du spilla prevansjon for et par hvor mistern nettopp hadde "kommet" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå